Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jiří, živící se prodejem drog, slečna, jež se nedokáže rozejít s dlouholetým partnerem, protože je prostě hodnej, básník žijící ve své romantické iluzi, starostlivé matky a snaživí otcové. Jejich osudy se vzájemně proplétají, ale každý si přitom uchovává svůj vlastní svět, dokud jej nenaruší násilná pouliční vzpoura. HANY drze, s nadhledem a cynickým humorem zobrazuje společnost, které čas protéká mezi prsty. I z tohoto důvodu se tvůrci rozhodli film odvyprávět v jednom kontinuálním záběru. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (170)

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Zpracováním na české poměry nezvyklá, ambiciózní a zajímavá, ale bohužel zmatená sonda do několika hodin vykonstruovaného života neexistujících loutek. Těžko uvěřitelný bzukot Ulice by mi ale sám o sobě nevadil. Poetické odtržení od reality mi je vlastně sympatické. V průběhu snímku ale došlo k několika dějovým (sugerovaně kauzálním) kolotočům, které jsem naprosto nepochopil. Zmatek vrcholí ve třetí čtvrtině snímku (riot), kdy se tento totálně rozsype. Škoda. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Běž s tou figurkou na B9 (šachy)........... Nějak se musíte obrnit a prostě vyslechnout ty klasické hospodské kecy. Možná se spíše zaposlouchejte do čtení Egona (Bondyho?) CITÁT - Šatlík je debil......... Co se mi na filmu nejvíce líbilo je kamera. Martin Žiaran si hraje. Plynule sleduje děj, zlehka si předává různé aktéry, krouží kolem nich, nevyrušuje a zbytečně z kamerou nemanipuluje. To vše po celou dobu příběhu. Divák nepozná, že příběh má jen dva střihy, i když se tváří, že je točen na jeden záběr. Snad jediné přerušení můžeme zaznamenat okolo 73 minuty, kdy nastane klasická zatmívačka. Škoda, že okolo 60 minuty se děj trochu strhne a aktéři nerespektují to, co nám hodinu předváděli. Prostě se nějak divně strhnou a dostanou se do neuvěřitelné situace. Toto dění mi pokazilo, celkem slušný příběh. Proto jen za tři *** CITÁT - Pojďte si pro mě, čůráci............ Jinak sečteno a podtrženo - je to zajímavý příběh, perfektně natočený a podpořený výběrovým hudebním doprovodem. CITÁT - Jsem jedna velká noční můra........ 60% Koproducentem filmu je Martin Pomothy. ()

Reklama

Kamiiik 

všechny recenze uživatele

A pointa? Film rádoby o něčem, ale v podstatě o ničem. Načaté příběhy, vůbec dále neřešené, neopodstatněné, prostě k ničemu. Jako by opravdu šlo jen o to, natočit film na "jeden záběr" (až na to, že záběry byly tři - sám producent přiznal jeden utajený střih a jeden přiznaný, ke konci je jasně viditelný). Hrozný a přehrávající Kocman film ještě víc podtrhl. Ani nevím, proč dávám dvě hvězdičky, že by za snahu? Snaha o "jeden záběr" byla celkem uspokojivá díky dobrému kameramanovi, kdyby se ale aspoň všude netvrdilo, že to na jeden jediný záběr opravdu je. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Prázdná prázdnota nevypovídající o ničem, ani o prázdnotě samé. Jestli tohle má být pokus diagnostikovat generační frustraci, vzniklo jen hezky nasnímané generační klišé. Scénáristické cvičení s mizerně vybudovanými charaktery, nezajímavě stagnujícími situacemi, které ani při snímání na jeden (tři) zátah(y) nevytvářejí dojem fluidnosti času a prostoru, ale spíš rozpačitého těkání od detailu k detailu a odtud k bezradně zacyklenému celku. Přirozenost hovoru neustále sráží to, že postavy vedle všedního blábolení zdůrazňují i nošení masek a exhibicionistické zakrývání vlastní bezvýznamnosti (je to místy tak úporně doslovné, až to působí naprosto nerealisticky). Podstata frustrace a agresivity tu nejspíš nezáměrně vystupuje jako něco, čeho se tvůrci zpoza bezpeční kavárenských výloh skrytě obávají, ale nejsou schopni tomu dát smysluplný tvar a motivaci. Při odkazu Samira na London Riots se mi ve vztahu k Hany vybavuje výsměšný refrén destrukční symfonie londýnského rappera Plana B: "Oiy! I said Oiy! / What you looking at you little rich boy! / We're poor 'round here, run home and lock your door / don't come 'round here no more, you could get robbed for." Od nejmladší generace bych čekal radikálnost, dráždivost, podvratnost, ne pohodlné neobjevné stereotypy. To si fakt můžu jít dřepnout do Hany Bany a tupě čumět na ulici, kde se už roky děje to samé prázdné, nepodstatné, zato notně uřvané nic. Dvě za odvahu zkusit točit jinak a celkem působivou Žiaranovu kameru. [40%] ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Noční plzeňské ulice jsou místem setkávání aneb Nehezký obraz dnešní doby. 1) 29letý Michal Samir (scénář, režie) ve svém debutu na údajně jediný záběr (natáčelo se ale tři noci) se o něco pokusil, nebo si jen tak hrál anebo to bylo úplně jinak. Jako hříčka je to docela zajímavé, ale netuším, co chce autor říci. 2) 25letému Jiřímu Kocmanovi jsem toho arogantního debila věřil. 3) Nemohu se nezmínit, že koproducentem byl v závěrečných titulcích zmíněný zakladatel této databáze 36letý Martin Pomothy. 4) Zajímavý koment: Bluntman****. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (17)

  • Celý film se odehrává v Bezručově, Františkánské, Zbrojnické a ulici Bedřicha Smetany, v Kopeckého a Šafaříkových sadech a na náměstí Republiky v Plzni. Žádný z těchto názvů a ani jméno města samotného ale ve filmu ani jednou nezazní. (Martin_L)
  • Film je věnován Jitce Zvirocké, což je jedna z významných technických tvůrkyň českého filmového dabingu. (Terva)
  • Jiří (Jiří Kocman) a Hana (Hana Vagnerová) jedou tramvají jednu zastávku. Ve skutečnosti ale ujedou jen vzdálenost cca 170 metrů a vystoupí v místě, kde běžně zastávka není a nikdy se zde nenecházela. Pro účely natáčení byl do tohoto místa instalován pražský zastávkový sloupek s nápisem "Divadlo". Aby během takto krátké jízdy mohly zaznít všechny dialogy, jede tramvaj velmi nízkou rychlostí. (Martin_L)

Související novinky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

21.04.2014

Světové "neformanovské" filmy kameramana Miroslava Ondříčka, téměř kompletní domácí hraná i dokumentární tvorba za poslední rok za účasti tvůrců a poprvé i výběr nových slovenských filmů, to… (více)

Reklama

Reklama