Při horolezeckém tréninku objeví patnáctiletý Ivan Kočička zvaný Kocour v jeskyni mrtvého muže. Ten však záhadně zmizí a na jeho místě je spící pracovník archivu Hromada. Ivanovi se to celé nějak nezdá. Když později dojde v nedalekém zámku k loupeži, pustí se do nebezpečného pátrání na vlastní pěst… (Magic Box)

Recenze (153)

LarryW

Detektivní příběh, výborná atmosféra, která mi jako malému fakt učarovala. Dodnes vidím tu jeskyni a mrtvolu pod drnem. Dialogy mají vtip a detektivní zápletka není groteskní, oproti jiným filmům, které se tváří jako detektivky. Kluci hrají i jako neherci slušně a Mrkvička je sympatickej vedoucí. Taťka esembák Moučka je zkušenej a záporáci jsou správní příživníci..Děcka koukněte místo Harryho třebas na tohle... ()

Willy Kufalt

Z hradu zmizí vzácné poklady, z vesnice zmizí člověk, z jeskyně přímo mrtvola... až podezřele příliš velký výčet náhod na tak malé městěčko. Šikovný kluk nachází nejen stopy, ale taky bojuje o svoji čest před vysmívajícím se příslušníkem VB. Třetí skoba pro Kocoura má v sobě řadu tradičních klišé detektivek v dětské podobě, mládežnických dobrodružných filmů i socialistických kriminálek. Ale současně tahle nevídaná žánrová kombinace vytváří dohromady poměrně originální kousek, který v rámci tvorby pro děti a mládež zařadím bez zaváhání do nadprůměru. Ve scénách z tajemné jeskyně se tvůrcům povedla skutečně hutná atmosféra. Pěkný je zde nápad s flashbacky, které postupně během Kocourova uvažování nad případem ukazují různé varianty zločinu. Už vím, co současnému domácímu filmu dnes tolik chybí... a sice původní nápadité snímky se zacílením na dětské či dospívající publikum, jenž je dnes v kinách zásobováno výhradně americkou produkcí. Byť jsem s reprizou znížil Kocourovi hodnocení o jednu hvězdičku, ke třem skobám pro Kocoura stále připojuji čtvrtou minimálně za příjemně ztrávený filmový čas. 75% ()

Slartibarkfast

Moc pěkná dobrodružná detektivka z mého mládí. V době ježků v kleci se točilo spousta takových skvělých filmů s detektivní tématikou pro děti a já to miloval. Člověka to naprosto vtáhlo do děje a připadal si jako jedním z hlavních hrdinů. Rád se na něj kdykoli podívám znova, protože je určitě jedním z mnoha vydařených výtvorů tehdejší kinematografie, zabývající se tímto tématem. 85% ()

unclejack

Vcelku príjemný detský film, ktorého zápletka ma však nijak extra neoslovila. Dá sa s ním stráviť pekné popoludnie - hory, lesy, vcelku fajn vykreslené postavy - ale v pamäti národa sa udrží asi len ťažko. Musím sa však priznať, že na podobné rozprávky z minulej éry som nikdy neletel - ani na Chobotnice, ani Lucie či Arabelu. ()

pytlik...

Velkým kladem filmu je, že se toho autoři nebáli, a frkli do něj pravou, nefalšovanou mrtvolu. To u tehdejší produkce nebylo obvyklé, kolikrát se stávalo, že i krimi film pro dospělé řešil tak maximálně sousedskou krádež králíka. Jinak mi moc nesedl Mrkvička, písničky, pokřik "umí" a představitel hlavní role. Ten měl být o dvě hlavy menší, za á by tak mezi ostatními dětmi nevyčníval a za bé by ty tři skoby nepotřeboval, unesla by ho i jedna. ()

Zajímavosti (9)

• Ve filmu je zámek Vranov vidět z vlaku. Ve skutečnosti je však nejbližší železniční trať vzdálená přibližně 5,5 kilometru. (Bombovic)
  • Filmovalo se na Jižní Moravě v Mikulově, u Tabulové hory u Mikulova, u Klentnice a na Sirotčím hrádku. Bouda horolezeckého oddílu Medvědi se natáčela v Ostravě. (M.B)
  • Vladimír Hrubý (děda Slávek) si dělá z Jaroslava Moučky (kapitán Hruška) legraci, jaký je to mladý „cucák“. Ve skutečnosti však byli herci vrstevníci, dokonce Hrubý byl o několik měsíců mladší. (cundak)