Johnny a jeho motorkářský gang přijíždějí do Carbonville na soutěž motorek. Kvůli svému chování jsou však vyhozeni z města. Dostanou se do nedalekého Wrightsville, kde pokračují ve své hrůzovládě. (Cinemax)

Recenze (88)

MontyBrogan

Tak tomuto sa hovorí atmosféra! Pár vecí by som síce spravil inak (keďže som aj z inej doby:), ale napriek tomu, tento film som doslova hltal. Mladý Brando je proste macho a Mary Murphy? Asi som sa zamiloval. Prehnaná korektnosť a moralizovanie už od začiatku, tiež nie sú jednoznačné. Nakoniec je Wild One o dvoch stranách mince, o podieloch viny. O motorkároch a o šálke kávy... Je dobovo štylizovaný, ale pre mňa čarovný. ()

Shadwell

Divoch tematizuje osud, jelikož ze svobody motorkářů, kteří vlastně nikam konrétně namířeno nemají, paradoxně utváří predestinaci nevyhnutelné katastrofy. Ovšem spíše než by film reagoval na Sartrovo „odsouzen k svobodě“ a Nietzscheho, který upozornil na obtížnost a nepohodlí svobodného života, vyčkává a objektivisticky finguje vědeckou nezúčastněnost. Nejvíce to dává najevo postavami na hraně, jako třeba pragmatický policista nebo děvče zaseklé v místním zapadákově. Tyhle postavy fungují jako soudci Brandona a jeho party a na nich záleží, kam se osud přikloní. Jsou tak svobodnější než motorkáři. ()

Rocky62

V padesátých letech patrně přetrvávalo mezi filmaři motto "film jako film". Je jedno, zda v něm bude nějaká poutavá zápletka či nikoliv. Jednoduše vzali kameru a zachycovali okolní dění. Jinými slovy se o nějaké vyhrocené drama skutečně nejedná. Pokud je film zajímavou podívanou, tak jen díky charakterní roli M. Branda. Zbytek filmu je jen nudný sled dialogů a scén, které plnily účel v době, kdy byl Divoch natočen. Dnes už nikoliv. ()

gilmore_girl

Se starymi filmy mam trochu problem... nedokazu se vzit do doby, kdy vznikly, neumim si predstavit, co v divacich tenkrat vyvolavaly, co jim mely sdelit. A dneska mi samozrejme tehdejsi poselstvi pripada ponekud smesne. Marlon, ktery si hraje na drsnaka a vubec mu to nejde, hloupoucke dialogy... ale na druhou stranu to ma sve kouzlo a jsem rada, ze jsem to dokoukala az k uzasnemu zaverecnemu usmevu. ()

Aelita

Hrdina své doby, první rebel bez příčiny v kožené bundě, kterého kopíroval James Dean, Elvis Presley a bezpočet bikerů. Tento film v podstatě zrodil bikerskou kulturu a vdechl jí ducha - původně westernový, protože tvůrci filmu neměli ponětí, co jsou tehdejší motorkáři zač. Podstatu veškerého rebelství mládí proti společnosti od dob Divocha vystihuje minidialog Marlona Branda s dívkou v baru: na její otázku "What are you rebelling against Johnny?" prohodí jen "Whaddaya got?" - "A co máte?" ___ Nápis na černých bundách B.R.M.C. - Black Rebel Motorcycle Club. ()

Zajímavosti (10)

• Film byl v Británii do roku 1968 zakázaný. (formelin)
  • Motorka (1966 650cc Triumph 6T Thunderbird) která byla ve filmu nedílnou součástí Marlona Branda, byla jeho osobní. (formelin)