Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Podle románu Ernesta Hemingwaye.
Válka. Svoboda. Věrnost. Láska. Odvaha. Ostrovy uprostřed proudu vynikajícím způsobem zachycují Hemingwayova nejsilnější témata. V působivém zpracování posmrtně vydaného románu "tatíčka" Hemingwaye se znovu potkávají George C. Scott a režisér Franklin J. Schaffner, kteří se sešli už v nezapomenutelném snímku Patron. Scott ztvárnil postavu sochaře Thomase Hudsona, jehož dobrovolnou izolaci na Bahamách ukončí dvě události: příjezd jeho synů ... a začátek 2. světové války. Film je emotivní i heroický zároveň: zachycuje zblízka otcovskou lásku i odpor vůči tyranii. Přes Ostrovy uprostřed proudu zaplavila mohutná vlna literární historie. (Magic Box)

(více)

Recenze (16)

mm13 

všechny recenze uživatele

Ostrovy v prúde prečítané nemám (ale schwejkov komentár navnadil), takže nie som zaťažený pre film nevyhnutne nepriaznivým porovnávaním. Thomasa Hudsona som chápal ako spisovateľove alter ego, sympaťák C. Scott ho ako takého zahral dobre, tým pádom mi neprišiel charakterovo nepostačujúci. Násoska Eddy je v najsympatickejšom výkone Davida Hemmingsa neodolateľný, a nechýbajú ani silné scény, ako je napríklad lov mečúňa, ale hlavne potom návšteva bývalej manželky, teda moment, kedy Hudson pochopí hlavný účel tejto jej návštevy. To zamrazilo do morku kostí. Suma sumárum výdatná porcia neokázalej ale poctivej, sústredenej filmárčiny. Bohate stačí. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Možno je trochu škoda, že z filmu tak silno cítiť, že ide o adaptáciu románu. Ale aj trochu väčšia rozvoľnenosť deja občas poteší, najmä ak sa nachádzame v tak krásnom prostredí a necháme sa unášať jeho "prúdom". No a Georgovi Scottovi to pri mori sekne, už vytiahol výraznejšie nad priemer pomerne tuctový Deň delfína a tu mu sekunduje ďalší klasik, David Hemmings. Film sa nakoniec ale rozbehne, sme predsa v druhej svetovej vojne a tá nevynechala ani taký raj na zemi, ako Bahamy a postavy musia reagovať. Ako to skončí, tak nejak vytušíte aj bez znalosti knihy. 70% ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Franklin Schaffner je veľmi schopný režisér, ale z tejto látky sa viac vytrieskať asi nedalo. Typický pomalo plynúci Hemingway, ktorý stavia na atmosféru a zasadenie, silnejšie či dramatickejšie momenty však absentujú. Plus do toho spomienkové obzretia sa, ktoré ešte viac spomaľujú tempo. Ani snový záver mi príliš neulahodil. Hore to ťahá hlavne duo hercov Scott, na ktorého sa dá vždy spoľahnúť, a Hemmings, ktorého postava je asi najsympatickejšia. Druhým kladom je pekné ostrovno-morské prostredie, z ktorého vznikajú krásne zábery. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,MORE MÁM HROZNE RÁD A NIKDE INDE BY SOM ŽIŤ NECHCEL. JE TO MÔJ DOMOV, MOJE NÁBOŽENSTVO, ALEBO SKÔR NIEČO, ČO MI NAHRÁDZA BOHA ALEBO NÁBOŽENSTVO. MORE DÁVA ŽIVOT A TIEŽ HO AJ BERIE. JE V ŇOM KRÁSA A OBROVSKÉ TAJOMSTVO, A JE VEČNÉ." __ Podľa toho, čo filmová adaptácia ponúkla, v ,,Ostrovoch uprostred prúdu" akoby Hemingway spomínal na všetko čo má rád a ešte sa všetkému snažil dať akúsi hodnotiacu filozofickú rovinu. Snáď aj preto som v G. C. Scottovi viac než bohémskeho sochára videl skôr realistický portrét autora predlohy a v dlhej scéne lovu mečúňa generačnú úpravu jeho slávnej novely, ktorá by mohla niesť názov ,,Chlapec a more". Celkovo sa nato nedíva zle a v určitých momentoch by som kľudne kývol na najvyššie hodnotenie, keby neprišiel trocha dovtedy netypický a vo svojej podstate predvídateľný záver. Vtedy ma navyše nepríjemne prekvapilo, že Pavel Soukup dabujúci Davida Hemmingsa tu zrazu - keď už Hemmingsa ,,nebolo" - prepožičal svoj hlas jednému z kubánskych vojakov. O pozícii soundtracku v rámci Goldsmithovej discografie ako spomína MissJ som už počul a dodávam len, že pri samostatnom počúvaní je hudba lepšia. (100. hodnotenie, 13. komentár k filmu) ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Já mám podobný problém jako někdo tady pode mnou. Nevidím zásadní chyby tohoto filmu, přesto mě snímek nezaujal natolik, abych dával vyšší hodnocení. Tedy kromě krásného prostředí. A pak samozřejmě složité vztahy mezi otcem a syny, které se postupně krystalizují. Vše navíc podtrhuje počínající válka. Nalezené mrtvoly, strach o vlastní dítě, který dovedou pochopit jen rodiče, jakým jsem i já nyní, ač válku jsme nezažili a i tak se do pocitů lidí, kteří ano, složitě vžíváme. Tím spíš do hrůzy, s jakou se dovídají o smrti syna. Dokud ale hrdinové nevyplují na otevřené moře, pořád mám pocit, že je od nich válka nesmírně daleko, ačkoli na obzoru pozorují hořící lodě. Je to zkrátka film o všech bolestech našich duší, kterým navíc společenská a politická situace nepřidává. Skutečné drama pak začne v podstatě ve druhé polovině, kdy postavy unikají hlídkám a dochází k několika přestřelkám. Už to bylo zmíněno, tak ještě jednou - film nemá chyby a jsem si jist, že jeho vysoké hodnocení je po zásluze. Knihu jsem nečetl a právě proto, nebo možná přesto, mě snímek nezaujal více než na kvalitní tři hvězdy. ()

Galerie (25)

Reklama

Reklama