Režie:
Robert SchwentkeKamera:
Florian BallhausHudba:
James HornerHrají:
Jodie Foster, Peter Sarsgaard, Sean Bean, Kate Beahan, Erika Christensen, Shane Edelman, Haley Ramm, Brent Sexton, Marlene Lawston, Matt Bomer, Gavin Grazer (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Na cestě z Berlína do New Yorku potká Kyle Pratt (Jodie Foster) ta nejhorší noční můra každé matky - v rozlehlých prostorách moderního Boeingu 474 se beze stopy ztratí její šestiletá dcera Julia. Kyle, která je citově zničená z nedávné ztráty manžela, se zoufale snaží nevěřící posádce letadla, cestujícím a později i sama sobě dokázat, že není šílená. Přestože se kapitán Rich (Sean Bean) i letecký strážník Gene Carson (Peter Sarsgaard) snaží o tvrzeních zoufalé vdovy nepochybovat, směřují všechny důkazy ke skutečnosti, že její dcera nikdy na palubě letadla nebyla, což ještě více podněcuje paranoiu a pochyby ostatních cestujících a zbytku posádky. Kyle, která se najednou ocitá úplně sama, zbývá jediné - spolehnout se při pokusu o vyřešení celého tajemství a záchranu dcery pouze na svůj vlastní rozum. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (406)
První plus - nenudil jsem se. Druhý plus - kameraman si vyloženě užíval prostory letadla a mě tyto kamerové orgie neskutečně baví. Třetí plus - Jodie Foster, která film žene raketovým způsobem dopředu a nedovoluje divákovi si ani na chvíli odpočinout. Čtvrté plus - chování personálu včetně kapitána bylo věrné. Mínus je rozhodně závěr, kdy hlavní viník vysype ze sebe skoro všechno, jak provedl. Ale koho to zajímá? Co si tím dokazuje. Já mám radši dobře sestříhané flashbacky, které prozradí, jak se vše provedlo, než přihlouplý monolog únosce. Závěrečný výbuch byl taky malinko přehnaný, ale i tak si myslím, že celkově si tohle drama, vybudované na poměrně malém prostoru, ty 4 hvězdičky zaslouží! ()
[85%] Prvotřídní thriller; nervy drásající, napínavý až do konce. Pointa nebyla vyřčena úplně ve finále, ale ještě nějakou dobu před tím, takže v tomto ohledu jsem nadmíru spokojený. Veškeré to prostřední v letadle (postavy, zvyky, různá zákoutí letadla) – to vše bylo pojato na výbornou. Filmem hlavně dominuje skvělá Jodie Foster, která si jde odhodlaně za svým – najít za každou cenu svou dceru a to i navzdory tomu, že jí ostatní v letadle považují za blázna. V pokročilé cca třetině filmu trochu ztrácí dech ta pointa – tam je trochu děravý scénář, ale není to nic extra nelogické, aby mě to naštvalo. To neskutečné napětí a i pár chvilek emocí se na závěr našlo. Musím pochválit i vydařenou hudbu od Hornera, která té ponuré atmosféře dodávala ten správný šmrnc. Krom Foster mě bavil Sean Bean a Peter Sarsgaard. No, víc k tomu asi nenapíši, bavilo mě to dost. ()
Přídavek pro všechny, kterým se líbil ÚKRYT. Další vizuálně vymazlený, barevně přefiltrovaný klaustrofobický thriller s virtuální kamerou a Jodie Foster bojující o život své dcery i svůj. Bohužel natolik chladný, že jsem u něj necítil skoro nic, kromě narůstajících antipatií k hysterické hlavní hrdince. Jelikož existují pouze dvě vysvětlení zmizení hrdinčiny dcerky - že šlo o imaginární představu labilní hrdinky nebo o únos - a tvůrci na nás tu první variantu vybalí už v půlce filmu, je jasné, že pravdou bude ta druhá. Žádná překvapivá pointa na konci se tím pádem nekoná a napětí pak plyne jen z toho, zda hrdinka svou dcerku zachrání v tradičním závěrečném souboji s padouchem. Pominu-li přehnanou hollywoodskou sofistikovanost plánu teroristů, nezdá se mi onen plán příliš pravděpodobný (řekněme, že by si holčičky při nástupu do letadla opravdu vůbec nikdo nevšiml, ale jak s takovou náhodou mohl únosce dopředu počítat?). ()
Neuveritelný priemer zložený z dvoch polovíc, tej výbornej a tej príšernej. Skoro som neveril, že v roku 2005 sa premieta v kinách so špičkovým obsadením film s tak klišovitým scenárom, typickým pre predchádzajúce desaťročia. Skôr by som zožral nejakých mimozemšťanov alebo nadprirodzenú pointu. Na to, ako sporadicky Foster hrá, by si mohla vyberať lepšie. Videl som v kine v období, keď som mal v ňom šťastie na samé kraviny. ()
Problém tohoto filmu je, že valnou část mě jen zajímalo, kam se její dcera poděla a jak je to možné. Že Jodi hrála dobře a trochu jsem se nudil, to vše šlo stranou. A když se film začne v půlce tvářit, že to vše byly jen halucinace, ztrácím zájem. Škoda, pointa a závěr stály za to. # SPOILER: Ale aspoň jsem se utvrdil v tom, že ve filmu hajzl i jako hajzl vypadá. # příběh 7 | hudba 5 | humor 0 | akce 1 | napětí 6 | pustil bych si znovu ()
Galerie (53)
Photo © Touchstone Pictures
Zajímavosti (15)
- Herec Assaf Cohen, který ve filmu představuje jednoho z podezřelých arabských cestujících muslimského vyznání, je ironií osudu v osobním životě naopak židovského původu. Také tento fakt byl jedním z argumentů četných kritiků nesouhlasících s vyzněním celého snímku. (curfew77)
- Letoun je ve filmu označován jako "AALTO Air E-474". Žádný takový stroj ale ve skutečnosti neexistuje. Vzhled letounu zvenčí se nejvíc blíží obřímu "Airbusu A-380", vnitřek kokpitu pak "Boeingu 787 Dreamliner". (curfew77)
- Na začiatku filmu, keď Kyle (Jodie Foster) začne pátrať po svojej dcére, zhodí na zem deku a Juliin (Marlene Lawston) plyšový medvedík vypadne. V nasledujúcich scénach filmu však plyšového medvedíka nesie samotné dievčatko, aj keď predtým ho nemalo. (Arsenal83)
Reklama