Je dobojováno. Daenerys drtivě porazila vojska Cersei, která sama v bitvě podlehla. Pro Daenerys ovšem dobojováno není. Ne všichni zcela souhlasí s jejími způsoby a jsou ochotni udělat vše pro to, aby se královnou nikdy nestala. Začíná pravá hra o Trůn. (Klajondr)

Recenze (257)

Kaka

Důstojné a velmi konzervativní zakončení nejkontroverznější série ze všech osmi. Tentokrát paradoxně bez momentu překvapení, jelikož vše je alespoň pocitově jasně nalinkované. Oproti ostatním epizodám tempem překvapivě sterilní a uvážlivé, v podobném duchu, jako loučení v Lord of The Rings. Je možné, že inspirace vzešla právě odtud. Tedy vzdát poctu všem klíčovým postavám a působit tak akorát na hraně sentimentu, odlehčení a vážnosti. ()

Darneth

Pět nedám, neboť bych šla proti sobě. Ovšem po dvou katastrofálních fail epizodách (zastávejte si jich, jak je libo, avšak plytkost, děravost, zkratkovitost, nedotaženost i naprosto tupý scénář, jenž vkládal postavám do úst popel, místo ohně a ledu, kdy jsme se doslova ukájeli nad každičkou scénkou, poetičnost odvál severák), se nám nyní dostává hořkosladkého rozuzlení, jehož pachuť budeme s jistotou cítit při každé vzpomínce na Trůny. Uniklé scripty nelhaly, ač jsem jim nevěnovala mnoho pozornosti. Stále jsem totiž nevěřila, že by mohli celou tu letitou jízdu, vykonstruovaný děj do sebemenších detailů, natvrdo znásilnit. Všichni jsme si plně vědomi, že 6 dílů je sakra málo, je to znát. Překotné zvraty bijí vyloženě na naše mozkovny. Sám George R. R. Martin ale tvůrcům před lety sdělil osud ústředních postav, proto není zas tak nad čím láteřit...s Daenerys linkou však mohlo být naloženo uctivěji, o tom žádná. Nakonec konec dopadl důstojněji, než jsem čekala a snad jsem ani už nedoufala. Shakespearovský nádech s podmanivým hudebním doprovodem. Návrat na úplný začátek, leč proktnutý koncem, který věští nový, lepší, s lehkým úsměvem na rtech. Díky za dojemnou tečku v posledních minutách, jež ve mě bude rezonovat navždy. Díky za všechno. Freedom for a dragon, hail to the wolf. ()

Ellmariachi

Jestli jsem někde na cestě sem zapochyboval o své věrnosti, jsem rád, že jsem nebyl upálen, sťat a ani jinak trestán. Cesta to byla dlouhá a i když se zdála být rovná, občas se objevilo rozcestí. Naštěstí tvůrci nesáhli k žádnému vysněnému romanticko krásnému konci a především Johnova linka je zakončena brilantně. Tenhle seriál je od začátku do konce to nejlepší co jsem v seriálových vánicích viděl. Hodnocení epizody. 95 procent. ()

Chermy odpad!

Mám takovou pěknou analogii. Představte si finále Společenstva prstenu, poměrně adrenalinovej, hodně se toho stane, společenstvo je roztříštěné. Na další díl si ale musíte počkat cca dva roky. Oficiálně na Dvě věže není rozpočet, budou jen dva díly. Skutečnost je ale taková, že Peter Jackson vydělal balík a konečně se může umělecky realizovat a natočit vysněného King Konga. Po dvou letech konečně kino, v úvodní scéně ale vidíte jak Frodo vbíhá do jeskyně a háže prsten do lávy. Na Sama asi scénáristé zapomněli, Gluma ani nepředstavili, nebo na něj nebyl rozpočet, Jackson ho vyplácal na klubíčko dinosaurů v Kongovi. Střih, Aragorn dostává korunu všichni se klaní, následuje 40 minut loučení se Středozemí, nějaký trapný pokec v hospodě.. mělo by Vás to dojímat, ale je Vám to u prdele.. a hele Sam.. a má děti, asi na něj byla cesta do Mordoru dlouhá, tak šel domu dřív. Konec ()

Geralt z Rivie

Brinne píše o Jaimem. Jon, který dostal to, co chtěl. Deanerys, která překročila všechny hranice. Bran, který za celou dobu nic neděla. Lord Gendry, Bronn má konečně svůj hrad. Drogon, který odlétá neznámo kam se svou matkou. Tormund za zdi, Ser Podrick, Brinne v královské gardě. Ghost se svým pánem. Stalo se toho opravdu. A každý dostal to, po čem toužil. Ale říkám to pořád a řeknu to znovu je to moc rychle, a proto to utrpělo. Na takový konec jsem nechtěl čekat 2 roky. S odstupem času po 3 letech přidávám jednu hvězdu. Pořád si stojím za tím, že to bylo moc rychlé. Konec Deanerys byl opravdu nečekaný, ale dostála svému jménu, a to mi přijde jako brilantní zakončení. S koncem ostatních postav už tak spokojený nejsem. PS: Bran je vychcaná svině. ()

Zajímavosti (3)

• Daenerys (Emilia Clarke) poznamená, že si železný trůn představovala mnohem větší. Jde o odkaz na knižní předlohu, kde je železný trůn skutečně popisován jako obrovský, dokonce s přístupovým schodištěm, též vyrobeným z natavených mečů nepřátel Aegona Dobyvatele. (vojtaruzek)
  • Ve scéně, v níž se sejde rada vysoce postavených lidí, můžeme za židlí Samwella Tarlyho (John Bradley) vidět plastovou láhev vody. (Sayko)