Drama / Komedie / Thriller / Mysteriózní
Jižní Korea, 2024, 6 h 59 min (Minutáž: 46–68 min)

Epizody(8)

Osm lidí uvězněných v záhadné osmipatrové budově se zapojí do lákavé, ale nebezpečné hry, během které si postupně vydělávají peníze. (Netflix)

Recenze (28)

Hapretor

Ze začátku velmi poutavé a zábavné ... i dá se říci chytře a celkem originálně vymyšlené ... později je to spíš debilní, zbytečně brutální, už více nudné a postrádající zajímavou myšlenku a poutavý děj. Konec a závěr vyloženě odfláklý a absolutně nezajímavý a vše tím přišlo vlastně vniveč. Celkově spíše ztráta času ... ()

SidneyP

Mně osobně vadí, když je spousta věcí v seriálu nevyřčených. Kdo tu hru má na starosti? Vysílá se to někde určitým osobám? Jak to celé funguje s tím dopravováním jídla? Kde se berou všechny ty věci? Je mi jasné, že to pravděpodobně vypadá na druhou sérii, je tam několik nevyřčených věcí a potencionál tam určitě je. Trochu mi to připomíná Squid Game, asi tam proběhla určitá inspirace. Jo, jižní Korejci umí. Slabé čtyři, nashle za pár let u další sérky :) ()

Ingtar2

"We live in society" - alebo Všetky tie podprahovo a na očiach skryté existenčné témy v kombinácii s nadsázkou a absurdným humorom kórejcom vlastným vytvárajú abstraktnú koláž vypovedajúcu o fungovaní spoločnosti. Brutálne situácie striedajúce sa s vtipom a niekedy v priamej spoločnej kombinácií s vokálnou alebo vo svojej podstate až baletnou hudbou. Jasná inšpirácia známejšími dielami ako Squid Game alebo Liar Game, avšak aj Squid Game bolo inšpirované Kamisama to iu tóri. Tiahle kamerové zábery zaznamenajúce atmosféru revolúcie a kontrarevolúcie ako zo Scottovho Posledného Duelu. Herecké výkony len ôsmich(!) hercov na ploche ôsmich epizód nenudia, zabávajú a niektoré kvalitne znechucujú - dávno som necítil obdobnú nenávisť ku postave tak, ako ku 8. Druhú sériu nevnímam ako povinnosť pretože hlavná myšlienka je dostatočne výpovedná už v tejto kapacite, ale ak by vznikla druhá séria osvetľujúca motívy vzniku súťaže, nebol by som proti. Solídnych 9/10, a must watch pre ľudí nechápajúcich slovenskú spoločenskú situáciu. ()

Anderton

The 8 Show môže pôsobiť ako chudší príbuzný Squid Game alebo Diery (prípadne ďalších, už menej ambicióznych hollywoodskych filmov pre mládež), avšak dovolím si tvrdiť, že ohľadom spoločenských alegórií, cynizmu a niektorých univerzálnych právd je z nich najlepšie napísaný. Klaustrofóbiu jedného miesta oživujú retrospektívy zo Soulu, ktoré ale nepôsobia nadbytočne, pretože len podtrhujú zistenia postáv zo "súťaže" a ich povahy. Že nám nie je doslovne vysvetlené, kto za hrou stojí, môže mnohých iritovať, nechať niektoré veci na divákovej fantázii je ale častokrát lepším riešením. ()

Chen

Štiplavá kritika určenosti rolí v kapitalismu, která umí být někdy intenzivní, ale někdy je tempo až příliš pomalé. Postavy jsou dobře zahrané, ale napsané jsou poměrně stereotypně. Příběhově to není špatné, nevadil mi ani závěr, který nepodává všechny vysvětlení jako na talíři, ale neustále jsem se nemohl zbavit pocitu, že to šlo natočit lépe. ()

• Na konci epizody je mezititulková scéna. (flyer.nick)