Reklama

Reklama

Dredd

  • Velká Británie Dredd
Trailer 1

Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (1 191)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Časem možná kultovka. Ani bych neřekl že o nějaké lepší hodnocení připravil DREDDA indonéský totální nášup The Raid. Malinko jsem očekával více, přesto určitě je co chválit. Hudba je vynikající, například úvodní honička na silnici je díky hudebnímu podkreslení skvělá. Dalším kladem je jednoznačně brutalita, která k tomuto typu filmu prostě patří. Špatný není ani Karl Urban, který mě snad ještě nikdy nezklamal. Trošku škoda, že DREDD nedostal trošku silnějšího protivníka. Naproti tomu film vypadá, naprosto samozřejmě a bez křečí, jako komiksová adaptace. Možná je škoda, že druhý díl, kvůli finančímu propadáku, nehrozí. 65% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Od začátku do konce vychtěný nesmysl, který si nevědomky podává ruku s neumělým předchůdcem z devadesátek. To je pak o to vtipnější, že se ze všech sil snaží právě takovým zbytečným přírůstkem nebýt. Jenže Karl Urban je nevyužitý, pohledná Olivia Thirlby má nevděčnou roli nadaného nováčka, Lena Headey coby hlavní lákadlo nevystoupí ze škatulky anonymního záporáka a brutální akce nudí snad po třetí přestřelce. Nechápu, kam chtěl Garland směřovat a proč na to šel právě tudy, když jindy mě často baví nebo rovnou fascinuje. Dredd totiž většinu času naznačuje svět, ze kterého ukáže jen pár střípků a daleko větší prostor dává prvoplánově nepřístupným výjevům a s odpuštěním pitomým zpomalovačkám (bez kterých by trval slabou hodinku). ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Pro sci-fi nerda jasný filmový trhák roku. Roku, který je hodně v duchu sci-fi coverů. A líbil-li se mu Total Fecall, nadšeně usedne i k Dreddovi. A jestli takový nerd neviděl indonesský psí nářez Serbuan maut, o to víc se mu to bude líbit. Ač v jednom roce natočit film, kde jde jen o dobití jednoho zabedněnýho mrakodrapu plného zabedněných lidí, se zdá poněkud až troufalé, neboť příběh je jednoduchý jako wandrwalův mulťák, dá se říct, že to vyšlo. V thajské verzi ale dojde na extrovní fullkontaktní souboje, zatímco v americkém Dreddovi se střílí ze záhadné zbraně. Ta zbraň brzy začne hrát hlavní roli, ale my, diváci, se o ní nic nedozvíme. A tím celá šou končí. Za zmínku stojí samozřejmě Olivia Thirlby, která svým xichtem dává tomuto sci-fi takový zvláštní punc. Nevím, byla super, ne? Do takového postapa se kupodivu hodila, byť vypadala, jako vytažená z Austinové. Jen škoda, že šlo jen o ten pitomý barák ovládaný docela neschopnou feťačkou. Mega City 1 už od první vysvětlovačky nabízelo daleko víc k prozkoumání. Byla to blbost, je tedy reálná naděje, že bude druhý díl, tak snad se, my dreddonerdi, dočkáme. Ale také doufám, že Urban odloží helmiče a vrátí se ke kreslení lidových humorů. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Je až bizarně vtipné, jak strašně moc je tomuhle filmu jedno všechno, co tak upachtěně řeší jiné podobné kousky. Dredd je prostě badass polda, co zabije všechny, co mu chtějí bránit vykonávat povinnost. Nemá pozadí, nemá vývoj, nemá osobnost. Celou dobu vedle něj cupitá sexy blondýna, takže si říkáme "jo, jasně, románek na obzoru", ale kdepak - jemu to ukradené - on si jde za svým cílem. Kašle se tu na klišé i originalitu, prostě se jen jde kupředu. Svým způsobem je ale ten film svou absolutní a místy až absurdní vyprázdněností všeříkající. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Dredd není jenom vynikající akční film. Je to hlavně důmyslné pojednání o povaze filmových kamer. Vizuál tu ostatně obstaral člověk, co má doma Oscara za Milionáře z chatrče. Stěžejní otázka, kterou Dredd pokládá a rozvíjí, zní následovně: je víc časosběrný záznam, nebo vysokorychlostní? Jinak řečeno, jsou dražší a cennější kamery, které zvládají časosběrnou metodou během několika vteřin promítnout západ slunce, nebo kamery, které dokáží vysokorychlostním záznamem zachytit například kulku tříštící sklo? Dražší a cennější jsou samozřejmě ty druhé, protože zatímco většinu kamer lze bez problémů využít k časosběrnému snímání, vysokorychlostní záznam zvládnou pouze k tomu účelu vyrobené speciální kamery. Vysokorychlostní záznam je prostě něco víc, něco speciálního. Ve filmu se to odráží dvojím způsobem. Jednak se tu proti sobě kladou extrémně zpomalený drogový rauše točený vysokorychlnstí kamerou Phantom Flex a na druhý straně záběry nemilosrdné aglomerace Megacity 1 ve velkých celcích připomínající časosběr staveb. A není vůbec pochyb o tom, co je lepší, protože drogový stavy, během nichž mozek vnímá čas, jako kdyby plynul 1% běžné rychlosti, představují takový ostrůvek radosti uprostřed všeho toho dystopického zmatku opředeného ke všemu X-ratingem. Příznačné je i to, jak šiřitelka této drogy, záporačka Ma-Ma, velmi pomalu mrká. Za druhé proti sobě film staví oba dva hrdiny: subjektivní pocity a psychické schopnosti mutantky a nekompromisnost a násilnost Dredda. Opět není pochyb o tom, komu z nich se nadržuje, protože Dredd je de facto antihrdina a fašoun, co vidí vše černobíle, zatímco Olivia Thirlby díky svým mutantským dovednostem spatřuje mezi jeho černou a bílou skrytou šedou sféru. Dokonce symbolicky ztratí zbraň potvrzujíc tím svou nenásilnost. Celý film lze tudíž chápat jako oslavu vysokorychlostních kamer, které nám dokáží zprostředkovat subjektivní pocity zpomaleným časem, ať už v podobě drog nebo psychických dovednostní mutantky. Proti tomu se pak kladou objektivní fakta, která obvykle zobrazují časosběrné kamery zrychleným časem, zde v podobně dystopické aglomerace Mega-City One nebo samotného neobvykle hubeného a rychlého Dredda, v jehož případě jsou malinko zrychlované třeba bitky. Film obsahuje i takové vychytávky, jako že nejprve zobrazí pád jednoho ze tří zavražděných zpomaleně z jeho subjektivní perspektivy, načež při objektivním vyšetřování je jeho pád zobrazen znova zrychleně. Tudíž namísto toho, aby se tu zpomalovačky a zrychlovačky střídaly nazdařbůh jako třeba v Bekmambetově Abrahamu Lincolnovi nebo v pátém Resident Evilu: Retribution, pracuje se tu s tím velmi systematicky a promyšleně. Jinak to ani nejde, protože zatímco vysokorychlostní záznam v sobě má něco velmi subjektivního, časosběrnému snímání je vlastnější objektivní zachycení reality. A tak jako je subjektivita (osobní nazírání, pohled, zaujetí) více než neurčitá a lhostejná objektivita, jsou i vysokorychlostní kamery schopné exponovat stovky a tisíce okének za vteřinu dražší a cennější než ty časosběrné. () (méně) (více)

Galerie (188)

Zajímavosti (38)

  • Tvorcovia sa rozhodli, že Dredd (Karl Urban) by mal disponovať rýchlosťou a byť štíhlejší, než aby vyzeral ako po niekoľkoročnej steroidovej premene. (Greenpeacak)
  • Rotační kulomety, které používá gang Ma-Ma (Lana Headey), ve skutečnosti neexistují, ale jsou zřetelně inspirované kulomety General Dynamics GAU-19/A .50 BMG, jen s tím rozdílem, že ve filmu mají ve svazku šest hlavní, zatímco skutečný GAU má jen tři. (HectorHagman)
  • Inšpiráciou na efekt po užití slo-mo boli spomalené zábery zvierat z dokumentárnych filmov. (Greenpeacak)

Související novinky

Co dalšího chystá režisér Warcraftu?

Co dalšího chystá režisér Warcraftu?

16.07.2018

Duncan Jones (Warcraft, Zdrojový kód) má zkušenosti jak s malými indie projekty, tak i velkými studiovými blockbustery. Jeho nový film by pak měl být mixem obojího, jedná se totiž o adaptaci herní a… (více)

Natalie Portman čeká Anihilace

Natalie Portman čeká Anihilace

05.08.2017

Alexe Garlanda vždycky zajímala nevyzpytatelná budoucnost. Jeho scenáristické portfolio zahrnuje 28 dní poté, Sunshine, Neopouštěj mě a Dredda, tři roky zpátky se pak odhodlal i k režii a nadělil nám… (více)

Soudce Dredd dostane vlastní seriál

Soudce Dredd dostane vlastní seriál

11.05.2017

Pokud ještě pořád doufáte, že se Dredd z roku 2012 dočká pokračování, můžete to oficiálně vzdát. Produkční firmy IM Global a Rebellion totiž postavu přesouvají do televize, kde se drsný soudce z 22.… (více)

Dočkáme se pokračování Dredda?

Dočkáme se pokračování Dredda?

05.04.2014

Předloňská akční comicsovka Dredd bolestivě propadla. Podobně jako letošní Robocop ale dokázala vydařeně oživit sporadicky debatujícího drsňáka, který s velkým kvérem zjednává pořádek v… (více)

Reklama

Reklama