Obránci Severu po pádu Zdi přijíždějí bránit Winterfell. Daenerys a Jona tam čeká chladné přivítání, Sama tragická zpráva. Daenerys se dozví tajemství Jonova původu. Theon se snaží napravit svá selhání. Cersei utužuje nové spojenectví. (DavidWark)

Z natáčení

Recenze (124)

Frajer42

Spoilery! Na základě zdejšího enormně nízkého hodnocení, jsem byl připraven opravdu na nejhorší scénář z nejhorších a neočekával jsem nic jiného, než naprostou sračku. Možná taky proto se po zhlédnutí první epizody cítím příjemně překvapen. Nebylo to vůbec špatné. Z předchozích sérií jsem zvyklý na pomalejší rozjezdy, které mnohdy trvají i několik dílů. Tentokrát se všechno rozeběhlo poměrně rychle. Došlo na několik shledání dlouho odloučených a samozřejmě se úvod neobešel bez toho, aby se spolu spousta postav vyspinkala, čímž stvrdili svoji spolupráci. Lehce mě iritují ty dvě Danette duet křepelky a ve skrytu duše doufám, že nebudeme svědky mexické telenovely s naprosto očekávaným a nekonečně trapným vyústěním se společnou incestní vládou, ale že si pro mě tvůrci připraví nějaké milé překvápko a mnohem lákavější scénář, ve kterém všechny postavy pomřou a na trůn usednou tolik očekávané zmrzlé mrtvoly. Na úvodní díl to bylo více než dobré. Trošku trapná byla romantická projížďka na dráčcích. Velice důležitým momentem bylo Jonovo zjištění a svém původu a také shledání hendikepovaného se svým starým "přítelem". Těším se na další díl, který bych si jako ten úplně nejposlednější z celého seriálu mohl užít. Poté už jsem zaregistroval propastný propad hodnocení a sám jsem nekonečně zvědavý, co jej způsobilo, protože zkrátka dosud nevěřím tomu, že se takový seriál dal až takovým hanebným způsobem posrat. Slabší 4 kousky. ()

Bruce0659

V zimohrade sa zhromažďuje najväčšia armáda, stretávajú sa priatelia aj nepriatelia po niekoľkých rokoch. Aegon Targaryen (donedávna Jon Snow) sa konečne dozvedá o svojom skutočnom pôvode, som zvedavý kedy a či sa o tom dozvie jeho “teta Daenerys” a ako na to bude reagovať. A to kvantum detailov, krátkych okamihov, ktoré budú čoskoro kľúčové...lepší úvod dlhoočakávaného finále najlepšieho seriálu súčasnosti som si ani nemohol priať. Spokojnosť 100% ()

adamix

Príjemný začiatok veľkého finále. Ono sa dalo čakať, že seriál po dvoch rokoch čakania na nás nepôjde hneď zhurta a nechá nás napínať do poslednej chvíle. Dôkazom bola táto konverzačka (vďaka ktorým sa dej niekam hne), kde sa zišli naše charaktery a ktoré sa začínajú pomaly pripravovať na vojnu. U mňa 4*. ()

Lachtaan

Samostatné epizody nehodnotím, ale vyjádřit ohromení z nejočekávanějšího seriálového comebacku prostě musím. Už jen pro ten masakroidní konec se divím, že sem všichni neházíte pětky a na poměry GOT spíše díl podhodnocujete. No jo, to jsou ta stupidní očekávání toho, že hned po úvodu začne řežba s Chodci. Počkejte si na Battle of Winterfell, tam se toho nabažíte za oněch 72 minut ažaž. “What is dead, may never die!” ()

Radyo

Jak se asi dalo čekat, s blížícím se finále se dosud rozvětvené linie začínají sbíhat, aneb "všechny cesty vedou do Zimohradu". Jak se tak postupně schází všichni se všema na jednom místě, člověk si už pomalu přestává vybavovat, kdo vůbec se měl v předešlém ději šanci spolu setkat a kdo ne... Ale ještě to má docela spád i děj, takže za mě spokojenost. ()

• Během jejich shledání se Jon (Kit Harington) ptá Aryi (Maisie Williams), jestli musela použít Jehlu, na což ona odpoví: „Jednou nebo dvakrát“. Ve skutečnosti Arya v celé sérii použila Jehlu čtyřikrát k zabití lidí (stájník, Poliver, Rouge a Waif, což bylo mimo obrazovku) a jednou k zabití holuba. (mikki089)
  • Bronnovy prostitutky se zmiňují o zrzavém vojákovi jménem Eddie: „Vrátil se s popáleným obličejem. Teď už nemá víčka“. Toto je odkaz na postavu, kterou hrál Ed Sheeran v epizodě Dračí kámen (2017), která byla zjevně přítomna, když Daenerys (Emilia Clarke) zaútočila na armádu Lannisterů s Drogonem v epizodě Válečná kořist (2017). Sheeran druhý den na Instagramu odpověděl: „Díky @gameofthrones, věděl jsem, že jsem přeživší. (mikki089)