Doodlebug

Krátkometrážní / Fantasy / Mysteriózní
Velká Británie, 1997, 3 min

Krátky 3 minútový film o chlapíkovi, ktorý sa topánkou pokúša zabiť svoju vlastnú zmenšeninu... (ethos)

Recenze (344)

BMAJTZ

Tenhle kraťas mě trochu zaráží, páč od onoho Nolana bych očekával určitě něco víc. Kraťas sice pointu má ale celkové provedení zdá se mi poněkud podivné a vlastně ani ničim zvláštní. Nolana jako režiséra mám hodně rád, ale jenom protože to natočil on nebudu tvrdit jak je tento minifilm super. Tohle prostě ne od krátkého filmu očekávám spád, provedení a hlavně chytlavý nápad, tenhle film nemá ani jedno. ()

ScarPoul

Nolanov prvý krátkometrážny počin sa dokáže pochváliť hútnou a depresívnou atmosférov. Zvláštnym strihom ale znamenitým a originálnym nápadom. Na konci mi prebehli po chrbte zimomriavky a celkový sled udalostí ktoré vedú k poslednému záberu nás absolútne na koniec nepripravia. Jediné čo z nich zostane je pocit úzkosti a tak trocha strach. Nolan chrlil originalitou už napočiatku a tento kraťas to dokazuje. ()

Rufete

Takto tedy Nolan vstoupil do filmového světa? Někteří začínají pomalu a zlehka, jen ti nejlepší se dostanou na vrchol. Nolan si hned ze začátku hází laťku takto vysoko a nutno říct, že se mu ji vždy podaří přeskočit a je opět o něco výš, než předtím. Černobílý obraz a vynikající tajemná hudba dodávají Doodlebugu ten správný říz, celkový dojem je pak neskutečný. Když pomyslím, že takhle začínal jeden velký režisér, tají se mi dech, že můžu vidět jeho prvotinu. Pointa je skutečně chytrá a její vysvětlení už tady mnohokrát zaznělo, takže já se k tomu nebudu nijak zdlouhavě vyjadřovat a s radostí se přidám k názoru ostatních. ()

TeeAge

|| Scenár: Christopher Nolan | Hudba: David Julyan | Produkcia: Emma Thomas, Christopher Nolan, Steve Street | Distribúcia: - | Štúdio: - | Rozpočet: 1000 $ | Tržby: - $ || Talent sa pozná ťažko - keď na seba neupozorní. Ch. N. sa o to postaral s krátkometrákom, ktorý neoslní ani tak nápadom a spracovaním, ako skôr svojou temnosťou. A to nie je náhoda. ()

H34D

Nolan ukazuje už na své kraťoučké prvotině svůj nezměrný talent v nastrojování temné atmosféry. Jeho Doodlebug představuje jakýsi mysteriózní koloběh života a strachu, člověk se bojí toho, co nechápe a vidět svou zmenšenou verzi běhající po pokoji jako myš určitě je k nepochopení. Zvířecí instinkty ho tak vybízejí k lovu, ale v zápalu boje si vůbec neuvědomuje, že i on sám může být uloven... S perfektně zvolenou hudbou se jedná o pěkný úvod do kinematografie jednoho budoucího velikána. PS: Ne nadarmo se mi při sledování vybavil Schopenhauerův citát "My si jen myslíme, že jsme pány ve svém domě"...8/10 ()