Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Javier NavarreteHrají:
Ivana Baquero, Doug Jones, Sergi López, Ariadna Gil, Maribel Verdú, Álex Angulo, Federico Luppi, Roger Casamajor, Ivan Massagué, Manolo Solo, Fernando Tielve (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Píše se rok 1944 a dvanáctiletá Ofélie jede se svou těhotnou matkou za otčímem, frankistickým důstojníkem, který kdesi v horách na severu Španělska potlačuje zbytky republikánského povstání. Život ve vojenské posádce ale nenabízí Ofélii pouze realitu poznamenanou boji s povstalci, všeobecným nedostatkem jídla a velmi chladným vztahem s otčímem – v nedalekém starodávném labyrintu potká dívka jednou v noci starého fauna, který ji prozradí, že je ztracenou princeznou kdysi mocné pohádkové říše a současně poslední nadějí na její záchranu. Než se ale opět setká se svým královským otcem, musí splnit několik úkolů. Fascinující podívaná a silný příběh o tom, že ve světě dětské fantazie se za život, čest a odvahu platí stejná cena jako ve světě dospělých. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 606)
Kdybych měla hodnotit jen tu fantasy část, byla by to čistá 5*, jenže je tu ještě zbytek filmu, který je jistě zajímavý, jen pro mne zbytečně zdlouhavý a plný nelogických věcí a jednání prakticky všech osob, kromě samotných vojáků. Toho malého děvčátka mi bylo celou dobu velmi líto, i když - ona byla vlastně princezna, tak proč se bát toho neskutečného šílenství, ve kterém se ocitla. Tten film je vlastně čistá 3,5*, ale k některému hodnocení se přiklonit musím, tak vzhledem k vysokým hodnocením jdu raději níž. ()
(1001) "Svět patří těm, kteří ví, kam se dívat." ♥♥♥ Jelikož patřím k té sortě lidí jako dětská hrdinka - tedy k snílkům, kteří "skutečného" života moc neužijí, tento film jsem si užila velmi. Plátno mu neskutečně prospívá, potom mám pocit, že jsem to já, kdo leze ke kořenům starého stromu a tak všelijak podobně. U scény s proslulým pojídačem dětí jsem měla celou dobu vytřeštěné oči, částečně taky proto, že skončila a dál už nic! Jeho potenciál mi přišel značně nevyužitý. Scéna masakru partyzánů mi zase vyrazila dech - to když zraněný voják odstrkoval hlaveň zbraně od svojí hlavy... no síla. Obě představitelky osudových žen v příběhu mi připomínaly pohádkové princezny, tak jak jsem si je představovala jako malá, a představitelka Ofelie opravdu hraje dobře. A tu ukolébavku jsem si pak broukala ještě dlouho. Jeden z nejlepších filmů roku. ()
Guillermo del Toro. Zvláštní to člověk, který z Bladea udělal akčního Boha a z Hellboye hláškujícího ďábla. Jako další svůj film si před pokračováním Hellboye vybral právě Pan´s Labyrinth. Pohádka o dívce, která možná je a možná není dcerou Krále podsvětí. Musí projít třemi důležitými zkouškami, při kterých se zjistí, jestli je smrtelná jako všichni ostatní nebo stále nesmrtelnou dcerou svého otce. Zní to krásně, že? To jste ještě neviděli fauna, který malé hrdince všechno rád vypráví a je úchvatný. Všechno to zní tak krásně a kde je chyba ptáte se? Ta je v tom, že tato pohádková linie je spíš druhá v pořadí. Hlavní a většinu stopáže je věnována příběhu nevlastního otce dívky, který je španělský vojenský kapitán. Tento kapitán má jeden problém a tím jsou povstalci v okolních lesích kolem jeho velkého panství. Ti jsou informování z kapitánova domu a připravují se na úder. Kdyby Del Toro celý film obětoval na příběh dívky, hledající svůj skutečný původ, pravděpodobně by šlo o jednoznačných 5*. Tak kouzelné a půvabné atmosféry nedosáhl nikdo jiný. Budu doufat, že del Toro nalezne podobné téma a využije svůj úžasný cit pro fantasy. Představte si Alenku v říši divů natočenou tímto ďáblem z Mexika... ()
Španělská paralela VALERIE A TÝDNE DIVŮ je citlivě zasazena do doby posledních záchvěvů krvavé španělské občanské války. Propojení obou světů, virtuálního tajemných duchů a osudových závazků, i reálného, plného krve a násilí, je organické a působí přirozeně. Děj i celkový způsob snímání filmu připomíná - otázkou je, nakolik vědomě a nakolik spontánně - postupy filmu přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století. Poetičnost a krutost doby jsou však spojeny poučeným pohledem naší doby a nabývají rázu obecnějšího podobenství. Pro českého diváka je výlet do pyrenejského génia loci podnětný a zajímavý - mj. i pro diskuse o mezích a smyslu drsného mravu, který nemá daleko do krutosti. V každém případě se tu jedná o nevšední zážitek, který - jak se zdá - pozitivně přerůstá v mnoha ohledech většinový ráz soudobé tvorby světového hraného filmu. ()
Je neuvěřitelné s jakou bravurou umí Guillermo del Toro propojovat krutý svět dospělých a imaginativní svět dětí. A to vše v lehce hororové stylizaci. Navíc díky hlavní hrdince (Ivana Baquero) působí přechody mezi oběma světy jako něco naprosto samozřejmého a reálného. Byť je konec maličko předvídatelný, je natočen tak vkusně, že řadí snímek mezi nezapomenutelné zážitky. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (57)
- Aby sa herečka Ivana Baquero (Ofélia) vedela lepšie dostať do atmosféry filmu, posielal jej režisér množstvo rozprávok a komiksov. (Greenpeacak)
- Název filmu se objeví až na jeho konci. (Duoscop)
Reklama