Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Marco BeltramiHrají:
Chris Evans, Kang-ho Song, Jamie Bell, Tilda Swinton, Octavia Spencer, John Hurt, Ewen Bremner, Alison Pill, Ed Harris, Ah-seong Ko, Kenny Doughty (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)
(více)Videa (5)
Recenze (877)
Tohle mne řádně zklamalo. U filmu jsem měl dojem, že každých 10 min sleduji úplně jiný žánr či film. Korejci samotní tohle umí a dělají moc dobře, ale tady to prostě vadilo. Dokážu si to vysvětlit jen tak, že ta slušná řádka národností , která se na snímku podílela, si chtěla do něj vtisknout to svoje a tak se o film prostě podělily. Ono to dokonce sedí i s myšlenkou toho filmu a cestou dlouhým vlakem a jednotlivými vagóny. Ale bohužel ten film působí trapně! Evidentní trapnost vychází z toho, že chvíli sledujeme "Mad Maxovské" drama, za chvíli se nám zde vtipkuje z vesela v mnoha scénách, pak zde máme barevňoučké vyjasňování postapokalyptické Utopie jako by vykradené ze sračky Hunger Games ... A přiznejme si, že vykrást sračku, tak nám zbyde v rukou co? No raději si ani nepředstavovat ... :-) Chvíli zde máme prostor na amerikánské "národnostní" kecy, traumatické vzpomínky a monology, a tak bych mohl poračovat ještě hodně dlouho ... Všechno už jsem jakoby viděl (a asi fakt viděl), vlastně mi připadlo, že každý článek vlaku vykrádá nějaký konkrétní film. Ve finále zjistíme, že úplně všechny postavy jak záporné, tak kladné, (a to nemluvě že o kladnost/zápornost a promněnlivost postav zde nouze není ...), ale že všechny postavy jsou zde úplní idioti ... Že všichni naletěli všem, že vlastně ten film je o úplným hovně a jedinej,kdo to má v hlavě nakonec úplně v pořádku a ví co chce a jak to získat, je závislej feťák ... Těch několik akčních scén nebylo zas tak řádně brutálních, jak bych si osobně "představoval" ... a hlavně ... mají špatnou choreografii. Nebo spíš choreografie není dobrá, souboje se mi nelíbily, nic se mnou nedělaly ... Úplný závěr pak je jen totálně tou poslední kapkou moče na pořádné dvouhodinové hromadě sraček, kdy jsem si říkal: "Bože odpusť těm hňupům! Oni snad nevědí, co činí .." :-) Moje kritika je výrazná aby šla "proti" pochvalným recenzím a aby si diváci předem ujasnili, že to není zas taková pecka, jak se z ní dělá a že možná vůbec nedostanou to, co očekávají nebo chtějí ... ()
Skrz-naskrz totálne béčko, ktoré netreba brať absolútne vážne! Až do takej miery, že si v žiadnom prípade nepripustíte, že by mohlo ísť o viac, než len videoherný postapo akčný námrd, v ktorom hrá scenár druhé husle. Pokiaľ dôjdete len potiaľto, budete film milovať. To by sa však do toho nemohla pripliesť alternatíva dva - totálne bravúrna štúdia ľudskej morálky vo svete striktne stanovených pravidiel, kde osud každého je vopred predurčený. Ak máte radi filmy v štýle '1984', 'Equilibrium', či 'Animal Farm', tak myšlienku budete zbožňovať. V žiadnom prípade si ale tieto dve roviny filmu nesmiete pomiešať a pokiaľ zistíte, že tvorcovia vlastne chceli tieto dve línie spojiť v jednu, tak je po srande. Akčné béčko mohlo totiž ostať akčnám béčkom, akciu to má výbornú, nápad (na béčko) obstojný, aj keď miestami pritiahnutý za gule a za to množstvo nelogických prešľapov a wtf?! momentov by si scenáristi zaslúžili pár týždňov na odvykačke! Akčným béčkom to ale neostalo a my sme sa proti svojej vôli zároveň stali svedkami pokusu a experimentálnu psychologiskú survival drámu s pokusom o štúdiu ľudskej morálky. No kombinácia ako vyšitá, našťastie to nebolo v rukách hollywoodskych mainstreamerov, ktorí by z toho spravili galimatiáš na n-tú. V multinárodnej koprodukcii tak vzniklo dielko prinajmenšom zaujímavé, herecky výborné, akčne a strihovo bezchybné, no emocionálne mrazivé a myšlienkovo preexponované. Podľa hesla - menej je viac - sa tvorcovia bezpochyby neriadili, škoda. 65%. ()
Mám slabost pro vlakové filmy, postapa a i pro příběhy o lidské krutosti rodící se z extrémních situací, takže mi Snowpiercer udělal hned trojnásobnou radost. A udělal by mi ji ještě větší jako seriál, který by tu úžasnou vizi zbytků lidské společnosti přežívajících v non-stop jedoucím vlaku rozvinul mnohem detailněji a rozepizodováním zdůraznil zvolený styl vyprávění a z něj plynoucí napětí, kdy vlak objevujeme spolu s postupujícími vzbouřenci hezky lineárně odzadu dopředu vagón po vagónu, až k "božské" lokomotivě s matrixovským Architektem. Pozoruhodná mezinárodní koprodukce - Jihokorejci natočili s přispěním Amíků v Česku adaptaci francouzského komiksu - se zrcadlí v pestrém mezinárodním castu, který vytváří dojem různorodosti společnosti ve vlaku. Film nezapře korejského rejžu (podílejícího se i na scénáři), co do drsnosti (žádnou sametovou revoluci nečekejte) a nápaditosti, triky jsou sice poslabší, ale nějak brutálně mi dojem nekazily. Suma sumárum, ultimátní vlakový film a originální, (ne)příjemně temné a drsné postapo. ()
Tak šel jsem do toho po vesměs nadšených ohlasech od svých oblíbenců a musím jim dát víceméně za pravdu. Už od začátku mě ten skvělej nápad chytnul (a pak, že nejde už v dnešní době přijít z něčím novým a originálním... pche!) Všechno jde když se chce. Je to jenom o trošce nadšení a invence a všichni rádoby filmaři si můžou strčit do řiti všechny ty ptákoviny postavený na gigantických digitálních efektech. Jak vidno jde to i bez nich. Kromě nekompromisní a velmi zručně natočený akce pak film nabízí i skvělou myšlenku která donutí diváka zapřemýšlet u tématu, že nic není zadarmo a všechno zlý je vlastně pro něco dobrý a naopak. Je to v podstatě takový reálný obraz současného světa, kterej mě svým pojetím trefil na komoru. Nezmocňuje se mě sice až takový nadšení abych pálil plnej počet, ale velmi pěkný čtyři hvězdice si to zaslouží každopádně. Jinak potěší i Česká stopa v tomhle filmu a jenom musím konstatovat, že je věčná škoda, že se jedná o další film kterej naší kinodistribuci opět mine velkým obloukem, ale co už nedělám si iluze. Dnešním kinoplátnům holt vládnou homoupíři, homodlaci, transformeři a podobná pakáž. Takový už je holt diktát doby s tím nic nenaděláme. Každopádně jakýkoliv kreativní film z kvalitním námětem a myšlenkou se počítá a v dnešní zatuchlé době kdy nastává pomalu soumrak takových filmů hned dvojnásob.85% ()
Malej, mezináridní blockbuster, kterej dokáže to o čem o desítky milionů dolarů dražší produkce jenom sní, funguje tady skoro všechno, od zarostlého Kapitána Zamrzlého, přes skvostnou akci, která má atmosféru spíš než krveprolévání, tak něžné romantické chvilky (ty záběry ze zakrvácených oken při maskarech na zamrzlou, rozpadlou civilizaci po totální destrukci, ach) až po dekadentní scénografii, které chybí jediná věc, sice se prolézá celej vlak sem a tam, ale kde sakra ty buržoazní nadřazenci (bez urážky vůči místním buržoazním nadřazencům, přirozeně) spí? Sice to není v podstatě žádná chyba, ale moje vnímání filmu to lehce narušilo. Velká škoda je ale konce samého, který postrádá větší napětí, nebo alespoň něco trochu šokujícího, navíc hodlám okázale ignorovat poslední záběr. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (35)
- Feťáka v sude, ktorý kšeftuje s Curtisom (Chris Evans), si zahral Tomáš Dianiška, herec libereckého divadla F.X. Šaldy. (DoubleJo)
- Podle jedné fanouškovské teorie představuje Ledová archa postkatastrofické pokračování klasického dětského filmu Pan Wonka a jeho čokoládovna (1971). Povážlivě nosné paralely a vazby mezi oběma filmy poprvé předneslo video na YouTube kanálu Rhino Stew. (JFL)
- Vlak, který se ve filmu objevil, byl vytvořen digitálně a jeho interiér byl postaven v Barrandovských ateliérech. (minostano)
Reklama