Síla lásky

• Velká Británie Creation

Anglický přírodovědec Charles Darwin se snaží najít rovnováhu mezi svými revolučními teoriemi o evoluci a vztahem ke své zbožné manželce, jejíž víra je v rozporu s jeho prací. (Filmbox)

Recenze (113)

bartias

Poutavý film o vzniku teorie, která ovlivnila celou moderní společnost, triumfuje Paulem Bettanym. Ten v hlavní roli profesora Darwina sužovaného smrtí malé dcerky podává strhující herecký výkon. Sekunduje mu při tom skutečná manželka Jennifer Connelly. Tragické životopisné drama navíc ukazuje výplody Darwinovy chorobné mysli skoro ve stylu mysteriózního thrilleru. ()

GodComplex

Zajimave tema, ale priserna nuda. Buh vs. veda a biografie Charlese Darwina, kterou Jon Amiel natocil tak nezazivne jak jen to jde. Dalo se z toho vytriskat mnohem vic. Nejhodnotnejsim clankem filmu tak zustava hudba Christophera Younga, ale i ta ma predevsim uspavaci tendence. "You've killed God, sir!" 3/10 ()

Radiq

Film, kterýmu byl dán jeden z nejstupidnějších českých distribučních názvů, co jsem kdy viděl. Není to totiž žádná trapárna romanťárna, jak název napovídá a podvádí, ale o životu a díle Charlese Darwina. Láska tam nějaká je, ale není jí víc, než v kterémkoliv jiném životopise. Když se tím názvem nenecháte odlákat (a věřím, že 90% chlapů jo), tak dostanete poměrně dobrej filmek se známejma hercema, kterej vás ale nedostane do nebíčka nebo do peklíčka, ale pěkně z dinosauří pochvy pod drn plnej červíků... a to je to, co my potřebujeme! ()

campix

Celkem nudné drama o tvorbě ''O původu druhů'' Charlese Darwina, které spíše než samotné dílo a rozpor mezi vědou a náboženstvím, řeší osobu samotného Darwina a jeho rodinné trampoty. Dobové drama, které se opírá o britské herecké hvězdy, ale například Jennifer Connelly nebo Benedict Cumberbatch nedostávají tolik prostoru. Příběh se opírá především o bludy v Darwinově hlavě a nemůžu říct, že by mě natolik zaujal. Čekal jsem možná něco jiného. ()

Wormboy

Nikdy som sa hlbsie nezamyslal nad "pribehom" v pozadi Darwinovej evolucnej teorie a nad spolocenskymi problemami, ktore samotna Darwinova myslienka musela vyvolat. Creation mi ponukol prijemne chvile, pocas ktorych som mohol trosku pouvazovat nad vecami "medzi nebom a zemou" a pritom si aj oddychnut od dennodennych banalit. Spominany rozorvany "duch" filmu mne prave sedel a akosi mi navodzoval atmosferu, ktora by teoreticky mohla Darwina v danych casoch sprevadzat. Paul Bettany si kazdopadne zasluzi velky potlesk. ()