Reklama

Reklama

Harry Hole (Michael Fassbender) je enfant terrible týmu, vyšetřujícího zločiny v norské metropoli. Na jedné straně je to výjimečně dobrý detektiv, jehož netradiční metody skoro vždy vedou k úspěchu, na straně druhé se však jedná o nezodpovědného alkoholika s tolika prohřešky, že je už dál nechtějí přehlížet nejen jeho nadřízení, ale ani jeho přítelkyně Rachel (Charlotte Gainsbourg), s níž se právě rozešel. Jediné, co stojí mezi ním a pitím, je případ, který by ho přivedl na jiné myšlenky. Ke smůle jedné ženy, která zmizela uprostřed noci ze svého domu a o pár dní později byla nalezena brutálně zavražděná, se Harry právě dočkal. Postavený sněhulák, který na místě činu zůstal jako jediné vodítko, naznačuje, že tenhle pachatel si chce hrát a že si dost možná už párkrát takhle hrál i v minulosti. A že ho to baví čím dál víc a nehodlá s tím přestat. Přestože Harrymu v pátrání pomáhá brilantní mladá vyšetřovatelka Katherine Bratt (Rebecca Ferguson), nepřestávají policisté tahat za kratší konec. Záplava domnělých i pravých stop a hned několik podezřelých vytvářejí pachateli dokonalou clonu, za níž může nerušeně stavět sněhuláky, vraždit a dělat si legraci z Harryho Holea. Jenže skvělému poldovi stačí i vrahova nepatrná chyba k tomu, aby se chytil stopy a už ji nepustil. (Cinemart)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (713)

Krouťák 

všechny recenze uživatele

Nemám nic proti tomu, když chce někdo zfilmovat knihu.. Pokud má ale takové choutky, měl by to udělat s respektem k obsahu a především autorovi. Né jen převzít základní myšlenku a překopat bestseller v neatmosférickou slátaninu, která musí každého fanouška knihy nevyhnutelně nas*at. Fassiho mám rád a už jeho obsazení do role H. Holea bylo na pováženou (kvůli jeho vzezření, ne hereckému umu), ale to co se právě dostalo na plátna kin, se dá těžko nazvat povedenou adaptací. Je to vůbec ještě adaptace knihy, když ji scénáristi zjevně nečetli a vzali si z ní jen jméno detektiva a toho roztomilého sněhuláka z přebalu? To je totiž to jediné z knihy, co jsem ve filmu poznal. 20% za pěkná panoramata, ale ta dnes uvidíte v každém druhém severském krimi.. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Navzdory nepřátelským reakcím se mi SNĚHULÁK hodně líbil a v lecčem mi přišel podobný náladě i postupům filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN od srovnatelného tvůrčího týmu. _____ SNĚHULÁK se totiž vymyká z norem kriminálky a vzdaluje se od Nesbøho výstavbou vyprávění i fikčního světa právě k Le Carrému. Podobně jako Le Carrého osnovy vyprávění je totiž i ta jeho plná narativních zastávek, slepých uliček vyprávění a provokující nejen relativní kauzální nepropojeností, ale hlavně nedořečeností jak zcela slepých či do ztracena vedených dějových linií na jedné straně, tak načrtnutých, ale dále nerozváděných oblastí světa, zjevivších se a mizejících postav. Najdeme tu okázalé rozbíjení časové posloupnosti osnovy, velmi volně analogické časové a kauzální linie, tragické aspekty života na první pohled netečných postav a de facto irelevanci nečekaného vyústění. Podobně jako u filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN přitom nastává rozřešení nečekaně, namísto ďábla přichází spíše zklamání a smutek, konec je z hlediska klasické narativity neuspokojivý a plný sebelítostivých výčitek. _____ Záběry jsou sice průměrně kratší než v předchozím filmu (4,6 vteřiny vs. 7,5 vteřiny), ovšem jejich pomalé posuny, práce s dlouhými objektivy a strohými, často docela monochromatickými kompozicemi, stejně jako panoramatické záběry nehostinných prostor světa či zneklidňujících sousoší opětovně referuje k estetice některých filmů sedmdesátých let. _____ Jenže jakkoli moje argumentace vypadá čistě komparativně, ve skutečnosti jen skrze toto srovnání odkazuji k nenuceným kvalitám SNĚHULÁKA jako překvapivě odvážné interpretace detektivky skrze prostředky, které ji zevnitř rozleptávají, jako jsou potlačení akce, nepříčinnost dění, eliptičnost světa a absence intelektuálně i emocionálně uspokojujícího vyvrcholení – které v lecčem sdílí s filmem, který byl přijat pro srovnatelné důvody velmi vřele, jakkoli s nimi naložil s ještě důsledněji, a proto byl i lepší. _____ Ironické je, že SNĚHULÁKA snad ani nelze nepochopit – jen nedostáváte komplexní vysvětlení či propojení věcí, které by konvenčnější film vysvětlil či propojil, a to prostřednictvím žánru s menším společenským kreditem než existenciální špionážní drama o relativizaci hodnot na obou stranách železné opony. Nepracuje se spodním proudem velkých dějin s účelným přehlcením narativu, které lze chápat v analogii k všudypřítomné byrokratizaci a diváci to akceptují jako interpretační klíč. V tom ale pro mě hlavní potěšení z předešlého Alfredsonova filmu neplynulo – a u SNĚHULÁKA tudíž nevidím zásadní problém v absenci podobně významově ospravedlňujícího klíče. _____ Jinými slovy, změny filmového SNĚHULÁKA oproti předloze i oproti žánrovým očekáváním v uvedených souvislostech nemohu vnímat jako selhání, výsledek umělecké krize či omyl: jde o zjevnou uměleckou volbu, nečekané podřazení kompozičních motivací těm uměleckým. Nad efektivností této volby samozřejmě můžeme přemýšlet a diskutovat, ale nejdříve je třeba akceptovat jejich estetickou plnohodnotnost a nedělat z tvůrců, kteří již opakovaně prokázali svou profesionalitu, nesvéprávné diletanty. Třebaže totiž ani sofistikovaně rozředěný Nesbø samozřejmě není Le Carré, společná je oběma dílům svojská Alfredsonova interpretace, jež mě i tentokrát esteticky zaujala – a vlastně mnohem víc než nějaká další špatná kopie Fincherovy estetiky. () (méně) (více)

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Mal som veľké očakávania. Jo Nesbø vie zaujať príbehom a režisér T. Alfredson má už u mňa jeden spokojný zárez v podobe jeho Nech vojde ten pravý. No žiaľ som trochu sklamaný, vlastne to, na čo som sa najviac tešil sa ukázalo byť zároveň i najväčšou slabinou filmu - atmosféra. V tomto ponímaní to bolo mdlé, bez života, sterilné a slabo vťahujúce. Samotný príbeh a krimi pátranie však našťastie boli celkom zaujímavé, aj keď nejaké chybičky by sa našli aj tu. Chcelo to skrátka lepšiu, ponurejšiu atmosféru a zišiel by sa aj ešte aspoň jeden zaujímavý nápad ako to pátranie po vrahovi trochu viac okoreniť. Priemer. 60/100 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Najväčším problémom boli svojho času asi vysoké očakávania, asi malo ísť o detektívku desaťročia. Každopádne potenciál materiálu je tu vidieť, i keď osobne je pre mňa skôr dôkazom toho, že tvorcovia sa mali rozhodnúť skôr pre minisériu, kde by došlo v polovici k zdanlivému vyriešeniu prípadu, potom zlom a nakoniec prekvapivé rozuzlenie. V súčasných (nielen) severských detektívnych seriáloch to funguje. Priamočiarosť celovečerného Snehuliaka ale tento potenciál brzdí. V očakávaní katastrofy som si ale film celkom užil. ()

Pilda17 

všechny recenze uživatele

Nebýt The Snowman známého spisovatele Jo Nesba, nejspíš by tento snímek sklidil daleko větší ohlasy. Jedná se ale i tak o celkem dobrou dekektivku, které sice chybí atmosféra, práce s postavami, ale na druhou stranu nechybí napětí. Hlavně se dobře sleduje a děj je vyvážený. Pravda je, že k úplné dokonalosti chybí celkem dost .. 6/10 = 69% ()

Galerie (61)

Zajímavosti (14)

  • Režisér Tomas Alfredson sa priznal, že sa im nepodarilo nakrútiť nejakých 10 - 15% scenára.
    (classic)
  • Režie se měl původně ujmout samotný Martin Scorsese, ale moc práce na snímku Silence (2015) mu to nedovolila. Nakonec u filmu zůstal alespoň jako producent. (vyfuk)
  • Případy Harryho Holea se skládají z 11 knižních svazků: 1. Netopýr 2. Švábi 3. Červenka 4. Nemesis 5. Pentagram 6. Spasitel 7. Sněhulák 8. Levhart 9. Přízrak 10. Policie 11. Žízeň (Delock)

Související novinky

Režisér Sněhuláka hledá vykoupení

Režisér Sněhuláka hledá vykoupení

25.06.2018

Tomas Alfredson, režisér univerzálně nenáviděného Sněhuláka s Michaelem Fassbenderem, by si rád napravil reputaci. Autor oceňovaných snímků Ať vejde ten pravý nebo Jeden musí z kola ven se proto… (více)

Co zazdilo Sněhuláka?

Co zazdilo Sněhuláka?

19.10.2017

Už zítra jde do amerických kin Sněhulák s Michaelem Fassbenderem. Mrazivý thriller, jenž natočil uznávaný Tomas Alfredson (Ať vejde ten pravý, Jeden musí z kola ven), byl jedním z nejočekávanějších… (více)

PF 2017

PF 2017

31.12.2016

Zažili jsme i lepší roky než 2016. Nejen co do počtu ztráty lidí, kteří přinesli světu něco hezké a hodnotné, či do počtu překvapivých a znejisťujících politických událostí. On ten rok s šestkou na… (více)

Rebecca Ferguson poletí do vesmíru

Rebecca Ferguson poletí do vesmíru

30.01.2016

Rudovlasý objev z pátého dílu Mission: Impossible dobývá Hollywood. Rebecca Ferguson bude přihrávat Michaelu Fassbenderovi ve Sněhulákovi a Emily Blunt v Dívce ve vlaku, ve sci-fi Life si pak zahraje… (více)

Reklama

Reklama