Režie:
Jerzy SkolimowskiKamera:
Adam SikoraHudba:
Pawel MykietynHrají:
Vincent Gallo, Emmanuelle Seigner, Phillip Goss, Nicolai Cleve Broch, Stig Frode Henriksen, David L. Price, Klaudia Kąca, Dariusz Juzyszyn (více)Obsahy(1)
Tříčlenná hlídka amerických vojáků v Afghánistánu je v nepřehledném terénu zabita příslušníkem Talibánu. Američané vraha dopadnou a po nezbytném časově-prostorovém zmatení vězně neúspěšně vyslýchají. Při dalším převozu dojde k nehodě dodávky, a Afghánec se tak s pouty na nohou, bosý a v křiklavě zbarveném vězeňském mundůru ocitá tváří tvář nelítostné zimní přírodě jemu zcela neznámé evropské země. Jeho věznitelé jsou mu v patách. (dopitak)
(více)Videa (1)
Recenze (32)
Čtvrtou hvězdu dávám pouze za snahu a originalitu. Film rozhodně není banální a podbízivý - minimum slov, surové násilí a zoufalost, mlhavé snové sekvence, poutavé halucinace, antihrdina v podobě blízkovýchodního teroristy prchajícího zasněženými polskými lesy, krásná závěrečná scéna. Uhozený plakát, špatné postsynchrony. V kontextu středoevropské kinematografie jde rozhodně o unikátní počin, což ale bohužel nezachraňuje fakt, že se film místy dost vleče a tápe. Můžete to risknout. ()
,,JÁ DŮVEŘUJI BOHU, ON MI UKÁŽE CESTU“..... /// Za použití RPG vezme americká cestovka Mohammeda na zájezd. V Guantanámu se maluje a tak jdou ,,na dračku“ zimní pobyty. V hotelu Muhammedovi ukážou, že mají izolačky ,,kolik chceš“ a vody ,,co hrdlo ráčí“. Přesto chudák občas přemejšlí, jestli radši neměl zůstat doma (i když často trpěli suchem). Ptá se ,,toho nahoře“ na radu a ten mu dá při vyjížďce znamení. Venku je sníh, on nemá boty, ale má výcvik. A ten nahoře ho má rád..... Film o chlápkovi, kterej má na útěku ,,z prdele“ kliku (pokud teda nevěříte na jiný věci), se určitě vidět dá. Není tady nikdo ukecanej, všude je spousta čerstvýho vzduchu a povinností není fandit jen klaďasům. Sice neoslní ,,touhou přežít“ ani akcí – je to prostě jen film od někoho, kdo se rád fláká po lese a má (lehce) bůjnou fantasii. Dám 3* proto, že J.Skolimowski věděl co chce točit a výsledek tomu odpovídá. Pravdou je, že proti tomuhle je i takovej Útěk ze Sibiře opravdu jinej biják! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že oranžový oblečky nenosí jen týpci konající veřejný práce. 2.) Jsem pořadatel soutěže ,,Klikař století“. 3.) Pochopím, proč je lepší nechodit kojit do lesa. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Pořád jsem doufal, že Skolimowski se snaží říct něco víc - a ono ne. Navíc mi vadily všechny ty nelogičnosti (proč zrovna do Polska?, proč vlastně utíkal, když mu muselo být jasné, že v cizím prostředí nemá šanci?, proč ho vzala domů, když jistě vojáci rozhlásili, že po lesích běhá ozbrojený a nebezpečný vrahoun? atd.), a jinak mi čím dál víc po pravdě vadilo, že tenhle chlap nezhebl už v poušti, když na něho vystřelili raketu. Jestli jsou tam nějaké hlubokomyslné třecí plochy, nijak na mne nevystrčily růžky, a ty, co se možná nabízejí, mi přijdou jako schvalování vražd a masakrů v rámci pochybného pokusu o přežití. Jaký je pak rozdíl? ()
Kamerové cvičení na téma akční zima, u něhož je i přes poměrně krátkou stopáž a jednoduchou zápletku příliš mnoho nelogičností. Především pak pohádka o pomoci od neznámého člověka, který cizího a na první pohled nebezpečného chudáka ubytoval, ošetřil, pohostil, daroval mu dceru, ženu, šperky a jediného koně na cestu, je jen těžko uvěřitelná. Pochvalme alespoň výborný zvuk (5.1) a dostatek akce. ()
Na celém filmu mne nejvíc zklamala jeho touha hrát na efekt, pod jejíž tíhou byla obětována realističnost a logika. Jestli se Mohammed vrhal na ňadro kojící polské matky proto, že začal v lesích postrádat mateřskou lásku, tak to snad ještě chápu, ale chtěl-li pouze utišit žízeň, pak mi vážně nejde do hlavy, proč nevyužil konvenčnějších zdrojů vláhy, jako je kupříkladu sníh, jehož byly okolní pláně plné. A že by byli američtí vojáci až tak drsní, že by plýtvali jistě ne levnou raketou vzduch-země jen kvůli jedinému nevýznamnému fousáčovi v turbanu? Jo, a taky netuším, jaké divné motorové pily se vyrábí v Polsku, ale když ty naše někomu vypadnou z rukou, tak už řetěz dále neběží, tudíž je při takové méně příležitostí pro následné gore scénáře. Škoda, že Skolimowski je chtěl do svého filmu narvat stůj co stůj. ()
Reklama