Režie:
James McTeigueKamera:
Adrian BiddleHudba:
Dario MarianelliHrají:
Natalie Portman, Hugo Weaving, Stephen Fry, Sinéad Cusack, Rupert Graves, Stephen Rea, John Hurt, Tim Pigott-Smith, Roger Allam, Ben Miles, Eamon Geoghegan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Kdo je muž skrývající svou zjizvenou tvář pod maskou? Hrdina nebo šílenec? Osvoboditel nebo tyran? Kdo je V? A kdo se k němu přidá ve snaze zlikvidovat totalitní režim, který ovládl jeho národ? Od tvůrců Matrixu přichází V jako Vendeta, napínavá a nekompromisní vize budoucnosti podle komiksu Alana Moorea. Natalie Portman v roli Evey, obyčejné dívky, která musí rozhodnout, jestli se její hrdina nestal vetší hrozbou, než jsou ti, proti kterým vede válku. Hugo Weaving jako V – silný, charismatický bojovník za svobodu, hnaný touhou po pomstě na těch, kteří ho znetvořili. Stephen Rea v roli detektiva, který se zoufale pokouší V dopadnout dřív než rozpoutá revoluci. Sázky na vítěze rostou. Napětí stoupá a doutnák byl zapálen. Kterou ze stran zvolíte? Ve světě V neexistují střední cesty. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 308)
Ľúbivý odkaz, ktorý v sebe Vendeta nesie, žiaľ nieje podporený ani formou, ani scénarom. Obe sa pohybujú v rovine mierneho nadpriemeru a vyslovene postrádajú hĺbku, ktorej absencia je maskovaná prostou kriminálkou. Inými slovami nemastné, neslané, nevýrazné, ale zaujímavé. Keby sa v duchu poslednej 20 minútovky niesol celý film, mohla to byť pecka. Ináč sa plne ztotožňujem s Civalom. ()
Působivý film, kterému pátou hvězdu ubírám až po asi pátém zhlédnutí. Trochu nefér, když u jiných filmů k tolika zhlédnutím ani nedojde... Weaving je každopádně skvělý a Natálka ostatně taky. Výtky vůči nedotažené režii chápu, ale McTeigue se postaral o to, aby se alespoň pořád něco dělo. Silné čtyři jsou proto stále zajištěné. ()
"Lidé by se neměli bát své vlády. Vláda by se měla bát svého lidu." Totalita je báječná věc. Šetří totiž "ovcím" čas tím, že nemusí přemýšlet o tom, co je dobré a co je špatné. Všechno je dané, stačí správně papouškovat a být šťastný. Jsou však i nešťastníci, kteří touží po iluzi zvané svoboda a pro ty může být tento snímek kultovním. Já jsem sice starý anarchista, takže tomu boji proti režimu rozumím, ale jsem si celkem jistý tím, že žádný comicsový hrdina nedokáže zvednout stádo ovcí od počítačů. Ještě o něco horší je maskovaná skutečnost, že mě to až tak moc nebavilo. ()
Přiznám se, že jsem vůbec nečekal takový nářez. Hned začátek mne přikoval napevno do křesla (metafora, ve skutečnosti jsem film sledoval z postele). Natálka Portman na sebe zase nechala vzpomenout a vynikajícím výkonem mne přesvědčila o svém talentu. Podobně strhující byl i konec. Bohužel střední část malinko vázne, a co mi vadilo byla nepropracovanost postav a některé nevysvětlené pasáže. Ale opakuji, příjemné překvapení. ()
Not bad, but not good either. McTeigue je dle mého pouhopouhý rutinér, který má podobně jako Eli Roth kliku, že se kamarádí s někým, kdo ho může procpat, kam se mu zlíbí. Scénář Wachowských možná byl zábavný, ale v McTeigueově podání je z Vendety akorát přetažená nuda, v níž se mezi sebou perou ucházející dialogové scény, tahané nahoru herci, s akcí, u níž jsem si až na dvě výjimky málem vyrval zíváním pusu z pantů. Mooreovy komiksy jsou asi vážně nezfilmovatelné. Minimálně ve stejné kvalitě. ()
Galerie (121)
Photo © Warner Bros. UK
Zajímavosti (64)
- Při natáčení scény, v níž V (ve většině filmu Hugo Weaving) vychází z hořícího vězení, procházel téměř nahý kaskadér Chad Stahelski (mimochodem - pozdější režisér filmů jako John Wick, 2014) skutečnými plameny. Pro tyto účely byla provedena ještě důkladnější bezpečností opatření, než by bylo obvyklé: mj. mu byla snížena tělesná teplota a v poslední chvíli byl ještě celý namazán mimořádně zchlazeným gelem. (NIRO)
- Důvod, proč se tajné policii říká prsťáci, je prostý. Nový řád v tomto filmu je utvořen jako tělo. Kancléř je hlava, televizní stanice BTN byla ústa, sledovací skupina jsou oči a uši, inspektor Finch (Stephen Rea) je část nosu a pan Creedy (Tim Pigott-Smith) se svou tajnou policií jsou ruka. (Zdroj: ČSFD)
- Film bol navrhnutý tak, aby mal "future-retro" vzhľad, v ktorom sa používalo veľa šedých a sivých tónov, ktoré majú dokresľovať bezútešný, stagnujúci pocit totalitného Londýna. (Greenpeacak)
Reklama