Režie:
Peyton ReedKamera:
Russell CarpenterHudba:
Christophe BeckHrají:
Paul Rudd, Michael Douglas, Evangeline Lilly, Corey Stoll, Michael Peña, Bobby Cannavale, Judy Greer, John Slattery, Joe Chrest, Wood Harris, T.I. (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Podvodník Scott Lang (Paul Rudd), vybavený pozoruhodnou schopnosti zmenšit své fyzické rozměry, ale současně znásobit svou sílu, se musí ujmout role hrdiny a pomoci svému mentorovi doktorovi Hankovi Pymovi (Michael Douglas) ochránit tajemství, skrývající se v jeho úžasném obleku Ant-Mana, před zcela novými nebezpečími, která ho ohrožují. Pym a Lang jsou tváří v tvář zdánlivě nepřekonatelným překážkám nuceni naplánovat a provést rafinovanou loupež, která zachrání celý svět. (Falcon)
(více)Videa (27)
Recenze (1 241)
Příběh o otci, který musí sledovat, jak se mu adoptivní tatík stará o dítě, jako metafora vzniku samotného filmu. Přiznám se, že mě několikrát zabolelo, když se Reed pokoušel o Wrightovy formální finesy a pokaždé je doručil cca na 70 procent umu britského ztřeštěnce. První půlka je celkově dost marná a režijně vysloveně letargická. Bez tempa, atmosféry, tahu na branku. Souboj u skladu to ale naštěstí nakopne a od té chvíle už Ant-Man nedá nohu z plynu. Akce je navíc celkem kreativní a finální heist má v podstatě všechno, co člověk potřebuje. Navíc je po čím dál víc přetrikovaných a lokacemi přecpaných blockbusterech jednoduše svěží sledovat něco, co se odehrává zhruba na pěti lokacích a nemá tendence roztahovat se do globálu. Rudd líbivý, Douglas adekvátní (a s dobrým faceliftem v úvodu!) a Peňa "out-of-this-world". Potěší i romantika nechaná za dveřmi. 7/10 ()
Ant-Man jako paralela. K čemu? Marvel vs. Tarantino, Rudd vs Downey Jr. Jak to souvisí? Tarantino je velkou část své režijní dráhy známý tím, že si do svých filmů vybírá oblíbené herce, kteří vrchol své kariéry zažili před několika desetiletími, většina z nich figurovala v různých béčkových projektech 70., 80. a 90. let. Marvel je o level výš - vytáhl si ne zrovna herce za zenitem, ale určitě ty, kteří byli talentovaní, leč ne úplně docenění. Kdo by si z fleku vzpomněl na filmy Downeyho Jr. před prvním Iron Manem (já bych dal tak tři). Jistě talentovaný, ale problémový herec vyrostl v superhvězdu až po roce 2008 a dnes s výdělky kolem 80 milionů dolarů ročně patří mezi nejvýdělečnější persony Hollywoodu. S menším rozdílem Paul Rudd, kterého většina zná z tuctových romanťáren nebo filmů, které prvně zmíněné tematizují či parodují. V porovnání s Ant-Manem (jakkoli odlišným od ostatních marvelovek) se nejvíce vybaví filmy Judda Apatowa, konkrétně Čtyricítka na krku, kde si Paul Rudd, respektive jeho postava Pete stěžuje na zvětšující se pupek a plynatost. Teď tu máme Rudda sice o 5-6 let staršího, nicméně v totálně jiné kondici. Ano, musel podstoupit těžký trénink, ale člověk si řekne, že to najednou jde, když za to dostane mnohamilionovou gáži. To, co před 8 lety znamenal Iron Man pro Downeyho Jr., teď znamená Ant-Man pro Rudda s jediným rozdílem, že Rudd tam má pomlčku. ()
Společně s Neuvěřitelným Hulkem nejslabší marvelovka! Z Ant-Mana se sice vyklubala stále schůdná rodinná podívaná (takže zůstáváme v neškodném blockbusterovém průměru), v porovnání s druhým Kapitánem nebo Strážci Galaxie je to ale dost bída. Peyton Reed vzal Wrightův očividně přehrocený scénář, utlumil komediální ztřeštěnost, přidal klišovité drama a celé to splácal do generické přehlídky popcornových klišé. Herci tak nemají co předvést, akce je zatraceně málo (přičemž není nikterak úchvatná) a vy jen dvě hodiny sedíte a přemýšlíte o tom, co všechno se asi rozcupovalo po Wrightově odchodu. Ano, Rudd je pořád sympaťák a setkání se zbytkem Avengerů zřejmě ustojí. Tady se ale potácí v zoufale nevýrazném originu, kterému chybí jiskra a spád. I v potitulkové scéně je víc filmařského umu než v celém předcházejícím celovečeráku. O budoucnost Marvelu se tedy nebojím, tady se nicméně sešlo snad všechno, co na něm jeho odpůrci kritizují. (5/10) ()
Svěží komiksárna. Zmenšování je efektní, v akci zábavné, v závěru bombasticky pojaté. Změna perspektivy je velice pěkně pojata, ať technicky nebo příběhově. Tohle je podle mě první komiks od Marvelu, který opravdu riskuje, nemá v podstatě velké hvězdy ani velké jméno hrdiny. Je to skok do neznáma, který se mění v překvapivý úspěch (Paul Rudd roste každým záběrem a Evangelina... k ní není co říct). Hlavní hnací silou je pro mě humor, který konečně vědomě přechází v komiksovém filmu doúrovně vědomé nadsázky až ironie a Ant-man je dík tomu (a podle mě to je hlavně zásluha specifického humoru Edgara Wrighta) je pro mě zábavný hlavně v závěru, kde vrcholí všechen vtip nejšílnějším akčním soubojem od Marvelu. Kde na tohle vzali odvahu nevím, ale já jim tleskám a jdu otřít prach ze své lokomotivy Tomáš, co mám nad televizí... PS: Michael Peňa a jeho scény "jak to teda bylo" naprostá bomba. Trhám se míchy ještě teď a hlavně bez dabingu! ()
Príjemne civilný origin, v ktorom hrdinovia vo finále namiesto celého mesta zbúrajú iba jednu izbu. Vtipy nie vždy fungujú, ale Peňa je tam dokonalý a Douglas dokáže uhrať aj scény, kde rozpráva o nejakých stupídnych komiksových nezmysloch o prechodoch do subatomárnych dimenzií. K tomu kvalitný záporák. Slabšia marvelovka, ale stále je to zábava. ()
Galerie (132)
Zajímavosti (70)
- Na konci 80. let 20. století předal Stan Lee návrh na film o Ant-Manovi společnosti New World Entertainment, tehdejšímu vlastníkovi Marvel Comics. Protože však studio Walt Disney Pictures připravovalo snímek s podobnou tematikou Miláčku, zmenšil jsem děti (1989), k realizaci tehdy nedošlo. (Danny F.)
- Původním komiksovým Ant-Manem a základajícím členem Avengers byl Hank Pym (Michael Douglas). Pro tento film a celý Marvel Cinematic Universe však byl zvolen jeho následovník Scott Lang (Paul Rudd), protože Pym je vysoce kontroverzní postavou. V komiksu totiž uhodil svou ženu, útočil na ní sprejem Raid a když byla zmenšená, nechal na ni zaútočit své mravence. (Eddik)
Reklama