Reklama

Reklama

Síla slov a fantazie je ukrytá v knihách. Ale jen pro toho, kdo je umí a chce přečíst. Film Zlodějka knih vypráví příběh Liesel (Sophie Nélisse), která se během druhé světové války dostane do pěstounské rodiny Hanse Hubermanna (Geoffrey Rush) a jeho ženy Rosy (Emily Watsonová), aby zde začala nový život. Liesel se snaží zapadnout – doma i ve škole, kde si z ní spolužáci utahují, protože neumí pořádně číst. Liesel je odhodlaná situaci změnit s jednostrannou posedlostí rodícího se učence. A získá k tomu pomoc svého dobrosrdečného nového tatínka. Hans se s Liesel učí dny i noci, během nichž se Liesel snaží podrobně prostudovat svoji první knihu, Hrobníkovu příručku, kterou si tajně „odnesla" z pohřbu svého bratra. Liesel se také spřátelí s jejich novým hostem, židovským uprchlíkem Maxem (Ben Schnetzer), kterého před nacisty skrývají ve sklepě. A právě Max je dalším, kdo ji povzbuzuje ve čtení a v touze po vzdělání. Postupně se mění i její přátelství s mladým sousedem Rudym (Nico Liersch), který Liesel sice škádlí, ale přitom se do ní zamiluje. Dobu plnou utrpení a strádání pak všichni společně překonávají pomocí knih, které nejen pro sebe Liesel krade v knihovně místního starosty. A postupně se naučí vážit si nejen síly slov, ale i moci nad nimi. (Cinemart)

(více)

Videa (19)

Trailer 1

Recenze (657)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Po Památkářích již druhý totálně mdlý a uchcaný film z druhé světové, v němž se za dvě hodiny (!!!) téměř nic nestane a celý děj tak putuje od nikud nikam. Kniha má zřejmě čtenářům co nabídnout, její okleštěná verze však nedá divákům absolutně nic. Režie se šine tak pomalým tempem, že budete bojovat se spánkem, John Williams jede na automat a hlavní představitelka také moc talentu nepobrala. Voice-over smrtky zde navíc působí jako velké WTF. Už by to nějaký kvalitní dobový film ale po delší době opravdu chtělo. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Knihu jsem nečetl, ale soudě podle jejího odrazu v tomto filmu, si ji brzy přečtu. Sám film nese stigmata i přednosti velké mezinárodní koprodukce - vystavěn na základových kamenech západního žebříčku hodnot coby oslava lidskosti může vyznít trochu cukrkandlově, znepokojivě lesklý vzhledem k pesimistickému tématu, až příliš romantizující pohled na válečné hrůzy, kterým spíš konvenuje syrovost a naturalistický vhled, který tady (až na jeden moment v závěru) naprosto absentuje, až příliš humanity a snahy natočit ,,kladný film" neboli člověčinku (jak se hezky česky říká), všechno ale zachraňuje skvělé mezinárodní herecké obsazení (asi nikde jinde neuvidíte tolik anglofonních herců a hereček používat německé přitakávací částice „ja“ a ,,nein") a dobře odvedené filmové řemeslo. Hodně nefunkční (patrně oproti knize) je pásmo vypravěče, postmoderně koncipované křížení mezi vševědoucím vypravěčem a postavou Smrti, což se pohledem diváka může jevit poněkud prvoplánovité, v tomhle hojně zastoupeném subžánru (válka očima dítěte) je to sice odvážný krok, ale patrně měl zůstat jen na úrovni literárního textu. Jistým zklamáním je naprostá absence dotazování se po důvodech, proč byli mnozí v Německu těch časů svedeni fašistickou propagandou - zřejmě zásadní otázka, která je stále aktuální i dnes. Mnohde naznačeno (účast na vizuálně zajímavém srazu NSDAP, kde došlo k pálení knih atd.), naprosto nedotaženo. Formálně je zajímavá práce s barvami - zprvu bílá (pásmo vypravěče), posléze hnědá, béžové tóny a odstíny šedé, které si podmaňuje až magická síla barvy červené, mystiky všudypřítomných praporů a vlajek s hákovým křížem. Při přemýšlení o zfilmované Zlodějce knih se nemohu ubránit jednomu srovnání - tématicky totožné a důrazem na humanitu podobné Musíme si pomáhat snese hravě světové měřítko, Hřebejkův film řešil obdobné etické otázky s větší mírou jistoty a především hloubky... ()

Reklama

Jamal 

všechny recenze uživatele

Tři a půl hvězdy, film s velkým srdcem, hezkým příběhem, pohledem trošku jiným na Němce, kteří nesouhlasili s Hitlerem a kteří žili nebo spíše přežívali v bídě. Film mě dokázal v některých scénách dojmout, ale v některých jsem měl bohužel pocit, že se dívám na pohádku pro děti, proto také ne hvězdy čtyři. ()

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Na Zlodějku jsem se už fakt dlouho těšila, soundtrack jsem měla naposlouchaný do alelujá a až těsně před projekcí jsem se lekla, jestli jsem nepřemrštila svoje očekávání a jestli nebudu zklamaná.. ale už od prvního záběru jsem věděla, že nebudu.. Přestože se děj odehrává během druhé světové války, přestože jsem musela přihlížet pálení knih a navzdory tomu, že vypravěčem je samotná Smrt, takže se strachujete, koho si vezme. Od krásně vystavěného příběhu, kdy s Liesel čteme její první knihu (Příručku pro hrobníky, tleskám), až po moment, kdy ona sama svěřuje papíru svoje myšlenky; přes brilantně zvolené herecké obsazení (díky Geoffrey, adoptovala bych tě za dědečka, nechceš? :-) až k citlivé hudbě z pera mistra Williamse nemůžu najít nic, co bych vytkla. Po Walteru Mittym v závěru roku je toto důstojné zahájení sezóny 2014, nemohlo být lepší. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nečítal som, a ani nehodlám čítať, knižnú predlohu a tak nemôžem posúdiť, či bola verne alebo neverne sfilmovaná. Môžem iba skonštatovať, že film bol nakrútený zle. To, že bol pridlhý, falošný, občas nudný a často nevyužívajúci vedľajšie dejové motívy, nebolo tým najhorším. To sa stáva aj lepším filmom. Najhoršie bolo opätovné potvrdenie toho, že Američanov by nemali púšťať k historickým filmom z európskeho prostredia. Tým, že v tomto filme bol originálny nanajvýš snehuliak v pivnici, vynikli všetky zvrátenosti, ktorými sú hollywoodskí majstri schopní zaplniť film. Vôbec nemám chuť ich vymenúvať a postačí mi označiť film za sentimentálny, moralizujúci gýč s minimom invencie, skvelým hereckým výkonom Geoffreyho Rusha a zaujímavým zjavom Sophie Nélisse. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (13)

  • Max (Ben Schnetzer) zamaluje ve své knize stránky bílou barvou a věnuje ji Liesel (Sophie Nélisse), aby si na "prázdné" stránky psala deník. Stránky jsou však zcela hladké jako skutečně prázdný papír a nenesou stopy přebarvení, dokonce ani později, kdy byl deník vyloven zcela promočený z řeky, není viditelné žádné poškození typické pro usušené listy papíru. Až zcela v závěru je ukázan s jistým poškozením, které má evokovat stáří několika desítek let. (Drom)
  • Hlerdání hlavní představitelky Liesel probíhalo po celé Evropě, Spojených státech a Austrálii, nakonec sám autor předlohy Markus Zusak navrhl Sophii Nelisse. (Terva)
  • Markus Zusak se inspiroval vyprávěním své matky, která prožila válku v Mnichově. Některé pasáže jsou tak založeny na skutečných událostech. (walmezak)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

71. Zlaté glóby - výsledky

71. Zlaté glóby - výsledky

13.01.2014

71. udělování Zlatých glóbů v hotelu Beverly Hilton skončilo. Moderátorská dvojice Tina Fey a Amy Poehler dala rychle zapomenout na nepříjemnost, kdy prasklý vodovod kolem poledne zatopil červený… (více)

71. Zlaté glóby - nominace

71. Zlaté glóby - nominace

12.12.2013

V odpoledních hodinách našeho času vyhlásila Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu nominace na 71. Zlaté glóby. Největšími favority se staly se sedmi nominacemi filmy 12 let v řetězech a… (více)

Reklama

Reklama