Reklama

Reklama

Setkali se v ocelárně. On, dělník, co mu záleží na práci a partě, ona rozverná dívka, z jeho pohledu trošku frivolní… Takové zná moc dobře, podobné byly kdysi totiž i jeho bývalé manželky. Jana (D. Kolářová) povýší a po několika týdnech odchází do sekretariátu výrobního náměstka. Je uhlazená, v kostýmku, a tak, když Tomek (L. Munzar) přijde za náměstkem, nepozná v ní stejnou ženu, s níž se před časem vídal ve slévárně. A ona rozehraje hru – na svou sestru, dvojče. V roli sekretářky je seriózní, korektní až přísná, a taková se muži zalíbí. V zajetí svých předsudků a prvoplánového hodnocení ji pozve na schůzku… (Česká televize)

(více)

Recenze (15)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Ocelárna a soudruhování jsou jen vnějškové kulisy pro rozehrání jemné psychologické sondy do života lidí, pro něž platí předlistopadové úsloví "mládí pryč a do penze daleko", jímž se hlásí do života nastupující střední věk. Ledacos uběhlo, ledacos se dá stále ještě stihnout. Plnost života je v jeho niterném prožívání, i tak jde formulovat poselství největšího českého dramatika druhé poloviny minulého století. ()

milos.bradik 

všechny recenze uživatele

No, že bych zrovna miloval socialistické inscenace z prostředí oceláren, to se říci nedá, ale mělo to cosi do sebe. Kolářová zahrála tu "dvojroli" předstíraných sester výborně, Munzar byl slabší, když měl hrát unaveného slévače po noční směně, tak působil spíš jako po těžké opilecké noci. Ovšem jako celek si to 50 % zaslouží. ()

Reklama

Cascabel 

všechny recenze uživatele

Na Oldřicha Daňka překvapivě akademická konstrukce, kterou ale stojí za to vidět kvůli výkonu Daniely Kolářové (a Dany Medřické, jejíž štěk má potenciál ukrást celou inscenaci). Naopak Luděk Munzar se do své role kupodivu nedokázal vžít. I vzhledem k šablonovitému výkonu Marcela Vašinky, se nemohu zbavit dojmu, že Daněk neměl při Druhé první dámě ani svůj režisérský den. Žánrově příbuzné inscenace Cesta na Borneo a Raněný lučištník jsou proti tomu klenoty. 2,5* ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Oldřich Daněk umí napsat krásné hloubavé dialogy naplněné myšlenkou i vtipem a umí coby autorský režisér rovněž natočit podle svého scénáře komorní snímeček v jednoduchém, téměř „nezávislém“ stylu, kdežto zde opět platí, že v téhle jednoduchosti může spočívat síla. Zvláště když se hlavních postav v Daňkově konverzační hře s pikantní romantickou historkou ze současnosti na hraně komedie a dramatu chopí takoví herci jako Luděk Munzar a Daniela Kolářová. Jejich spojení je pravda trochu nezvyklé, ale o to větší zážitek mi přineslo, zvláště když si v rámci svého znamenitého hereckého duelu mezi sebou nenuceně vyměňují nádherně ironické dialogy. Scéna po půlnoci u sóla na klarinet v opuštěném podniku je pak velmi pěknou melancholickou tečkou k závěru. Pár drobností by tomu šlo vytknout, ale ve výsledném dojmu nejsou pro mě podstatné a jak se mi tento malý velký film a zážitek z něj rozležel v hlavě, nakonec mu přeci jenom tu pátou hvězdičku rád dám, i vzhledem k tomu, jak je výrazně podhodnocen. [85%] ()

PatoP 

všechny recenze uživatele

Konverzačka medzi mužom a ženou z pera Oldřicha Daňka, aké práve on tak rád písal ( "Cesta na Borneo", "Raněný lučištník" ). Tentoraz z prostredia veľkého hutníckeho závodu. Dôležité zábery na surové fabrické reálie a k tomu herecký koncert Luďka Munzara a Dany Kolářovej. Trochu je na škodu veci, že tu nedostala väčší priestor Dana Medřická. Jej upratovačka v starej oceliarni mohla byť famózna. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama