Král, jenž byl šestkrát ženatý a dvě ze svých manželek nechal popravit. Během své vlády upevnil moc rodu Tudorovců, jeho život však provázely i četné skandály. Mocný vládce, pozorný milenec i bezohledný manžel - tím vším byl Jindřich VIII. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Recenze (73)

Terva

CITÁT : Ten, kdož spatří ženu svého bratra nahou, bude sám bezdětný. Druhá část filmu je akčnější a rychlejší. Osud Jindřicha VIII byl v rukách režiséra Pete Travise. Povedený casting a pěkná hudba dodá věrohodnosti tohoto snímku. A malá poznámka : Někdy mi připadalo, že Helena Bonhan Carter ( Anne Boleyn ), už v té době byla namaskovaná pro film Sweeney Todd. Ve filmu si zahrál i Sean Bean a to postavu Roberta Askeho. ()

HoneyBunny

Film se snaží vysvětlit a obhájit Jindřichovo panování, z kterého si všichni pamatujeme jenom to, že to byl ten chlápek, co měl šest žen, a daří se mu to velice dobře. Navíc uvidíte ten propastný rozdíl mezi britským a českým televizním filmem. Skvělý příběh, dobrá režie, výprava, která není trapná a hlavně herci hrají jako o život. Platí to hlavně o Rayi Winstononovi v roli Jindřicha, který dokáže být v jedné chvíli laskavý a milující manžel a v další bezcitný a krutý vládne. Ve vedlejších rolích na vás čekají třeba skvělí Charles Dance nebo Sean Bean, kteří si to tady užívají víc než v ačkových produkcích. ()

fiLLthe3DD

Úžasné kostýmy a výprava, kvalitní scénář, který(ačkoliv) se jedná o historický snímek ani chvilku nenudí... Ray Winstone mi byl z počátku nesympatický - to se však po pár minutách změnilo... Helena Bonham Carter ztvárnila mojí milovanou Annu Boleynovou naprosto skvělým a uvěřitelným způsobem a líbí se mi, že "část I." je hlavně o Anně/ "Část II." je však rovněž kvalitní... 95% ()

Arsenal83

Je pozitívom filmu, že nerieši len vzťah Henricha s Annou Boleynovou a necháva tomu priestor len v prvej časti. Tvorcovia sa snažili dobre pokryť jeho vládu, nesnažia sa o nejaké obhajoby ani neromantizujú, bez škrupúľ ukazujú Henricha ako absolutistického vládcu, ktorý neváhala odpravovať tisíce ľudí pre upevnenie swojej autority. Pre Raya Winstona bola tato úloha priam stvorená, svojimi rysmi kráľa pripomína. Helena Bonham Carter je taktiež v úlohe Anny Boleynovej prínosom, kto by jej uhádol 37 rokov v čase natáčania? Film na konci navádza atmosféru, že Henrich na smrteľnej oľutoval svoje činy slovami o ľudskosti, ktoré smeroval na svojho syna. Tieto slová, zdá sa, nikdy nepadli, ale že si bol Henrich VIII. vedomý svojich činov, o tom svedčí nasledovné. Keď mu jeho dôverník Anthony Denny v posledných chvíľach povedal, že by si ako každý dobrý kresťan v týchto chvíľach mal spomenúť na svoje hriechy, Henrich odpovedal: „Verím, že Kristus vo svojej milosti mi ospravedlní všetky moje hriechy, hoci boli väčšie než museli byť.” ()

NinonL

Dlouhý, předlouhý film o historii vlády britského krále Jindřicha VIII. a o jeho šesti ženách. Podobný filmový předchůdce, Tisíc dnů s Annou, se mi líbil mnohem víc. Tento film je trochu podrobnější a zabývá se všemi šesti královnami, z toho dvěmi popravenými za zradu. Líbil se mi David Suchet v roli nelítostného kardinála Wolseye, líbila se mi Helena Bonham Carter, coby druhá manželka, Anna Boleynová a líbil se mi Sean Bean, coby vůdce vzpoury Robert Aske. Ale měla jsem trochu problém film dokoukat, to je pravda. ()

• Snímek vyhrál cenu Emmy v kategorii nejlepší TV film/minisérie. (Terva)
  • Lee Sheward soutěžil o britskou cenu RTS Television v kategorii nejlepší vizuální efekty. (Terva)