Lee Adama sa vydáva na svoju prvú misiu ako veliteľ hviezdnej lode Pegasus. (SkyShowtime)

Recenze (106)

H34D

Razor je trochu násilně naroubovaný film (nebo spíše dvojdíl) mezi třetí a čtvrtou sérii, i když příběhově tam nijak nezapadá. Vracíme se do minulosti na Pegasus, do dob vlády admirálky Cainové a vzestupu jedné, dříve neznámé postavičky - Kendry Shaw, kolem které se více méně celý Razor točí, protože její charakter je doslova ostrý jako BŘITVA. BSG: Razor je poměrně zajímavá vsuvka, zejména pro fandy seriálu určitě slušná podívaná, ale není to úplně ono, člověk cítí jistou samoúčelnost, když vše co v Razoru začne, v něm taky skončí, aniž by to ovlivnilo běh seriálu - navíc k tomu ještě dost pateticky, což je asi největší zápor, neboť to narušuje jinak zajímavou osudovost celého BSG... PS: Nekoukejte na Razor, pokud neznáte předchozí 3 série BSG, to je snad samozřejmost! 7/10 ()

HoneyBunny

Jako každý seriál má Galactica slabší díly, které nijak výrazně neposunují děj (Scar, Dirthy Hands, Tigh me up atd.). Pak má ale taky skvělé pětihvězdičkové díly s hutným dějem, emocemi a super bitvou. Je škoda, že Razor spadá do té první kategorie. Linie s odpadlickou cylonskou lodí je ještě docela dobrá, i potěší hlavně diváky, kteří viděli původní BSG (u nás je to odhadem osm lidí :-). Vracet se ale ve flashbacích na Pegasus byla chyba - hlavně proto, že se tu vlastně nedozvíme nic nového, jenom v obraze vidíme to, co v dílech Pegasus a Ressurection Ship vyprávěl XO Pegasu Fisk Saulu Tighovi. Ale na zničení battlestaru na orbitě jedné z kolonií se hezky kouká. ()

Yojimbo

Inu, pro fanoušky povinnost. Ale příjemná. Přestože nepřináší nic nového, alespoň nám poskytne příležitost nahlédnout do situací, o kterých se v seriálu jen mluvilo. Těch retrospektiv je tu snad až příliš, ale na druhou stranu vyšší ambice než televizní snímek tento film nemá, takže odpouštím chyby a nechávám se mile potěšit koncem odkazujícím na čtvrtou řadu:-) ()

Seti

Film určený především pro fanoušky (před jeho shlédnutím je nezbytná znalost událostí 2. série), který zajímavě doplňuje ústřední seriálovou linii. Jedná se v podstatě o takový prodloužený spinoff, jehož hodnota netkví ve své samostatnosti (hlavní zápletka filmu není nic moc), nýbrž právě v provázanosti se seriálem. Přináší tak odpovědi na otázky, které každému divákovi přišly při sledování druhé série ve spojitosti s osudem Battlestar Pegasus na mysl. ()

Nekromacer

Jako fanda BSG naprosto jasná 5, ale pro toho, kdo sledoval (sleduje) flasbacky k tomuto filmu uvolněné to musí nutně být zklamání, pohled na padajícího Adamu střílejícího na plecháče, tak sem si představoval většinu filmu (snad to ten další dožene). Jinak dozvědět se, proč Starbuck zažádala o přeložení z Pegasa na Galacticu a proč k tomu řekla co řekla, za to podívání rozhodně stálo :-) ()

• Mary McDonnell (Laura Roslin) obsadila roku 2012 poslední místo v anketě „The Hollywood Reporter“ o nejlepší náhradu reálného presidenta filmovým. (JoranProvenzano)