Poslední recenze (399)
Psí vojáci (2002)
Popravdě jsem od toho čekal mnohem víc, protože mám rád "The Descent". Začátek filmu je příliš pomalý a závěr naopak hrozně uspěchaný. Po technické stránce film vůbec nefunguje, masky vlkodlaků jsou vyloženě směšné a scénář je horor sám o sobě. Velký problém je zoufalá absence krve, za což může fakt, že 3/4 filmu očekávané vlkodlaky, jakkoli nepovedené, vůbec nevidíme! Dialogy jsou k smíchu, bohužel to tak Neil Marshall nejspíš při psaní scénáře nezamýšlel. Stejný problém tkví i v příšerné režii. Neil Marschal není schopný natočit jediný záběr bez šíleného střihu, který by nekazil dojem z celé scény. Jeho následující filmy jsou naštěstí o třídu lepší. /30%/
Hory mají oči 2 (2007)
Jedničku od Aji považuji za nejlepší film všech dob a nepřekonatelný kult. Proč? Protože měla hustou atmosféru, moment překvapení, úchvatně gradované finále a spoustu hororově skvěle zvládnutých scén, z nichž občas opravdu přebíhal mráz po zádech. Zato tahle slátanina je nic, jedno velké nabubřelé nic, které je sice nanejvýš hnusné a nechutné, ovšem příběhově úplně jalové, samoúčelné a zoufale nezáživné, snažící se skrýt režisérskou i hereckou impotenci za hromadu nadržených a brutálních hnusáků. Navíc všichni hlavní hrdinové mi byli od začátku naprosto ukradení, a jestli jsem dvěma pěkným "hérečkám" smrt nepřál, tak tím to úplně haslo. Hledáte-li tupou vyvražďovačku s potoky krve a vyhřezlými střevy, tak ANO. Ovšem dáváte-li přednost stejně jako já hororu, který má smysluplný příběh a pořádnou atmosféru, tak NE, NE, NE. /30%/
Sherlock Holmes: Hra stínů (2011)
Zdaleka se dvojka nemůže srovnávat s jedničkou. Je méně akčnější, méně vtipnější, méně mysterióznější, prostě nemá v sobě to, co jsme obdivovali u prvního dílu. Co se vůbec Ritchiemu nepovedlo, je první polovina snímku. Než se totiž ve filmu začne něco dít, je z půlky pryč a divák se tak může ukousat nudou. Některé scény ovšem na druhou stranu jsou velice propracované (scéna v lese, šachy) a je vidět, že si na nich pan režisér dal záležet, ale bohužel je to na úkor celého filmu. A pokud čekáme nějaký oslnivý závěr (jako tomu bylo u předchozího dílu), dostáváme jen nečekaný (ne)emotivní konec, který tu nemá co dělat… /60%/
Poslední deníček (20)
Konec (filmového) světa...
Tohle mě fakt už úplně zlomilo. Film, umění a svět skončil v podobě, v jakém jsme ho znali...
Zasraný mileniánský rozmazlení umrdanci!! Běžte s těmi menšinami už do prdele!!
Nová pravidla: Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara!
Od roku 2024 zavedla oscarová akademie nová pravidla pro Oscara za nejlepší film. Filmy, které nebudou obsahovat dost etnických a sexuálních menšin, nebudou mít šanci.
Vyhlášení nominací na filmové ceny Oscar Foto: Mario Anzuoni, Reuters
Film musí splnit nejméně dva ze čtyř standardů, aby se mohl ucházet o Oscara za nejlepší film. První standard se soustředí na zastoupení na plátně a náměty. Film musí plnit nejméně jedno ze tří kritérií.
První kritérium – film musí mít nejméně jednoho herce v hlavní roli nebo významné vedlejší roli, jenž pochází z menšin (Asiaté, Hispánci, Afroameričané, původní Američané – indiáni –, osoby ze středního východu, severní Afriky, Havajci či osoby z pacifických ostrovů).
V celém hereckém souboru musí tvořit nejméně 30 % herců v menších rolích ženy, lidé z etnických menšin, LGBTQ+ komunita nebo lidé s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a úplně neslyšící.
Režisér Roman Polanski nezíská zpět členství v americké filmové akademiiAmerika
Další kritérium se týká příběhu, který se musí točit kolem žen, etnických menšin, LGBTQ+ komunity nebo lidí s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšících a neslyšících.
LGBTQ+ režisér nebo producent
Další standard se týká celého štábu a vedení. Nejméně dva vedoucí pracovníci v tvůrčí funkci (například režisér, castingový režisér, hlavní kameraman, střihač nebo producent) musí být opět ženy nebo musí pocházet z etnické menšiny, LGBTQ+ komunity nebo musí jít o lidi s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a neslyšící. Navíc alespoň jeden z nich musí být z následujících skupin: Asiaté, Hispánci, Afroameričané, původní Američané (indiáni), osoby ze středního východu, severní Afriky, Havajci či osoby z pacifických ostrovů. Celý štáb se navíc musí skládat z 30 % z příslušníků znevýhodněných menšin.
Další standard požaduje, aby studio platilo stážisty, kteří pocházejí z následujících skupin: ženy, etnické menšiny, LGBTQ+ komunita, lidé s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a neslyšící.
Velká studia mají povinnost zavést v podstatném rozsahu trvalé stáže a praxe pro členy znevýhodněných menšin ve většině oborů – produkce, postprodukce, hudba, vizuální efekty, marketing, distribuce, PR.
Poslední standard požaduje, aby filmová společnost zaměstnávala několik manažerů z menšin v marketingovém a PR týmu.