Reklama

Reklama

Pan Charles Duchemin (Louis de Funès) hájí největší chloubu sladké Francie - gastronomii. Vydává knižního průvodce a hodnotí kvalitu a vytříbenost jednotlivých restaurací. Má starosti s nezdárným synem (Coluche), který se chce stát principálem v cirkuse, ale hlavně s podnikatelem Tricatelem (Julien Guiomar), „králem“ motorestů a závodních jídelen, který se chystá v ďábelském plánu skoncovat s tradiční francouzskou kuchyní. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (305)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Mimořádně vydařený Funesův film, nadaný scénářem i režií Clauda Zidiho. Je to opravdu komedie o ztřeštěném, ale poctivém podnikatelství, které sice zaslouží nejeden sarkastický štulec, ale současně hájí kvalitu, tradici a francouzský esprit. Tento komik patří k Francii stejně jako Girardotová, Noiret, Joberová, Mauroix, Gabin, Belmondo, Delon. Starý, dobrý zlatý věk francouzského a evropského filmu, u nějž tak trochu uměním byla i lehká Múza. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Už to není tak crazy jako některé předchozí mistrovy kousky, ale přesto se jedná o výborný film. Funésův boj proti syntetickým blafům je vcelku solidní příběh s mírnými přesahy do rodinného dramatu (vztah se synem). A celá sekvence v bondovsky laděné továrně na blafy je jednoduše nezapomenutelná, stejně jako finální pointa s hodinkama. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Louis de Funès sa vo filmoch často zameriava na gastronómiu a tu chce obhájiť poctivú francúzsku kuchyňu. Boj proti priemyselnej veľkovýrobe polotovarov bol krutý a dnes už vidíme, že márny. Možno nie je film treskúco vtipný, ale nápadov je tam dosť, len nie sú všetky dokonalé. V závere sa už dopracoval k tomu, o čom chcel byť, čo sa nedá povedať o začiatku, keď som rozmýšľal, či to bude až také blbé. Pri požiadavke na iné pivo som mal pocit, že zle počujem, ale naozaj to tam bolo. –––– Stop! Ještě jednu a obrátím se na odbory. –––– Jídlo je nejedlé s výjimkou neděle, to tam mají zavřeno. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Louis DeFunés po infarktu o něco míň běhá a vyšiluje, ale o to víc hraje. Protože tohle je film plný převleků a vystupování inkognito (tak nevím - mám radši starou dámu, nebo amerického turistu?). Vždycky se mi to líbilo, skvělá komedie. Claude Zidi se nedávno nechal slyšet, že úplně vážně uvažuje o natočení sequelu, kde budou Louis DeFunés a Coluche nahrazeni počítačovými 3D dvojníky. Brrr! Doufám, že se mu ta perverzní idea nevyplní. Jediné pokračování, které by mě teoreticky zajímalo, by muselo být natočeno ještě za Louisova života a šlo by v něm o to, jak se Duchemin chystá zrevidovat Grand restaurant pana Septima. :-) 100% ()

Krystalion 

všechny recenze uživatele

Můj nejoblíbenější film s Louisem de Funesem, také díky bezkonkurenčnímu dabingu skvělého Františka Filipovského, který se při dabování musel hodně bavit, ale taky musel asi i trochu slintat, protože těch dobrot, co nám je naservírováno během tohoto filmu je nespočetně. A takovouhle práci ochutnávače, kterou si o mnoho let později vyzkoušel i Homer Simpson v díle nazvaném „Hádejte, kdo kritizuje" by si přál asi každý milovník dobrého jídla. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (25)

  • Z jídel, která se ve filmu objeví, Louis de Funès (Charles Duchemin) nesnědl prakticky žádné. Protože byl po infarktu, měl nařízenou přísnou dietu, kterou velice zodpovědně dodržoval i během natáčení tohoto filmu. Ve scéně v italské restauraci, kde hlavní hrdinové jedí hovězí steaky Rossini, Funès ve skutečnosti snědl jenom malý kousek chleba namočený v omáčce. Naopak Coluche (Gérard Duchemin) během natáčení této scény spořádal tři tyto obrovské steaky, a poté ještě v zákulisí tři rýžové nákypy. (Michel90)
  • Jelikož Louis de Funès (Charles Duchemin) prodělal před natáčením srdeční infarkt, tak bylo dost riskantní ho do filmu obsadit, neboť natáčení s kardiakem bylo nejisté ze zdravotních a finančních důvodů. Pojišťovna nakonec udělila souhlas, že natáčení pojistí. Na place ale musel být neustále přítomen kardiolog a sanitka. Štáb dostával výplatu pro jistotu každý den s tím, že nebylo jisté, zda se další natáčecí den uskuteční. (Duoscop)
  • Nápad na film vznikol už 4 roky pred výrobou, kedy v roku 1972 pozval producent Christian Fechner Louisa de Funèsa na obed, aby sa s ním stretol a navrhol mu, aby s ním produkoval film. Fechner na to spomínal: "Bol som jeho veľkým fanúšikom a jeho dialógy z filmov som poznal naspamäť. Pri tom obede som mu niektoré odrecitoval a myslím, že ho to pobavilo. Bol to ten najzdvorilejší muž a myslím, že ho veľmi potešilo, keď videl veľmi mladého producenta – mal som dvadsaťsedem alebo dvadsaťosem rokov – v plnom rozpuku ako fanúšika jeho filmov a človeka, ktorý sníval o spolupráci s ním." (Arsenal83)

Reklama

Reklama