Záhadný agent CIA odhalí tajemství, která by mohla agenturu úplně zničit. Bývalý kolega, co nejspíš zešílel, pak vypíše odměnu na jeho hlavu a nahání ho po celém světě. (Netflix)

Recenze (723)

Jara.Cimrman.jr

"Zvládne někdo sejmout chlapa připoutanýho k lavičce?" Kdyby to nebyla Šestka, tak by to snad šlo. Jenže tohle je Šestka, která zabila Čtyřku a ve čtvrtek hodlá sejmout i armádu sadistickýho knírače. Že to nedává smysl? Tak to teda nedává. Že jsem ani na chvilku necítil potřebu se o hrdinu bát? Necítil a to je trošku problém. Alespoň se přitom sympaticky demoluje Praha, na což mohou být ty zmiňovaný tři miliony Pražáků hrdí. Praha i se svým Dopravním podnikem zkrátka pronikla na Netflix a na to se nezapomíná. Na Gray Mana se oproti tomu dá zapomenout poměrně snadno. ()

Dadel

Četl jsem knižní předlohu, můj komentář je tedy erudovanější než jiné. Kniha je neuvěřitelně hloupý brak o supermanovi, kterého pronásledují desítky elitních zabijáků, on vždycky všechny přepere, ze všech pastí se dostane, přesune se jinam, tam zase všechny přepere, i se zlomenou nohou nebo bodnými ranami v břiše, a to všechno proto, aby zachránil dvě cizí děti. Prostě se to skoro nedá dočíst. Je to tak hloupé, že to tudíž má už asi 10 dílů. No a teď přišel film, na který jsem se přesto těšil, protože hloupý film se dá přežít snáz než hloupá kniha. Navíc jsem byl osobně přítomen natáčení jedné scény na Palachově náměstí, které bylo vylepšeno o fake kašnu uprostřed, fake kavárnu před UMPRUM a bannery "RUSALKA" v divném asian-style fontu na Rudolfinu. No a co byste řekli? I když byly ve filmu některé věci změneny nebo vynechány, duch předlohy zůstal zachován, a film je tudíž hloupý, a co je horší, nudný. Závěrečná rvačka je zbytečně natahovaná a údajný rozpočet 200M na filmu není vůbec vidět (a pak se Netflix diví, že málo vydělává). Film tedy stojí za vidění jen kvůli scénám z pražských ulic a pro Čecha je nechtěně vtipný. Třeba kvůli tomu, že památník na Vítkově může představovat Baku v Ázerbájdžánu (stačí přidat mrakodrapy). Praha dále hraje i Vídeň nebo Berlín (stačí přidat TV věž). No a vrcholem filmu je velká honička s tramvají v Praze, která hraje třímilionovou (!) Prahu a kterou jsem si pustil několikrát. Tramvaj se řítí závratnou rychlostí, asi bez řidiče. Čeští policajti umějí perfektně anglicky a do akce se zapojí prakticky okamžitě, i s těžkotonážními zbraněmi (ve skutečnosti by celá akce skončila dřív než by stihli jakkoli zareagovat). Cizinci si můžou rovnou jednu hvězdičku ubrat, přijdou o to jediné zajímavé, co na filmu je. ()

Malarkey

S filmovým Netflixem jsem na nějaký čas skončil. To jsem si předsevzal a to se mi nesplnilo v momentě, kdy se na něm objevil film The Gray Man - kousek, který se točil loni i v Praze. A na to já vždycky slyším. Dle předpokladů se ale opět jedná o zklamání. A to i přesto, že režiséři jsou bratři Russo a v hlavních rolí je standardně dobrý Ryan Gosling, nestandardně démonický Chris Evans a standardně krásná Ana de Armas. Nejlepší momenty ale zůstaly v Praze. Tvůrci to tu vykosili jako Švédi při přechodu napříč Evropou. Jinak to ale bylo hrubě o ničem. Kamera hrůzná (až na ty záběry z dronu, ale ty by dneska udělal kdejaký nadšenec), akce nepřehledná...na akční film jednoznačně tragédie pohlížet. O to víc je fascinující, že tento film stál víc, jak aktuální špička Top Gun: Maverick. V tu chvíli si uvědomíte, že je někde problém. ()

3DD!3

Sofistikovaný je Šedivec asi jako Arnoldovo Komando, ale ta opulentní, nesmyslná destrukce a akce vedená velmi zábavným Chrisem "Loydem" Evansem za to stojí. Hromada exotických i domácích lokací se střídá jako na běžícím pásu. Gosling si znuděného svérázného agenta docela užívá a Billy Bob je taky hodně fajn. Příjemné béčko z Netflixu, kterému přidává, že jsem byl s rodinou na natáčení nejlepší scény v celém filmu osobně. Mám si udělat pohodlí, že jedeme do Prahy nebo že jedeme do vězení? ()

HAL

Výstižný název, šedivější už ten film být nemůže. Tak matné že do roka všichni zapomenou že existuje. A do dvou let všichni zapomenou že existují bratři Russoové, kteří evidentně dokázali fungovat jen když byli mocně podporovaní Disney/Marvel mašinérií - ale sami o sobě žádný talent nemají. Ale tak za tu Prahu bod nahoru, ať nežeru. 6/10 ()

Zajímavosti (27)

• V čase 1:16:01 si můžeme všimnout, že na tramvaji chybí horní pochozí plocha. (DJMaroko)
  • Kromě Prahy a Francie se natáčelo také v ázerjbájdžánském Baku, Vídni (Rakousko) a amerických státech Kalifornie a Georgia. (mnx)