Pani Wilberforceová je výstredná stará dáma, u ktorej si prenajme priestor pätica hudobníkov, aby mala potrebný pokoj na skúšanie. Netuší, že domnelí členovia sláčikového kvinteta sú v skutočnosti zločinci, ktorí plánujú ďalšiu lúpež... (STV)

Recenze (81)

filmmovier

Novou verzi od Coenů jsem dosud neviděl a ani nadále po tom nijak netoužím, ale původní verzi jsem toužil vidět velmi. Konečně se zadařilo a já nejsem ani trochu zklamán! Alec Guinness v další geniální roli lupiče gentlemana, v dalších rolích mu brilantně sekundují Peter Sellers a Herbert Lom a geniální Katie Johnson jako paní Wilberforcová. Tenhle film by klidně bláznivou veselohrou mohl být nazván, a ani tomuto kousku nechybí značná porce elegance, noblesního britského humoru a neopakovatelného kouzla. A závěr, ve kterém konečně dojde k likvidaci kompliců je naprosto geniální! Veliká jízda je to ale od samotného začátku. Alespoň pro mě. 85%. ()

nascendi

Obávam sa, že som bol k anglickému humoru pred pár desiatkami rokov oveľa ústretovejší. Budem sa tiež musieť zmieriť s tým, že previerkou času prejde bez straty desiatky iba zlomok filmov, ktoré som kedysi obdivoval. Táto krimikomédia u mňa namiesto smiechu vyvolávala iba akýsi útrpný úsmev. Starenka mi v niektorých chvíľach pripomínala Jacquesa Brela v Dotieravom chlapovi a Herbert Lom ešte nemal alergiu na Petra Sellersa. Je mi ľúto, ale keby som filmu dal tri hviezdičky, jedna by bola z nostalgie. A tá do hodnotenia predsa nepatrí. ()

MrCreosote

Podle mě je originál kvalitativně zcela srovnatelný s remakem od Coenů. Od Britů bych čekal trošku větší dávku cynismu, tu jsme ale dostali až o 50 let později. Škoda nevyužitého Petera Sellerse, Alec Guinness dokonce i navzdory slizáckému úsměvu prohrává s Tomem Hanksem na body. Ale mezi námi, tu starou babku bych také nejradši odkrouhnul, už jenom kvůli tomu věčnému nabízení čaje. ()

Chrustyn

Jinak pojaté než tomu bylo v případě remaku bratří Coenů ale přesto docela zábavná krimi komedie o partě zlodějů, kteří se usídlí v domě staré dámy, která jim zatopí vcíe než celý policejní oddíl. Škoda pomalého tempa, které film zbytečně brzdí. A překvapivě mi i cyničtější přístup v Coenovic verzi seděl o něco více. ()

AIMÉE

Často se mi nestává, že přesně co od filmu zpočátku očekávám, nakonec dostanu. Slibná anglická krimi komedie lákající na "nostalgickou" atmosféru, herecká ese a absudní konfrontace lupičské bandy. Ale ne úplně každý vyčnívá, např. Peter Sellers tu odvádí na můj vkus jen "standardní" práci a je spíše do počtu. Má sice i světlejší chvilky, nicméně takový Alec Guinness je jiná káva. Scénář není nejhorší, ale nelze čekat výbuchy smíchu, vzhledem k suchopárnému přednesu (nejen díky paní domácí), tudíž masivní salvy pouze sporadicky. Film to není špatný ani zbytečný, spíše oddechový a možná v mnoha případech jednorázový, pokud si člověk nenajde nějaké památné momenty. ()

Zajímavosti (11)

• Je možné si všimnout, že v tomto filmu má Herbert Lom v postavě z jednoho padouchů vyholenou hlavu. Je to z toho důvodu, že souběžně hrál divadelní hru „Král a já“, ve které v roli siamského panovníka musel mít vyholenou hlavu. Herbert Lom se nabídl, že by klidně nosil paruku, ale tvůrcům se jeho vyholená hlava zalíbila, protože tak vypadal, jako by opravdu právě vylezl z vězení. Zdroj: Zdeněk Bauer - kniha Herbert Lom, nejslavnější český herec na světě] (mar48)
  • Film je cenným dokumentem o historii Londýna i jeho železnice. Značná část Londýnu zachyceného ve filmu už totiž neexistuje. [Zdroj: Zdeněk Bauer - kniha Herbert Lom, nejslavnější český herec na světě] (mar48)
  • Scénarista William Rose, který se zasloužil o oskarovou nominaci za scénář, se natáčení neúčastnil až do konce. Když film poprvé uviděl, což bylo 3 roky po jeho premiéře, byl nesmírně potěšen tím, nakolik tvůrci zůstali věrni jeho detailům a osobním vizím. (venus)