Reklama

Reklama

Když se Leonard vrací k rodičům po nezdařené sebevraždě, poznává dvě zcela rozdílné ženy - tajemnou krásku ze sousedství a milou dceru rodinných přátel. Volba mezi touhou a láskou však není snadná.
Romantické drama z brooklynské Brighton Beach vypráví příběh mladého Leonarda (Joaquin Phoenix), který se po neúspěšném pokusu o sebevraždu vrací k rodičům. Ti ho mají rádi, ale nerozumějí mu. Záhy poznává dvě ženy: první je tajemná krásná sousedka Michelle (Gwyneth Paltrow), která, jak Leonard brzy zjistí, svádí boj s démony své vlastní minulosti, tou druhou je milá a starostlivá Sandra (Vinessa Shaw), s níž se ho snaží dát dohromady rodiče. Leonard sice není zpočátku Sandře příliš nakloněn, ale postupně podléhá jejímu kouzlu. Jenže je tu i Michelle a ta mladíka, jenž ji zjevně přitahuje, požádá o pomoc. Dilema, před nímž rozpolcený Leonard stojí, není vůbec lehké - volba mezi touhou a láskou by ho mohla stát i život. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (200)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Romantické drama, ve kterém Joaquin Phoenix opětovně dokazuje, že patří do první herecké ligy.. Jeho hlavní postava obtěžkaná psychickými problémy, pokusem o sebevraždu, návratem k rodičům, má jistou vnitřní rozervanost, přesto i oddanost zvyklostem, rodině, povinnostem, mě jednoduše řečeno dostala.. Michelle na mě pocitově působila negativně, Sandru jsem vnímala mnohem lépe.. Zvláštní kousek, stojí za to vidět.. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser James Gray /Mala Odesa/ mi teda vela nehovori, ale tento film sa mu vynimocne podaril. Sympaticky romanticky film o vztahu ona + on, v ktorom sa predstavili hlavne skvela Gwyneth Paltrow /Sedm, Avengers/ v roli krasnej a sympaticky zvodnej sexice. Padla si do oka s Joaquinom Phoenixom /Gladiator, 8 mm/, ktory je pre mna proste vybornym hercom. A tak sa konecne dockam aj hereckych koncertov, rezia je trochu nevyvazena, ale tato sympaticka dvojka to taha pekne smerom nahor : 77 % ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Ode mě tři a půl, bez chlupu - a jako bonus k vysvětlení nevyžádaná rada na závěr. *** Není to milostný trojúhelník, ale milostný čtyřúhelník složený ze dvou trojúhelníků tak, aby se dohromady neživotně zaklesly na těch nejtuctovějších (ale proto neméně tragických) životních schématech: Leonardo má na výběr mezi hodnou, milou a tupou holkou, svazek s níž spustí oboustranně kýženou rodinnou a podnikovou fúzi a dopřeje mu pevnou obchodní kariéru na jedné straně a na druhé s jedinečnou, charismatickou, ale nespolehlivou sousedkou se sklony k závislostem nejen na lidech, která souzní s jeho rozháranou, křehkou, ale také odvážnou a vzletnou duší. Michelle i Leonard potřebují někoho druhého, kdo by jim dal impulz, motivaci, aby se odhodlali k velkým, neobyčejným věcem, kdo by jim stvrdil právo žít bláznivě a byl jim v tom partnerem. Ale jinou částí svého nitra Michelle tíhne k životu v obvyklém sebeklamu vydržovaných milenek, které roky a roky o samotě v zaplaceném bytě čekají, až jejich plešatící milenec s vlivem a postavením bude mít čas na chvilkové potěšení s nimi a snůšku omílaných slibů, doufají, že je to láska a že kvůli nim opustí ženu a děti a rozvrátí si úspěšný život, a jsou ochotné si donekonečna stavět vzdušné zámky, raději než vykročit do úplné nejistoty. Leonard svou intenzitou, ryzostí, naléhavostí a oporou dá Michelle sílu chtít ten sebeklam opustit a začít jinde, jinak, a ona, byť nechtěně, se mu stane impulzem k důvěře v novou životní etapu. Možná jsou to u obou jen nepodložené křehké chiméry, ale možná ne, a možná že by se spolu dokázali vymanit a posílit k souladnému životu ve vyšší citlivosti a jejich zdánlivě labilní osobnosti by se ustálily v té excitované, nadšeně okouzlené rovině, kde jim je oběma dobře a odkud by se už nemuseli propadat do beznaděje, kam by je už - spojence - nemohla srážet přízemnost a nepřiléhavost okolního světa, v němž se necítí být přijatí pro svoje kvality a cítění. Stačí však málo a jeho i její - možná právě proto od počátku liché - naděje berou za své a nad křehkým a přinejmenším z její strany ničím nepotvrzovaným spojenectvím vítězí pro danou chvíli příklon k jistotě stereotypu a sebeklamu. Leonardo pak místo dalšího pokusu o sebevraždu volí navenek stejně - nalinkovaný rodinný a pracovní život vedle tuctové holky, o níž ví bezpečně, že mu nikdy nebude rozumět a nebude v něm probouzet dychtivost a nadšení. *** Přestože film tady končí, nepřináší svým postavám klid ani smíření, nic se tím neřeší a je jasné, že trýzeň a nedorozumění budou v tomhle nastavení jen beznadějně pokračovat dál. *** Byť celý film je o stereotypech a klišé, nelze mu upřít onu ambivalentní polohu, že totiž všemi prostředky snímání, zobrazování a budování atmosféry dává najevo, že jeho hrdinům jejich závěrečná rozhodnutí nemohou přinést úlevu. Tohle mu u mě vyneslo půl bodu nad průměr, ale ani při tomhle vědomí mě film vlastně celou dobu spíš otravoval, protože chtě nechtě z těch nejobecnějších klišé a stereotypů prostě nevystoupí a nic na hlubší úrovni nenabídne. Na rozdíl od mnohých zde komentujících jsem v něm právě proto neviděla dospělé drama, ale naopak - drama dospělých lidí, kteří zůstali v zajetí prvotních nezralých pubertálních představ o štěstí, přijetí a souznění, nepřekonali nikdy prvotní šok z rozbití nejnaivnějších snů o snadných osudových vztazích, nezpracovali bolest a neprodrali se skrze ni dál, k hlubšímu rozumění lidským dramatům, ale zůstali zaskočení na prahu, doufající ve vysvobození někým zvenčí. To je sice slušný námět na film, ale pak bych od něj čekala mnohem víc než prodlužování tohohle rozdírání se o stereotypy a nabíhání na jejich hroty. *** Pokud už ale divák vážil svůj čas u tohoto snímku, zcela jistě by se mu vyplatilo jeho porovnání s Francouzovou milenkou, kde se vlastně řeší úplně stejné téma i stejný propletenec dvou milostných trojúhelníků - jenže tam se nejedná o jednoduchý čtyřúhelník, ale spíše Escherovy propletence dvou různých realit a všechno je o několik řádů výživnější. I konec je poctivěji nejednoznačnější, pokud jde o skutečnou naději na opravdový zralý vztah zralých lidí v žité realitě a ne jen na filmovém plátně. *~ () (méně) (více)

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Milujeme filmy. Některé více, některé méně. A protože jich je strašně moc, musíme mít i filmové milenky. :) Jedním z nich se stalo tohle drama "Two lovers". Obsahuje v sobě něco zvláštního. A strašně moc mě známého z osobního života. Možná proto jsem to celé procítil a absolutně chápal postavy ve filmu. Joaquin Phoenix je sympaťák ve svém slova smyslu, ale získal si mě. Občas mi připomíná stále ještě dítě, které je plaché a neví co si v daných situacích počít, ale díky skvělému scénáři to odehraje bravurně. Škoda, že je to jeho poslední velká role a začne se věnovat hudbě. Mrzela mě snadná předvídatelnost děje, ale přesto jsem rád, že to skončí tak, jak to skončí. ()

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, první půl hodinu jsem ještě jakž takž držela, ačkoli jsem si připadala jako pes proti srsti hlazený. Po půl hodině jsem si při stálém, jen trochu méně pozorném, sledovaní začala pročítat zde zarchivované komentáře, abych zjistila, zda-li má vůbec cenu ve sledování pokračovat. Pár z mých top twenty vyvolených, soudě podle hodnocení i komentů ,není daleko pocitu, jenž jsem měla po dané půlhodince já. Jenomže kopa dalších zdejších si troufla zasypat film hvězdami (a já si při pohledu na téměř půlnoční oblohu říkala, kde všechny jsou...) a názory, z nichž mi sem tam skoro připadlo, že je film naprosto fenomenální průkopnický počin v oblasti romantického melodramatu, jen já to nevidím. Tak fajn, řekla jsem si, rozhodnuta prokopat se další částí stopáže tohoto kousku a třeba v něm i dané něco? najít. Hledala jsem. Až do 73 minuty. Pak už jsem to fakt vypla. Ano, tento film je svým způsobem mimořádný, nestává se totiž často, abych něco nedokoukala do závěrečných titulků. A za to jedna symbolická, víc jsem jich na té noční obloze beztak nenašla. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (11)

  • James Gray uviedol, že Gwyneth Paltrow ho inšpirovala k napísaniu scenára, keď sa s ňou stretol na večierku a ona nariekala, že všetky jeho filmy sú príliš mužské. Preto napísal tento film a postavu Michelle, aby jej to vyvrátil. (Arsenal83)
  • Toto mal byť posledný film Joaquina Phoenixa pred jeho ukončením hereckej kariéry, čo sa neskôr ukázalo ako nepravdivé. (Arsenal83)

Reklama

Reklama