Režie:
Guy RitchieKamera:
John MathiesonHudba:
Daniel PembertonHrají:
Henry Cavill, Armie Hammer, Alicia Vikander, Elizabeth Debicki, Hugh Grant, Jared Harris, Luca Calvani, Sylvester Groth, Christian Berkel, David Beckham (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hlavními postavami filmu Krycí jméno U.N.C.L.E., zasazeného do první poloviny šedesátých let minulého století, do doby vrcholící studené války, jsou agent CIA Solo (Cavill) a agent KGB Kuryakin (Hammer). Oba agenti jsou nuceni odložit dlouholeté nepřátelství a spolupracovat na společném úkolu překazit plány tajemné mezinárodní zločinecké organizace, která chce šířením jaderných zbraní a technologií destabilizovat křehkou rovnováhu sil ve světě. Dvojice agentů má k dispozici jediné vodítko – dceru zmizelého německého vědce, která je klíčem k proniknutí do zločinecké organizace. Musí závodit s časem, aby vědce našli a zabránili celosvětové katastrofě. (Freeman Ent.)
(více)Videa (18)
Recenze (877)
Obsazený jak z hollywoodskýho výprodeje (jenom Alicia tradičně super), až na pár scén mdle zrežírovaný a hlavně zoufale o ničem. Takže je úplně jedno, že to má luxusní šedesátkovou stylizaci. Chápal jsem, který scény měly bejt vtipný. Ale skoro žádná vtipná není, ve finále tudíž ještě horší než druhej Holmes. A to je co říct. (5/10) ()
Jsem hrozně rád, že Guy Ritchie dostal do ruky scénář špionážní grotesky. Říkám záměrně grotesky, protože ono to tak opravdu působí. Rozhodně více mi to k tomuhle filmu sedí, jak pojem komedie. Zároveň mě ale strašně mrzí, že mě film nebavil na tolik, na kolik bych si já přál. Tři hvězdy jsem tady po shlédnutí filmu dával opravdu nerad. Film má totiž super scény, které Guy Ritchie prostě umí. To, že Guy Ritchie film dělá spíš na efekt, ale vyprávění příběhu mu moc nejde, je sice fakt, ale na druhou stranu díky tomu vytvořil suprovou retro atmosféru a celou řadu skvělých akčních scén (závěrečná akční scéna nebo scéna na základně u moře). Holt musíte ustát to, že příběhově je to někde na dně Orlické přehrady. A Henry Cavill a Armie Hammer tomu taky vysloveně nepomůžou. K jejich postavám jsem se vysloveně prokousával, nicméně mám pocit, že na po druhé už by to bylo určitě lepší, čímž netvrdím, že tomuhle filmu v budoucnu nedám druhou šanci a třeba názor nezměním. Když už nic jiného, tak naprosto úžasná Alicia Vikander měla charismatu, že s ním zacelila přebytečné rány. Takže když už nic jiného, alespoň na ní jsem koukal vysloveně s radostí. Tak, jako dlouho na nikoho jiného ve filmu. ()
Celý film je takový nevýrazný, ačkoli se výrazným snaží být. Až přehnaná šedesátková stylizace odvádí pozornost už od tak banálního příběhu. Herci mají náběh vytvářet komické a zábavné etudy, nicméně u náběhu to zůstává. Cavillovi poloha zloděje-sukničkáře poměrně sedí, Hammerovi se ty jeho exploze zuřivosti moc věřit nedají, Vikander je pak jednoznačně nejslabším článkem, kdy z výrazu její tváře nepoznáte vůbec nic (většinu času se tváří jako ženský Seagal za mlada). ()
Smutný fuckt, že s Madonou přišel o koule, prokazuje Gej Ryčí i ve svém dalším snímku. A není se čemu divit! Nabrnknout si o deset let starší pornopaní s motorovým pekáčem je zhruba stejné dobrodružství, jako šnorchlovat bez plavek mezi barakudy s pytlíkem namalovaným na Nema. A tak když ho Gej po geniálním Podfucku dobrovolně strčil do soustruhu, který jej sežvýkal a vyplivnul, následuje už jen zmar, impotence a podivné bukviády, co letos vyvrcholily hloupoučkým vybarvičkovaným gejprajdem s příznačným názvem Muž ze strýce. Jedná se sice opět velmi zručně natočený, avšak veskrze tupý, sterilní a neinventivní pokus o Homobonda, jehož jediný přínos spočívá evidentně v tom, že přesličný metrouš Henry Clavin pomohl pár svěšeným pupušům od erektilní dysfunkce a zbohatlický fracek a naprosté neherecké poleno Ármí Kladivo zabrnkal svým sameťákem několika nezletilým kravkám a otylým hospodyňkám na slimáka. No, a mně se jen po skončení opět zanítilo básnické střevo a zkomponoval jsem nesmírně truchlivou a jímavou „Baladu o rýči“, gradující tak zvaným obkročným jambem, který si mohou všichni ti mnou postižení školáci kreativně dorýmovat. Nepochybuji, že s procítěně zarecitovaným dílem tohoto významu lze hravě zvítězit minimálně ve školním kole celorepublikové recitační soutěže Seifertova prostata. Hysterické maminky předškolních dětí pak žádám, aby to se svými ratolestmi před veřejnou produkcí důkladně procvičili. Nevadí mi, pokud vaši miláčkové nahradí v první strofě špatně vyslovitelné „er“ obvyklým „el“, ovšem dbejte na to, aby poté následovalo jednoznačně znělé „ypsilon“ a nikoliv měkké „i“, neboť by mohlo dojít k záměně s madagaskarským ovocem, pročež by se vytratila veškerá zamýšlená poetika a údernost básně. V první strofě rovněž prosím o přednes se stejnou intonací, jako když kolega Mácha lákal Jarmilu do sendviče. Takže, emh, ehm… Verbal: Balada o rýči - „Rýči! Rýči! Rýči! Rýči! / Ty už jsi teda pěkně v …… „hlíně“!“. ()
Guy Ritchie opět předvádí svůj osobitý talent a přináší výbornou podívanou. Neustále se škádlící hlavní dvojice zaujme hned po pár záběrech a jejich charismatický styl jednoduchého, leč účinného humoru, skvěle provází celým snímkem. Hrdinové jsou navíc zasazeni do opravdu živého a vizuálně poutavého prostředí, podporující atraktivní příběh a zápletku. Výborný soundtrack už jen umocňuje pozitivní pocit z filmu a zkvalitňuje už tak skvělou atmosféru. [80%] | Kino ()
Galerie (64)
Zajímavosti (21)
- Ačkoliv je film zasazen do poloviny šedesátých let, Alexander (Luca Calvani) ujíždí s unesenou Gaby (Alicia Vikander) vozem značky Land Rover Defender, který se začal vyrábět až v roce 1983. (TheDon)
- Děj v rozděleném Berlíně se odehrává v roce 1963, ale v ulicích - a především v rukou agenta Kurjakina (Armie Hammer) - vidíme klasické Trabanty 601. Ty však dostaly svou typickou podobu až o rok později. (Robbi)
- Severoamerické tržby byly 45,4 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 110,0 mil. (NIRO)
Reklama