Obránci Severu po pádu Zdi přijíždějí bránit Winterfell. Daenerys a Jona tam čeká chladné přivítání, Sama tragická zpráva. Daenerys se dozví tajemství Jonova původu. Theon se snaží napravit svá selhání. Cersei utužuje nové spojenectví. (DavidWark)

Z natáčení

Recenze (124)

Trevor

Úvod, ktorý naznačil, ako by sa mohla séria vyvíjať. John Snow sa od Samyho dozvie, kým naozaj je, na Zimohrade nie sú príliš nadšený z novej kráľovnej, zatiaľ čo v Kráľovom prístavišti Sersei pokračuje v intrigách a má svoje plány, ako sa vysporiadať zo svojimi bratmi. Theonovi sa podarí oslobodiť Yaru, a práve táto scéna mohla byť spracovaná o čosi lepšie, aby sme si v prvej epizóde záverečnej série užili aj nejakú tú akciu.Záverečný pohľad na Jamieho Lannistera, ktorý po zosanutí z koňa zbadá Brana Starka bol výborným záverom, avšak predsa len epizóde čosi chýbalo (noční jazdci). Avšak veľmi sľubný úvod. ()

TheEvilTwin

Prostě jen a jen průměrný díl, který asi budu brát s rezervou, protože se zde vlastně nic nestalo a je to spíš takové vysvětlování předchozích epizod a společné setkání všech na zimohradě. Na to, že fanoušky už tak oje*ali o "celovečerní díly", které původně slibovali, tak si myslím, že další podobně nic neříkající díl si už tvůrci moc nemohou dovolit, tak snad nešlápnou vedle a budou další díly o něco lepší. Věřím, že zapálení fandové GoT by tenhle díl vychvalovali i kdyby tam bylo 54 minut černé obrazovky, ale jako normální divák, co se na seriál dívá proto, že ho baví, a ne proto, abych byl "cool" jak většina dalších, tak to hodnotím průměrem, protože na víc to nemá. ()

Radyo

Jak se asi dalo čekat, s blížícím se finále se dosud rozvětvené linie začínají sbíhat, aneb "všechny cesty vedou do Zimohradu". Jak se tak postupně schází všichni se všema na jednom místě, člověk si už pomalu přestává vybavovat, kdo vůbec se měl v předešlém ději šanci spolu setkat a kdo ne... Ale ještě to má docela spád i děj, takže za mě spokojenost. ()

Eliott

Vše na co jsme čekali a doufali už několik sérií, že se přihodí. Několik postav se spolu potkalo po letech, odkryla se pravda a přípravy na boj ve velkém vrcholí. Hloupý, kdo tento díl odepsal a hodnotil jednou hvězdou. Ne v každém díle můžou někoho zabít nebo znásilnit, aby vás to zabavilo. ;) Přehodnocení po shlédnutí celé série: Asi nejlepší episoda i když nijak výrazná. Jako jediná mne dokázala dojmout a vzbudit ve mně jiné emoce než vztek nad pokaženým seriálem. ()

MP17

Takového objímání jako v tomto díle snad nebylo v celé minulé sérii dohromady. Ale jinak ok, předvídatelný scénář, musely se načrtnout hlavní dějové linky a nyní se podle nich pojede. Jen doufám, že v dalších epizodách se nedočkáme nějakých malicherných sporů o to, kdo je král, kdo je královna, kdo je lord, kdo má nárok na jaký trůn, to vše jen proto, že někoho praděda ojel někoho pratetu. A hlavně ať se nikdo nezačne najednou chovat zničehonic jako naprosté hovado, Sam už k tomu měl docela nakročeno. ()

• Epizoda v mnohém odkazuje na 1. sérii (2011). Například scéna, v níž do Zimohradu v osmé řadě přijíždějí s armádou Jon Sníh (Kit Harington) a Daenerys (Emilia Clarke), připomíná podobnou scénu v epizodě Zima se blíží (2011), v níž tehdejší král Robert Baratheon přijíždí se svojí družinou na Zimohrad. Obě scény doprovází i stejná hudba. Scéna, v níž vidíme malého chlapce, jak se prodírá zástupy lidí a vyleze na strom, aby se podíval na přijíždějící vojsko, rovněž připomíná podobnou scénu z epizody Zima se blíží, v níž si podobnou cestičku mezi davem hledá Arya, aby se podívala na krále Roberta. (Duoscop)
  • Během jejich shledání se Jon (Kit Harington) ptá Aryi (Maisie Williams), jestli musela použít Jehlu, na což ona odpoví: „Jednou nebo dvakrát“. Ve skutečnosti Arya v celé sérii použila Jehlu čtyřikrát k zabití lidí (stájník, Poliver, Rouge a Waif, což bylo mimo obrazovku) a jednou k zabití holuba. (mikki089)

Časové pásmo bylo změněno