Let Fénixe

• Česko Let Phoenixe (více)

Havarované letadlo uprostřed Sahary. Všichni chtějí přežít. Všichni slouží společné věci, někteří více - někteří méně. Všichni myslí v první řadě na sebe, na své životy, na své ego. Bitva může začít... (TV Prima Cool)

Recenze (70)

gudaulin

Klasický katastrofický film o ztroskotání letadla uprostřed liduprázdné pouště, který přivádí na plátno skupinu různorodých charakterů a líčí jejich vzájemné potýkání v touze přežít kritickou situaci. Dnes už přece jen trošku zastaralé svým režijním pojetím, nicméně pořád plně funkční a v rámci toho, co se dnes běžně v daném žánru objevuje s nedodělky ve scénářích, určitě nadprůměrné. Celkový dojem: 65 %. ()

Padme_Anakin

Úžasný dobrodružný snímek, žhnoucí slunce, všude jen haldy písku a havarované letadlo, no být bych tam nechtěla ani hodinu.. James Stewart a Hardy Krüger to rozehráli fantasticky, nenudila jsem se ani minutu, jejich postavy jsou bezvadně napsané a rivalita mezi nimi téměř hmatatelná.. Moc jsem celé té partě nešťastníků přála, aby se z té pouště dostali domů.. ()

dopitak

Klasická hrdinská epopej, jejímuž výsledku nemůžete mohutně nefandit. Nicméně je tam spousta věcí, které vás přirozeně budou štvát - těžko by na poušti dokázali postavit letadlo, všude tam bylo moc světla, množství vody na počet lidí a dnů by znamenal mnohem rychlejší dehydrataci všech. Stewart tentokrát spíše v polozáporné roli, pro sympatie byl vybrán Hardy Krüger. Skvělé jsou momenty, kdy se vlastně (zatím anebo vůbec) nic akčního neděje, ale hudba předznamenává zásadní moment, a divák si to tak může opravdu vychutnat. ()

MrCreosote

Typický Aldrich aneb O chlapech pro chlapy. Tentokrát se spolu s hrdiny ocitneme uprostřed rozžhavené pouště, takže i u monitoru nebo před televizí obrazovkou můžeme pod nohama cítit horký písek a mít nutkání pořádně se napít vody. Funguje především interakce mezi jednotlivými postavami, což vychází jednak z přirozenosti dialogů a uvěřitelnosti situace, druhak z hereckých výkonů všech zúčastněných. Oni také Borgnine, Finch nebo Stewart nejsou legendami pro nic za nic. Postupné vtahování do děje, zoufalost sluncem spálených mužů a překvapivé střety i konce jednotlivých hrdinů dělají z Letu Fénixe jeden z nejzajímavějších dobrodružných filmů všech dob. ()

VanTom

Banda nesourodých chlapů – těžařů ztroskotá v poušti a z trosek staví nové letadlo, aby se dostala pryč. Systematicky, skoro bez odboček; konstruktér a pilot se sice přetahují o velení, přesto všichni více či méně disciplinovaně táhnou za jeden provaz. Poměrně realistické chování v mezní situaci představuje velký klad, nenarušují jej žádné velké antipatie; vyčerpání z práce, slunce a dehydratace si vybírá svou daň, ale nikdo extrémně nepanikaří, nevyšiluje; dokonce ani zbabělost není po zásluze potrestána. Ovšem trvá to dlouho, mnohé scény a epizody jen bezúčelně natahují; nicméně v povedeném finále vzlétne Fénix z písku s plnou parádou. 70 % ()

• Počas nakrúcania filmu zomrel filmový pilot Paul Mantz. Vo filme použili netradičné lietadlo skonštruované len pre účely tohto filmu - Tallmants Phoenix P-1. Lietadlo sa však pri nakrúcaní scén tesne nad arizonskou púšťou rozlomilo a dopadlo čelom do zeme. Paul bol na mieste mŕtvy. (Raccoon.city)
  • Hardy Krüger odmítl svou nominaci na Zlatý Globus v kategorii nejlepší vedlejší herec. (Ruuzha)
  • Přibližně v osmé minutě, kdy se objevuje záběr na letadlo letící v písečné bouři, lze dobře vidět dva provázky, které drží model ve vzduchu. (Chegi)