Král, jenž byl šestkrát ženatý a dvě ze svých manželek nechal popravit. Během své vlády upevnil moc rodu Tudorovců, jeho život však provázely i četné skandály. Mocný vládce, pozorný milenec i bezohledný manžel - tím vším byl Jindřich VIII. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Recenze (73)

NinonL

Dlouhý, předlouhý film o historii vlády britského krále Jindřicha VIII. a o jeho šesti ženách. Podobný filmový předchůdce, Tisíc dnů s Annou, se mi líbil mnohem víc. Tento film je trochu podrobnější a zabývá se všemi šesti královnami, z toho dvěmi popravenými za zradu. Líbil se mi David Suchet v roli nelítostného kardinála Wolseye, líbila se mi Helena Bonham Carter, coby druhá manželka, Anna Boleynová a líbil se mi Sean Bean, coby vůdce vzpoury Robert Aske. Ale měla jsem trochu problém film dokoukat, to je pravda. ()

Padme_Anakin

Historické drama mapuje život Jindřicha VIII. od nástupu na trůn, první manželství, všechny jeho ženy... až do konce života a tipla bych si, že celkem věrohodně předkládá divákovi hodiny dějepisu, jen o něco záživnější formou.. Pochvalu zaslouží především výborný herecký ansámbl, všichni do jednoho úžasní, samozřejmě Ray Winstone a Helena Bonham Carterová hrají prim, ale tak, aby nikdo jiný nezapadl.. Moc hezky natočené, krásná výprava i kostýmy a v neposlední řadě mladinká Emily Bluntová.. ()

Orlau32

Báječný, báječný, senzační ! To je film dle mého gusta. Jindřich VIII. (Ray WINSTONE) zde v mládí srší charmem, vášní a energii, jakou má vladař mít. Ve stáří již potom je vypodobněn tak, jak ve všech ostatních filmech, které jsem viděla, a ve kterých vypadal stejně, jestli mu bylo 30 nebo 60. Režisér Pete TRAVIS to trefil jedinečně ! Též výběr hereček, které představovaly 6 žen Jindřicha VIII. byly vybrány výborně. Kdo četl historií tohoto anglického vladaře, tak bude nadšen. Vřele doporučuji !! Velké hvězdy tam měly menší role (David Suchet, Sean Bean,Emily Blunt, Derek Jacobi), ale to tomuto filmu přidalo "šmrnc" ( jako když do jídla přidáte tu správnou ingredienci, aby to mělo říz). Film je 2 dílný na jednom DVD, to znamená, že to trvá 194 minut, ale nebudete napětím dýchat !! To slibuji. P.S.Nedali tomuto filmu žádné ocenění ? Tak to se velmi spletli !!! ()

gudaulin

Životní příběh slavného anglického panovníka a jeho početné družiny manželek je z pochopitelných důvodů lákavou látkou pro zfilmování a vzhledem k tomu, že je známý nejen v Británii, ale vlastně i na celém světě, jde i o komerčně atraktivní záležitost, která umožňuje uplatnit takový rozpočet, že si ho v podmínkách české televizní tvorby neumím představit. Na první pohled nic nepřipomíná televizní produkci. Je to výpravná záležitost, kde se nešetří na rytířské zbroji, exteriérech ani interiérech. Budeme svědky dokonce i rytířského turnaje. Lákadlem pro filmové fanoušky je navíc herecké obsazení v čele s Helenou Bonham Carter, které logicky jako hvězdě dává scénář největší prostor. Právě scénář je ale největší slabinou Jindřicha VIII. Je předvídatelný a vychází vstříc všem pověstem a představám o této postavě vytvořených. Nechybí ani klišoidní poslední rozloučení umírajícího Jindřicha se synem s nezbytnými radami na závěr. Přesto vzhledem k nepopiratelné zábavnosti nechávám 4*. Celkový dojem: 70 %. K handicapům filmu bych ale přiřadil zbytečně krvavé detaily exekucí včetně šplíchanců krve dopadající na přihlížející davy... ()

dr.fish

Story "velkého obšourníka", který kraloval Anglii a svou vytrvalou snahou o mužského dědice přivedl zemi ke kralování mnoha ženských následnic. Film se zabývá spíš osobní stránkou krále a jeho ženami, politiku do toho moc netahá, takže jsme historie téměř zcela ušetřeni. Jindrův sexuální rozměr je zřejmě pro Angličany mnohem přitažlivější, více takových "extrovertů" by určitě ti suchaři potřebovali....80% ()

• Snímek vyhrál cenu Emmy v kategorii nejlepší TV film/minisérie. (Terva)
  • Lee Sheward soutěžil o britskou cenu RTS Television v kategorii nejlepší vizuální efekty. (Terva)