Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (477)

genetique 

všechny recenze uživatele

Vďaka podobným filmom zisťujem a stále viac sa utvrdzujem v tom, že môj filmový hľadáčik by sa mal pomaly ale isto presunúť inam než do americkej továrne, ktorá čím ďalej tým plodí viac rutinérskych a nezáživných filmov. Tento snímok je len ďalším dôkazom ako sa z jednoduchého scenára, ktorého hlavnou líniou nie je nič čo by už predtým nebolo vo filmoch použité, dá natočiť ukážkový film. Thrillerové zimomriavky od začiatku až do konca. Miestami priam mrazivé scény, ktoré nemajú ďaleko od autentickosti, len znásobujú pocity, ktoré príbeh prenáša na diváka. Miestami som voči postavám pociťoval až osobný odpor a moje myšlienky sa po filme ocitli na veľmi tmavých miestach, čo som teda pri filme nezažil pekne dlhú dobu. Netreba však film brať tak, že chce byť týmito scénami cool, alebo že by boli čo i len trošku prvoplánové. Kim od začiatku vedel čo robí, ako diváka vydesiť k smrti a ako ho zahnať do úzkych. Totiž príbeh ponúka nečakané množstvo zaujímavých zvratov, je inovatívny a vďaka neštandardnej kombinácii žánrov a úžasným hereckým kreáciám ho považujem za obrovské prekvapenie. Je pravda, že slabšie povahy si asi pri niektorých scénach budú zakrývať oči, ale je to to isté, ako keď horehronskí drevorubači neobsedia pred romantickou telenovelou. 85%. ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

"Viděl jsem ďábla" sice nedosahuje stylové vytříbenosti a všestranné propracovanosti Parkovy mstitelské trilogie, ale jako naturalisticky pojaté panoptikum krvavého běsnění a vyšinutých psychopatických zrůd obstojí i přes poněkud přepálenou stopáž více než dobře. Hlavní záporák je navíc se svojí absolutní bezcitností a cynismem postavou, na jakou jinde jen tak nenarazíte. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Pecka. V rámci možností. Spočiatku ma to príliš nechytilo, ale po polhodine som sa namotal ako mača na misku mlieka a už som len „zíral“, aké ďalšie príšerné zverstvo na mňa tvorcovia zakaždým vymysleli. Nie som si istý, či vykradli seriálového Dextera, každopádne to v konečnom efekte podali o dosť inak a vyšla im z toho fakt vydarená šialená hra so šialeným vrahom. Nechápal som síce, prečo to má mať minutáž pomaly ako režisérska verzia Pána prsteňov, ale napokon som sa nenudil a možno by som dokonca zniesol aj ďalších 10 – 20 minút navyše. Je to fakt brutálne, nekompromisná a pomerne šokujúca jazda a to som už čo-to videl. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Čeho se bojíte? Neviděla jste nikdy trubku?" Viděla, ale tušení, že se trubka několikrát setká s její lebkou, se té slečně asi moc nepozdávala. Ale tady je na výběr ještě kladivo, činka nebo hasičák a já si dovoluju vyjádřit obdiv nad tím, kolik ran ty korejské palice snesou. Jenže jsem asi trochu citlivka. Sice nemám nic proti starému, dobrému, sexuálnímu násilí, ale žádné z mých partnerek při aktu dosud neupadly ruce, nohy ani hlava a po zhlédnutí tohoto snímku si připadám jako slaboch. A abych z toho neměl mindrák, tak si okamžitě jdu koupit sbírku sekáčků a tupých nástrojů určených k deformaci hlavy, aby sex dostal tu správnou šťávu. A ještě jednu brutální metodu mě tento snímek naučil - vypnout padouchovi porno těsně před výstřikem. Neznám nic sadističtějšího. ()

Claw 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelná řežba, šíleně krutý film... Nikoliv však v obsahu násilností (které jsou teda také hodně za hranicemi všednosti...), ale celým svým obsahem a podáním... Každopádně je to trochu zdlouhavé a jako celek to prostě nevyzní dostatečně uvěřitelně... ani jako film, prostě to ne zcela drží pohromadě... Krve hodně!!! /80%/ ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)
  • Tento film (aj Bílé maso, 2008) sú voľne založené na udalostiach vrážd spáchaných sériovým vrahom Yoo Young-Chul tiež známym ako The Raincoat Killer, ktorý reálne vraždil v rokoch 2003 až 2004. (maramashi)
  • Záverečná hudba filmu v kórejskom a medzinárodnom strihu je odlišná: Kórejský strih sa viac zameriava na hudbu, zatiaľ čo medzinárodný strih má aj zvuk plačúceho hrdinu. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama