Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladý muž odjíždí z města na odlehlou venkovskou samotu, kde žil jako dítě. Počáteční idylku však naruší vztah s místní dívkou, mladíkův návrat k malířství, zjištění, že se dříve v okolí děly kruté události spojené s vraždami nacistů na sklonku války a zapomenutá místa v domě, související se vzpomínkami na jeho dětství… (Devadesát Dva)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (352)

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem psychedelickou cestu, která bude plná smyslu nedávajících obrazů, že to bude brutální návod, jak se zbláznit. Místo vytrženého mozku a mé vlastní degradace mysli, přišla otravná karikatura, kdysi uznávaného umělce, který chce točit, dokud bude žít. T.M.A. mohla být působivá, kdyby nebyla pod křídly WB. Herz opustil od své vlastní iniciativy a veze se na dementní komerční vlně, která končí i začíná u mojí generace puberťáků, kteří už jakoby ztratili cit pro originalitu, hlavně, když jsou tam prsa! Co víc, Herz si ke konci postavil hlavu a rozhodl se vnést do děje jemnou provokaci v podobě týrání dětí. Na Juraje příšerně laciný pokus! Ruce pryč! ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Od mistra Herze, režiséra Spalovače mrtvol, jsem čekal něco svázanějšího a smysluplnějšího. Zde však nedávají smysl ani dialogy, ani název "tý em ej". Navíc, kdo kdy v hororu viděl takový happy-ending?! Ty dvě hvězdičky jsou spíše za hezky odvedenou technickou (především obrazovou) stránku a odkaz na The Shining Stephena Kinga. ()

Reklama

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Ukousnutý uherák, rudý kostýmek a šňupající Dlouhý! Herzovu pokusu o návrat se nedá upřít jistá zábavnost a občas i atmosféra, díky zamlžené krajině a Macháněho zajímavé kameře. Jakmile však kterákoliv z postav otevře ústa a pokusí se promluvit, nastává zoufalství těžkého kalibru. Kdyby nebyl scénář tak trapný a vyškrtly se některé doslova parodické charaktery (paní v červeném kostýmku a s železnou tyčkou v ruce, Kronerová snažící se hrát nepříjemnou paní-asi zapomněla že ona to hrát nemusí, znalec a kronikář-ten nesmí chybět v žádném béčkovém až céčkovém hororu že), mohlo jít o docela slušnou atmosférickou jednohubku. Ale stejně nechápu, jak může něco takového natočit režisér Petrolejových lamp nebo Spalovače mrtvol. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

T.M.A. doplácí na to, že v sobě chtěla mít všechno. Jsou zde obsaženy prvky snad ze všech hororových subžánrů, od duchařiny po hixploitation, bohužel to k sobě moc nepasuje. Respektive formálně by to snad i pasovalo, ale scénář si s tím nedákaže smysluplně poradit. Kupříkladu nacistické vraždy dětí jsou zde opravdu jen a jen proto, aby zde byly. Naštěstí Herzovi se daří budovat tak dobrou atmosféru, že při sledování ta samoúčelnost nijak zvlášť neruší, divák si to začne uvědomovat až zpětně. Ona zmíněná atmosféra je značně specifická, nedá se přirovnat k americké hororové tvorbě, starému eurohororu, ani k Asii. Je to ryze české hororové prostředí, na které ale z filmů prostě nemůžeme být zvyklí, protože tu snad ještě nikdy nebylo. Ale dalo by se na něj (a snad i bude) dobře navazovat. Měl jsem z toho takovej pocit, jako jednou kdysi v podvečer na Šumavě, na louce s opuštěnou kapličkou a za deště. Herci jsou celkem obstojní, jen ta čeština zní někdy drobet divně (ale věřim, že cizinci by z toho mohli mít lepší pocit, stejně jako my, kdyby se T.M.A. vkusně nadabovala do angličtiny). ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Tak schválně. Ať se přihlásí ti, kdo by v tomto filmu poznali rukopis Juraje Herze, ať už jste od něj viděli třeba pouze jeho nejslavnější "Spalovačské" dílo. A nehlaste se všichni:) Dle komentářů jsem čekala naprostou "hrůzu." A myslím, že až tak děsivě hrozná TMA zase nebyla. Což je buď dobře, nebo nedobře. Podle toho, z jakého úhlu se to vezme. Poznatek č. 1: A zase tu máme ty šedivé, polorozpadlé, chátrající objekty s pochmurnou historií nacházející se kdesi uprostřed lesů či uprostřed samoty. K tomu ještě odehrávající se za naprosto depresivního a ponurého počasí. Atmosféra je tedy tímto vytvořena více než úspěšně. Poznatek č. 2: Chybka v logice se vloudila. Hlavní postava přijíždí na místo svého dávného dětství, vstoupí do budovy, která zřejmě již léta není využívána, přesto se však rozhodne vyzkoušet, jestli třeba jen čirou náhodou, nejde elektřina. Poznatek č. 3: Postava Lenky Krobotové ke konci filmu vlítne do baráku, který se pomalu začíná bortit díky puštěným vodovodním kohoutkům, které mají vadné těsnění a vůbec všechny trubky se už tak trochu začínají rozpadat. Hrdinka však nezastaví zběsile už tak skoro tryskající vodu na všechny strany, aby byl klid. Ale asi to chápu, nebylo to podstatné. Poznatek č. 4: Nudistické a erotické scény. Zcela nahá dívka se svíčkou v ruce schází dolů do sklepa, aby se z něj poté už samozřejmě nevrátila. Této scéně během celého děje předchází pár slibně "vzrušujících" sekvencí:) Závěr filmu zůstal mnou ne zcela pochopen. T.M.A. mohla být na české poměry mistrovským hororem. Zůstala se však houpat pouze mezi působivou atmosférou se spoustou zdařilých scén a mezi zcela nevyváženým příběhem a slabým scénářem. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (14)

  • Režisér Juraj Herz uvedl, že název vyplynul z interpretace amerických producentů, kteří film nazývali T. M. A., nikoli jako české slovo tma. (Ravi)
  • Variant názvu filmu bol tiež Dveře do temnoty. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
  • Hlavním natáčecím místem byla Valeč v okrese Karlovy Vary. Jako Markův (Ivan Franěk) dům posloužil letohrádek ve valečském Zámeckém parku, jenž je i ve skutečnosti v havarijním stavu. (skudiblik)

Související novinky

Zemřel herec Andrej Hryc

Zemřel herec Andrej Hryc

31.01.2021

V noci ze soboty na neděli zemřel slovenský filmový, televizní a divadelní herec Andrej Hryc. Bylo mu 71 let. Hryc bojoval od loňského roku s akutní leukémií, informace o úmrtí nyní médiím předala… (více)

Reklama

Reklama