Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Některé ženy mají tajné fantazie, jiné skrývají celé životy. Americký režisér William Friedkin (nar. 1935) začínal jako dokumentarista a na začátku 70. let se proslavil dvěma snímky, kriminálním dramatem Francouzská spojka – Štvanice (1971), oceněném pěti Oscary, a komerčně mimořádně úspěšnou adaptací bestselleru Williama Petera Blattyho Vymítač ďábla (1973). V roce 1995 se rozhodl zfilmovat původní scénář Joea Eszterhase (mj. autora Základního instinktu) Jade, v němž sanfranciský detektiv z kanceláře okresního návladního Corelli (David Caruso, známý především rolí Horacia Cainea v TV seriálu Kriminálka Miami) řeší zapeklitý případ vraždy, do něhož jsou zapleteni nejvyšší představitelé města a také manželka jeho přítele Trina (Linda Fiorentinová), k níž detektiva i po letech poutají silné city. Opulentní prostředí sanfranciské smetánky, zkorumpovaní městští úředníci, všehoschopní advokáti (k nimž patří i Trinin manžel Matt), to vše tvoří pozadí detektivního pátrání po tajemné luxusní prostitutce, přezdívané Jade, jež je zřejmě klíčem k celému případu. Friedkin se snaží zpochybnit vlastní smysl vyšetřování a vyjadřuje značnou nedůvěru k možnostem prosazení jakékoliv spravedlnosti ve zkorumpovaném světě. S černým laděním snímku souzní melancholická povaha hlavní postavy, jež se mezi hromadícími se indiciemi chvílemi pohybuje jako ve snu. Prudce se svažující sanfranciské ulice se ve filmy znovu staly (podobně jako v Bullittově případu) dějištěm efektní automobilové honičky. (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Když tak pročítám ty jedovaté komentáře a koukám na místní hodnocení, patřím k nevelké skupince těch, kterým se tenhle krimithriller vcelku líbil. Jde sice o rutinní režii a ze strany mužských rolí o rutinně ztvárněné postavy, nicméně bez kiksů, se scénářem jsem neměl žádný problém a chvílemi jsem cítil i napětí. Dobrá kamera, několik automobilových honiček, které mi vzdáleně připoměly proslulý Bullittův případ, svůdné herečky, přijatelná zápletka. Silné tři hvězdičky, celkový dojem: 65 %. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $50miliónovTržby USA $9,851,610Tržby Celosvetovo $12,300,000║ Tak toto Friedkinovi absolútne nevyšlo, dej je takmer čisto založení len na erotických praktikách(asi rýchla odozva na Základný inštinkt) a okolo toho navešaná len bezvýznamná vata a miestami nejaký ten preblyskujúci deptajúcu vizuál, k tomu ešte bez poriadneho záveru, treba si ho len "politicky" úskokovo domyslieť. /40%/ ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Koncentrovaná nuda... Davida Carusa mám čím dál víc nerada, Chazz Palminteri byl naprosto nevýrazný, M. Biehn s příšerným knírkem a bukvicovitým českým dabingem - škoda mluvit; snad Linda Fiorentino by to mohla zachránit, kdybych byla chlap. Nechápu, že jsem dokoukala do konce, nejspíš jsem pořád čekala, kdy mě to zaujme. 33% ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Já do toho šla hlavně kvůli Davidovi, ale holt mu chyběly ty černé brýle, hlava skloněná na stranu, ruka zaseklá v boku a hlavně mně rušil jiný dabér. Já už si zvykla na dabéra z Miami, ale ten si musel ještě počkat. Ke konci to byl už trochu hokej, ale ten úplně závěrečný puntík na konci to horko těžko vybalancoval na slabší trojku. Politika, sex a vydírání jsou tři indicie v jednom balení, které jsou celkem známé, ale na 95 rok je to otevřenější, než bych předpokládala. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

No tak podívejte se. Ona to je vlastně pravda, takhle nějak to podle mě na jistých místech určitě chodí a funguje. Otázkou druhou je zpracování. Avšak, ani to nijak nepohoršovalo mé filmové oko. Ba co víc, udílím kladné body na přitažlivou dvojici Linda Fiorentino - Angie Everhart, zaujaly mě i některé akční scény. Obzvláště ta automobilová honička skrz mecheche průvod masek, či co to bylo. Ve výsledku mi z toho vychází příjemný film k půlnočnímu čaji. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (5)

  • Natáčelo se v americkém státě Kalifornie v lokacích Los Angeles, San Francisco a Montara. (Terva)
  • William Friedkin scénář Joea Eszterhase značně přepsal. Dokonce natolik, že se Eszterhas domáhal vyškrtnutí z titulků a žádal studio Paramount o "odškodné" ve výši dvou až čtyř milionů dolarů. (dezert)
  • Joe Eszterhas predal scenár za 2,5 milióna amerických dolárov. (ČSFD)

Reklama

Reklama