Let Fénixe

• Česko Let Phoenixe (více)

Havarované letadlo uprostřed Sahary. Všichni chtějí přežít. Všichni slouží společné věci, někteří více - někteří méně. Všichni myslí v první řadě na sebe, na své životy, na své ego. Bitva může začít... (TV Prima Cool)

Recenze (70)

majo25

Najprv som mal možnosť vidieť novšie spracovanie, ale toto staršie je určite lepšie. Už len tou atmosférou a veľmi zdarilými hereckými výkonmi v podaní vtedajších hereckých hviezd. Atraktívna zápletka, zasadenie a dobre napísané charaktery postáv sa postarajú o zbytok. Aj keď by tomu seklo zkrátenie aspoň o 30 minút. ()

dopitak

Klasická hrdinská epopej, jejímuž výsledku nemůžete mohutně nefandit. Nicméně je tam spousta věcí, které vás přirozeně budou štvát - těžko by na poušti dokázali postavit letadlo, všude tam bylo moc světla, množství vody na počet lidí a dnů by znamenal mnohem rychlejší dehydrataci všech. Stewart tentokrát spíše v polozáporné roli, pro sympatie byl vybrán Hardy Krüger. Skvělé jsou momenty, kdy se vlastně (zatím anebo vůbec) nic akčního neděje, ale hudba předznamenává zásadní moment, a divák si to tak může opravdu vychutnat. ()

T2

Koncepcia príbehu je dobrá z veľa zaujímavými momentkami, len škoda že to nemá prijateľnejšiu minutáž, občas to až nechcene škrípe v konaniach niektorých postáv, rovnako tak je problém si nájsť nejakú postavu s ktorou by sme súcitili, pre mňa fajn priemer. Ale viac ma zaujal remake z 2004 Let Fénixa, ktorý samozrejme presne kopíruje originál ale aj ten celkový potenciál tohto púštneho dobrodružstva využíva. /60%/ ()

VanTom

Banda nesourodých chlapů – těžařů ztroskotá v poušti a z trosek staví nové letadlo, aby se dostala pryč. Systematicky, skoro bez odboček; konstruktér a pilot se sice přetahují o velení, přesto všichni více či méně disciplinovaně táhnou za jeden provaz. Poměrně realistické chování v mezní situaci představuje velký klad, nenarušují jej žádné velké antipatie; vyčerpání z práce, slunce a dehydratace si vybírá svou daň, ale nikdo extrémně nepanikaří, nevyšiluje; dokonce ani zbabělost není po zásluze potrestána. Ovšem trvá to dlouho, mnohé scény a epizody jen bezúčelně natahují; nicméně v povedeném finále vzlétne Fénix z písku s plnou parádou. 70 % ()

(mOnkey)

Pot, špína, nedostatek jídla a vody, tuny písku a hrstka přeživších chlápků. To je představa extrémní životní situace ve vyprahlé, nehostinné poušti v podání Roberta Aldriche. Na příkladu remaku z roku 2004 je krásně vidět, jak se vnímání filmu od šedesátých let změnilo. Zatímco dnes se dbá hlavně na to, aby byla osádka rasově i genderově vyvážená, Aldrich se zaměřuje zejména na to, co je opravdu důležité - tedy soužití malé skupinky lidí na omezeném prostoru, postupné konflikty uvnitř komunity, ale také vyobrazení demoralizace jednotlivce a tvrdou dřinu. Ačkoli se celou dobu pohybujeme na prostoru několika desítek metrů čtverečních, ty dvě a čtvrt hodiny uběhnou jako voda i díky tomu, že se zde objevuje herecká špička tehdejší doby včetně „toho jediného správného pilota“. 85% ()

• K natáčení bylo použito letadlo typu C-82, které bylo vyrobeno firmou Fairchild pro americkou armádu. (Paganus)
  • Počas nakrúcania filmu zomrel filmový pilot Paul Mantz. Vo filme použili netradičné lietadlo skonštruované len pre účely tohto filmu - Tallmants Phoenix P-1. Lietadlo sa však pri nakrúcaní scén tesne nad arizonskou púšťou rozlomilo a dopadlo čelom do zeme. Paul bol na mieste mŕtvy. (Raccoon.city)
  • Hardy Krüger odmítl svou nominaci na Zlatý Globus v kategorii nejlepší vedlejší herec. (Ruuzha)