Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (213)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Gabin, Delon a hudba Morriconeho. A ešte aj Ventura. Treba dodávať viac? Veľmi dobrá, klasická gangsterka, také sa už dnes málokedy natočia. Dejovo super, nevýhodou je predĺžená stopáž, ktorá niekedy prinesie krátke hluché miesta. Inak typický noir s veľmi vhodným parížskym prostredím na krimi tohto typu. ()

Caszidy 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu hvězdné obsazení Gabin, Delon, Ventura, pod taktovkou jednoho z mých oblíbených francouzských režisérů Henri Verneuila, mne ve výsledku mírně zklamalo. Tedy, ne tak ani samotní představitelé, jako výsledný film, jenž mne nějak jednoduše nedokázal ničím vtáhnout do děje, což je jistě škoda, neboť potenciál tu jistě byl veliký. Scéna únosu letadla, pak z dnešního pohledu všech možných i nemožných bezpečnostních opatření, působí vskutku neuvěřitelně, ač v tehdejší době provést něco podobného třeba vzdáleně možné bylo. Pokud tedy chcete vidět poctivou gangsterku od Henri Verneuila s Gabinem a Delonem v hlavních rolích, doporučoval bych spíše Melodii podzemí. ()

Reklama

brutale 

všechny recenze uživatele

Neviem čím to je, že je toľko ľudí týmto filmom unesených, ja snímku považujem za priemer dokonca nudný. Trojica Jean Gabin, Alain Delon, Lino Ventura je jediné, čo film drží ako tak nad vodou. Scéna úteku z väzenského transportu v štýle agenta 007 ma rozosmiala a ukázala svoju naivitu, ktorá sa prepletá celým filmom. Žiaľ snímka je takmer bez napätia, dopozeral som ju len z úcty k hereckým legendám. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Snímek, který se po právu stal klasikou žánru. Kriminální velkofilm jak obsazením, tak zasazením. Ty dvě hodiny, do kterých občas "promluví" Ennio Morricone, uběhnou jako nic a možná by bylo lépe ještě je trochu natáhnout, aby finále bylo vygradované adekvátně předchozímu ději. Tak jak je, totiž působí poněkud zkratkovitě, i když díky zručné režii a skvělým hercům samozřejmě působivé je. Ale prostě nějak cítíte, že by to mohlo být lepší. Závěrečná scéna dua Gabin - Ventura je už opět v tom správném tempu, ale "napáchanou škodu" již nelze odčinit. Závěrem snad jen řeknu, že reprízy Sicilského Klanu vynechávám jen velmi nerad, a pak už jen napíšu těch 80% a tečku. ()

hendrich6 

všechny recenze uživatele

Nejedná se o typický mafiánský film,jak by někdo mohl čekat,ale o obyčejnou kriminálku,kde je v loupeži zapojená jedná malá mafianská rodinka.Trio nejspíš těch nejlepších francouzských herců je skvělé a akorát mě mrzelo,že ze souboje těchto tří mužů Gabin odešel poražen.Byl mi opět ze všech nejsympatičtější.Hudba,která je tu tak vychvalovaná se mi moc nelíbila a přišlo mi,že se k filmu nehodí.Takže pěkný francouzský film,ale až si budu chtít pustit francouzské krimi,asi raději zvolím Dva muže ve městě. 80 % ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Film získal v roce 1981 na festivalu David di Donatello ceny v kategoriích nejlepší kostýmy a nejlepší výrobní design. (Terva)
  • Spolek pro ochranu zvířat obvinil filmový štáb, že ve scéně odehrávající se na pláži „zabil pan Delon rybu velice brutálním způsobem". Režisér Henri Verneuill však vyvrátil jejich tvrzení tím, že ryba byla koupena na trhu již mrtvá. (Terva)
  • Velkým režisérovým problémem se stala milostná plážová scéna Alaina Delona s Irinou Demick. Verneuil tvrdil, že erotika ve filmu pro něj není a natáčení scény oddaloval. Nakonec ji ale přece jen natočil, i když cudně odvracel zrak. [Zdroj: Jan Šmíd - Ennio Morricone a jeho filmový svět] (Mirokukii)

Reklama

Reklama