O tom, jak až rozvod přesvědčil manžele, že se mají doopravdy rádi. C. Grant a I. Dunn v prvním ze tří společných filmů. (KIT.HL)

Recenze (38)

Anderton

Tie najlepšie (romantické) komédie by mali podla mňa pôsobiť dojmom, že dialógy v nich sú spontánnym výsledkom situácie, v ktorej sa postavy neočakávane ocitli. Že reakcia na akciu napadla jeho/ju práve v ten moment, keď on/ona vyslovil/a uštipačnú poznámku. Lenže za tým je kvantum práce scenáristu, aby tento dojem vyvolal. A možno aj trochu tej improvizácie, ako hovoria legendy o The awful truth. Táto komédia totiž takto pôsobí, ako prirodzená roztržka dvoch reálnych manželov, prinajmenšom aspoň ako stand up comedy dvoch zohratých komikov. Druhým, rovnako dôležitým faktorom funkčnosti tohoto filmu je dokonalá chémia medzi Grantom a Dunneovou. ()

PogoJoe

Nejvíc se mi líbil Mr. Smith (čili pes). Zatím nejhorší film s Carym Grantem z 11, které jsem doposud viděl. Až na pár ojedinělých a roztroušených výjimek vůbec ne vtipné, spíše takové divné, nekonzistentní a přešlapující na místě. Nedivím se C. Grantovi, že se mu scénář nelíbil a snažil se z role vyvázat. Tahle "komedie", kde je od začátku patrné, jak skončí, mě nebavila. ()

kaylin

Krásný film, kde je zase jednou strašně moc vidět, jak je důležitá chemie mezi herci a samozřejmě i mezi herci a jejich režisérem. Leo McCarey ukazuje, jak je dokonalým režisérem pro komedii a jak dokáže vést hvězdy k tomu, aby vás skutečně bavily. Jedna z těch komedií, které jedou a nezastaví se a vás baví se dívat každou minutu. ()

pepo

Cary Grant bol ako vždy skvelý ale tentoraz hrá až druhé husle a hlavným motorom je tu prekvapivo Irene Dunne. Film z výkladnej skrine svojho žánru z čias keď bol na absolútnom vrchole. Svižné, nahláškované, sympatické s výbornou chémiou medzi hlavnými postavami. Vynikajúca romantická komédia zo zlatého veku Hollywoodu. ()

Lucjen

Prvá spolupráca Irene Dunne s Cary Grantom, určite lepšia ako "My favorite wife" ktorá sa pokúsila zopakovať, neúspešne, tento. "Cirkusové" zvieratká, Mr. Smith a čierna mačka sú super a na film nezabudnem hlavne kvôli dvom úžasným scénam. Cary a Irene bojujúci o priazeň Mr. Smitha a jazda na policajných motorkách po "nehode" :) Skutočne som sa nasmiala a jediné, čo ma mrzí, že Carymu sa taký vtipný nezdal. ()

Zajímavosti (11)

• List The New York Times film nazýval „jednoznačným návratem k základům komedie, která působí tak originálně a odvážně.“ (Pavlínka9)
  • Během natáčení snímku nastaly neshody mezi režisérem McCareym a hercem Cary Grantem, jemuž bylo několikrát řečeno, aby improvizoval a neohlížel se na scénář. Grantovi však improvizační způsob natáčení, který režisér McCarey zavedl, nevyhovoval a dokonce navrhl, že místo své hlavní role bude hrát vedlejší roli Ralpha Bellamyho. Jeho návrh byl ovšem zamítnut. (Pavlínka9)
  • Za necelý měsíc si film vydělal sám na sebe a na zisku překročil hranici půl milionu amerických dolarů hned v prvním kole promítání. (Pavlínka9)