Reklama

Reklama

Muž z oceli

  • USA Man of Steel (více)
Trailer 2
USA / Kanada / Velká Británie, 2013, 143 min

Ve vzdálené galaxii se nachází planeta Krypton, která se kvůli vyčerpání přírodních zdrojů ocitá na pokraji záhuby. Jor-El věří, že jedinou nadějí pro jeho lid je najít jinou vhodnou planetu k životu. Vysílá svého novorozeného syna Kal-Ela na planetu Zemi. Generál Zod se domnívá, že za zkázu planety je zodpovědná vláda, a rozhodne se převzít kontrolu. Poté zabije Jor-Ela a je i se spolupachateli uvězněn ve vesmírném žaláři. Zod přísahá, že Jor-Elova syna jednoho dne najde a pomstí se. Na Zemi se Kala ujmou manželé Kentovi, kteří mu dají jméno Clark. Už jako malý chlapec si Clark připadal jiný. Jeho zvláštní schopnosti ho děsily, nerozuměl jim a snažil se je před svým okolím skrývat. Když se od svých rodičů dozví, že pochází z jiné planety, jeho život mu konečně začne dávat smysl. Planeta Země mu poskytla domov, nyní je tedy na něm, aby Zemi a její obyvatele ochránil. Clark pozmění svůj vzhled a vydává se do Metropolisu, kde jako Clark Kent nastupuje do redakce Daily Planet a mění se v anonymního zachránce lidských životů. Jediný, kdo pozná Clarkovo tajemství, je jeho láska Lois. (TV Nova)

(více)

Videa (21)

Trailer 2

Recenze (2 386)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

První půle geniální. Tíživost osudu, nejasnost vlastních cílů, víra i beznaděj, všechno pěkně pospolu - ať už v současnosti nebo flashbacích. Úvod je přímo úchvatný. Druhá půle se bohužel zvrhne ve zbytečně divoký digitální bordel, kde se stane ze světa jedno velké smetiště, které semele téměř všechny silné trumfy předchozích minut. Být tam jen finální souboj se Zodem, byl bych spokojenější. Ta "jak katastrofický film s Godzillou" vložka mi ale přišla naprosto nadbytečná. Přes výhrady rozhodně povedený restart, který dává tušit, že by nás mohla čekat velká série. Už jenom proto, že Henry Cavill se konečně našel a samotný Superman nikdy neměl lepší filmové otce (a myslím nejen Crowea a Costnera, ale i Snydera a Nolana). ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

NODOPRDELE. Jak úžasný, že zrovna Snyder dostal na starost moji neoblíbenou komiksovou postavičku, tj. toho "největšího superhrdinu všech dob". Prcat recenze a procenta, ať co si kdo kde co chce říká, pro mě z toho vylezl naprosto dokonalý gradující těžkotonážní blockbuster - tak jednoduchý, přitom epický do té míry, že si pořád ještě přijdu bez dechu, s otevřenou hubou, přibitej do sedačky pod plátnem, zdrcen tou nelítostnou kombinací velikosti, nadlidské brutální síly a rychlosti, padajících mrakodrapů, zoomů, totální destrukce... Snyder byl vždycky audiovizuální génius, co uměl kápnout na tu správnou hloubku, a tentokrát naštěstí nedoplatil na plochou a úplně cheesy story. Dokázal si tu prosadit výborný obsazení (Shannon!), vzít všechen svůj dosavadní skill, prvky všech možných žánrů včetně komedie, romance a hororu, a dát dohromady toto: nejlepší (a opět "alternative") komiksový velkofilm od -ano- 4 roky starých WATCHMEN. Dojmů bych měl další tunu, stejně tak oblíbených kasovních trháků posledních let, co bych ve srovnání s tímhle roztrhal, ale nechci to dál natahovat. Top 2013, hetero Superman je na světě, here we go... ()

Reklama

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: David S. Goyer / Príbeh: David S. Goyer / Predloha: Superman - Jerry Siegel, Joe Shuster | Hudba: Hans Zimmer | Produkcia: Christopher Nolan, Charles Roven, Emma Thomas, Deborah Snyder | Distribúcia: Warner Bros. Pictures | Štúdio: Legendary Pictures, Syncopy, DC Entertainment | Rozpočet: 225 miliónov $ | Tržby: 662,845,518 $ || Vznik tohoto filmu je varovným signálom smerom k Marvelu, že DC komixové postavy svoj rozkvet novej éry Batmanom len začali. I. Prvá projekcia: Veľké očakávania nesú so sebou väčšinou veľké sklamania, a tu to zostalo jednoznačne na strane pozitívnej, ajkeď záporov bolo tiež dosť. Všetko to píšem s tým, že dopredu počítam s trilógiu... Prvá pólka filmu je zo Snyderovej strany dokonalým dielom. Goyer odviedol tiež dobrú prácu, čo sa týka rozšírenej podstaty Kryptonu. Čo mu ale vyčítam, je nevyužitý potenciál Clarka Kenta v detských rokoch, kde mohol prehĺbiť rôzne negatívne alebo pozitívne vzťahy, a napísať viac scén s trebárs aj srandovnými situáciami vychádzajúcimi z jeho odlišnosti. Neni to však úplne zanedbané, len keď to beriem tak, že tento diel mal byť introdukciou trilógie a už vlastne nebudeme mať takú možnosť ukázať Clarka v detstve, ako tomu mohlo byť teraz. Záporáci sú skvelý, hlavne ženská Antje Traue, Shannon je fajn do chvíle, kým si nedá dole pancier, bez neho pôsobí až príliž bez muskulatúri, na nohách s legínami až smiešne. Goyer vynechal aj kľúčový element z celého filmu: čo môže vlastne zabyť muža z oceli? Je možné, že to vlastne záporáci zatial nevedia, a zistia to až v pokračovaniach, každopádne kôli tomu som nemal najmenší dôvod k strachu o život Clarka. --- Snyder je síce majster akcie, ale podstate postáv nevie pridať ani štipku hĺbky. Vzťahy medzi rodičmy a synom sú minimálne využité, Clarkovo odhalenie pravdy mu príde úplne samozrejmé. To je ale ešte všetko pochopiteľné, pretože Superman je najzložitejšiou komixovou postavou vôbec a svojim spôsobom je slepou uličkou pre reálne a pochopitelné spracovanie pre akýkoľvek tvoriaci tím, nie len pre dvojku Snyder - Goyer. Napäto čakám, či sa dočkám v tomto živote Nolanovského pojatia, ale myslím, že toto bola najvýraznejšia šanca zmeniť Supermana v komplexnú, reálne uchopiteľnú postavu. --- Druhá pólka je akčné peklo. Nič podobne deštruktívne som v živote nevidel. Dá sa to samozrejme brať ako svojské umenie, ale vzhľadom k prvej, veľmi podarenej pólke je ta druhá totálne bez ducha a dejového napredovania. Nechcem to však brať fatalisticky, a určite dám tomuto dielu ešte nejednu projekciu. Ps: Fishburnova jediná zmysluplná funkcia sa postarala o kinematografickú historickú zmenu: Pri padaní budovi/predmetov utekajú v smere pádu len do doby, čo je potreba, v momente prvej možnosti zabočia do strany, aby tak LOGICKY unikli :D Aj napriek všetkým subjektívnim výtkam je to silne nadpriemerný počin odpovedajúci svojej pozícií na trhu. II. 4DX: Môj detský sen sa stal skutočnosťou. Už po druhej návšteve kina v živote som si hovoril, to by bolo patrične efektívne, keby sa so mnou hýbali kreslá a fúkal vietor v scénach, kde to dostatočne podporí epickosť situácie. Kórejská technológia 4DX túto predstavu priblížila k skutočnosti, a chýba jej len veľmi málo k dokonalosti. V niektorých tichých scénach by to chcelo absenciu ventilátorov jak vôní, tak veterných. Ďalej táto technológia ponúka možnosť rozpracovania uhľu pohľadu diváka na postavy: stoličky vám totiž do chrbta dávajú impulzi imitujúce strelné zásahy - otázka je, ktoré fyzické deje postáv z plátna majú byť cítené divákom - tojest sa tu otvára nová kategória umenia a potreba vytvorenia kvalitnejšieho filmového scenára pre kiná s týmito vymoženosťami. 89% | Videno v CinemaCity Nový Smíchov - Praha, 4DX, 22.6.2013 | Update: Po druhom zhliadnutí sa pre mňa veľa vecí vysvetlilo (np. slabina Supermana), a ďalej to, že vzhľadom k oznámeniu filmu "Batman vs. Superman" sa len ťažko dočkám komplexného a reálneho pojatia "S" materiálu... Keď si vezmem, že sa na príbehu podielal aj Ch. Nolan, je úplne jasné, že sa snažili s Goyerom vytvoriť niečo, čo nepôjde v šlapajách Batmana, ale naopak, niečo úplne iné. Snyderovská úchylka megalomanskej deštrukcie prevalcovala blikajúce časti onej duchovnej nadčasovosti, ktorú bolo v niektorých častiach cítiť z rukopisu scenáristov. Bolo toho však málo, a do tolkej nezastaviteľnej ničivosti sa metrážovo proste nič viac nevošlo. Škoda jak hrom. + S technológiou 4DX v kine to bol predsa len intenzívnejší zážitok, než doma na ledke, čo podtrháva fakt, že túto kategóriu filmu treba vidieť napoprvý krát v kine! Ale neprestávam veriť v plnohodnotnejšiom pokračovaní. "S" means HOPE..." 85% | Blu-Ray, THX, EN DTS | () (méně) (více)

Psema 

všechny recenze uživatele

Patlanice. Goyer vzal ústřední zápletku Lesterova druhého Supermana, zalil jí fantaskní omáčkou z pytlíku a doladil značně vyvanutou dramatickou vegetou, a tuhle míchanici předhodil Snyderovi, který se za kamerou chová jako Jirka Babica na tripu. Rychle, aby bylo uvařeno a hladový dav nenáročných strávníků dostal kotel žrádla, přičemž chuťový ocas, cit pro detail a vyváženost ingrediencí chybí. Je to místy hodně smutné pokoukání, protože na mnoha místech JE vidět zajímavý nápad či myšlenka. Jenže ani scenárista, ani režisér ji neumí vytěžit úplně na dřeň. Clark tak sice hledá sám sebe, jenže se to odbude scénami z trailerů (víc psychologie ve filmu NENÍ), naznačené téma dvou otců a matek se vždy jen tiše překročí, stejně jako naťuknutá politicko-mediální rovina, která působí neskutečně lokálně. Jako by existoval jenom Smallville a Metropolis, přičemž z ani jednoho neuvidíte víc než dvě tři ulice, které v druhé polovině lehnou popelem. A bohužel ne v bůhvíjak kulervoucím balení. Ano, je to velkolepé a digitální panďuláci létají ode zdi ke zdi a dávají si pořádnou čočku. Avšak Snyder příliš často opakuje viděné, stříhá často nesnesitelně rychle a i přes dynamiku záběrů postrádá jeho akce pořádnou gradaci, šťávu a jakýkoli emocionální dopad. Ono se ale není čemu divit, když se z Clarka stane Superman po jedné Jor-Elově brutálně tlačené expozici (těch je ve filmu několik a zaberou tak 25 minut, což je totální peklo) a žádné z postav se člověk nedostane pod kůži. Jak se máme bát o Perryho Whitea, jeho stážistku a redaktora, když za celý film řeknou 15 vět a jinak pouze statují? Jak se máme ztotožnit s mimozemšťanem, který je celý film pasivní a pak začne likvidovat budovy, ve kterých musí zákonitě zařvat stovky nevinných? Snyder na postavy tradičně dlabe a tlačí dvouapůlhodinový (a paradoxně velmi řídký) kolos k akčnímu závěru, aniž by na moment zvolnil, vychutnal si určitou scénu, anebo naservíroval ikonický záběr, jichž měli Donner se Singerem hned několik.Trpí tím nejen ústřední střet se Zodem, ale i vedlejší linka s tátou Kentem a silně podtaktovaná romance s Lois, ze kterých je místy cítit "amazing spider-manovský" syndrom parafrázovat jednou viděné s tím rozdílem, že nová verze působí značně stupidněji a vyžaduje skoro až nesnesitelně hloupé oslí můstky (severní pól a scéna s foťákem v tomhle směru vede). Můstky, které ani sympatický Cavill a hlavně brilantní Costner s Crowem nedokáží dostatečně zastřít. Posmutnělých 5/10 pro film, který chtěl být tak strašně supervážný, superrealistický a superinovativní, až je v konečném součtu nechtěně supersměšný a mnohdy i supernudný. P.S.: 3D vzhledem k četnému užití out-of-focus záběrů, zoomů a rychlých střihů často osina v zadnici. Prostorovost minimální. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Kal-el se v regulérním restartu pro nové tisíciletí vydal po správné cestě (destrukce!) vyvážené mezi realistickým přístupem a rozmáchlou fantasy podívanou. Hrdina je rozervaným cizincem v zemi, která pro něj nemá pochopení (Cavill je pěkně mimozemský, místy lehce nafoukaný, místy naivní) a flashbacky hutně vrství rozpolcený charakter, který se snaží směrovat táta Kent (vynikající Kevin Costner) - je škoda že těch momentů není více a narativní struktura není přímočará, ale je po modernu rozházená skrze celý snímek. Snyder tím však vyváženě dávkuje emocionální formování hrdiny s akční rovinou a v závěru rozpoutá rozmáchlé inferno, kde Metropolis (a nejspíš i kus Indie) lehne popelem. Silné dialogy (ty se bez nějákého toho patosu neobejdou), které nejsou jen připitomělým vtipkováním, které známe z původních reimaginací létajícího pláštěnkáře, ale uvažováním o směrování národů, jejich domýšlivosti a v závěru i houposti, která vede k zániku civilizace. Úvodní dvacetiminutovka na Kryptonu je jak z Avataru a lehce načrtnuté vládní rozepře jsou poutavější než celé pátrání Clarka po svém původu. Zod s hnusným ksichtem Michaela Shannona má hloubku a není vysloveně zlý, jen dělá vše co je nezbytné a i Superman to chápe. O to je finále více zdrcující. Dva krajané zápasí o šanci pro podřadnou rasu (nás) a jediné co je rozděluje je drobná odlišnost v postoji k problému. Verbání neshody mezi Zodem a Jor-elem jsou pěkně vygradované a osudové jako vlastně všechno ve filmu (ano je to na úkor humoru a nadsázky, ale vůbec to není na škodu). Na škodu je ale občas zbytečně "realistická" kamera, která ostří, přeskakuje a třese se. Ten přístup mám někdy hodně rád, ale tady bych se rád zastavil a vychutnal si záběr na padající loď aniž bych složitě hledal, kde ta loď sakra na plátně je, protože je snímaná hodně z daleka. Bitky, kde se bortí budovy a ničí nestihnou omrzet a invence v mlácení tu je (jako v Matrixu lítáme až v úplném finále). Hanzova hudba je diametrálně odlišná od Williamsovy a výborně sedí k duchu snímku. Není to sice taková řacha jakou nám slibovali z trailerů, ale pořád jde o parádní nový přístup, který má pro takovou postavu smysl a opravdu těším na pokračování. ()

Galerie (249)

Zajímavosti (84)

  • Ve filmu je často poukazováno na víru Supermana (Henry Cavill) v lid, Clark Kent je ve věku 33 let a jako Superman je považován za "spasitele Země". To vše lze vnímat - také v kontextu se scénou v kostele, kdy je na pozadí za Clarkem vitráž s výjevem Ježíše, modlícího se v Getsemanské zahradě -, jako odkazy na Ježíše Krista. (Kirman)
  • Russell Crowe (Jor-El) prozradil, že smlouva, kterou někteří z herců podepsali, zahrnovala povinnost stravovat se během čtyřměsíčního natáčení výhradně jídlem, které zajistilo studio Warner Bros. (Brousitch)
  • Henry Cavill (Superman) posiloval celkem 9 měsíců. 5 měsíců před natáčením a 4 měsice během natáčení. Scény, ve kterých je herec bez trika, se totiž točily jako jedny z posledních. (Seejey8)

Související novinky

Superman: Legacy nabírá další herce

Superman: Legacy nabírá další herce

12.07.2023

Režisér James Gunn pokračuje v obsazování svého nadcházejícího snímku Superman: Legacy, v němž si hlavní role zahrají nedávno oznámení David Corenswet a Rachel Brosnahan. Ve filmu, jenž má sloužit… (více)

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Gunn začíná čistku DC filmů

Gunn začíná čistku DC filmů

08.12.2022

James Gunn a producent Peter Safran byli nedávno vybráni jako noví šéfové rebrandovaného DC Studios pod studiem Warner Bros. Discovery a jeho ředitelem Davidem Zaslavem. Gunn, který před pár dny… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Reklama

Reklama