Režie:
Derek CianfranceScénář:
Derek CianfranceKamera:
Adam ArkapawHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Michael Fassbender, Alicia Vikander, Rachel Weisz, Caren Pistorius, Emily Barclay, Leon Ford, Scott Wills, Jack Thompson, Garry McDonald, Bryan Brown (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Válečný hrdina Tom Sherbourne (Michael Fassbender) po běsnění, jímž prošel na západní frontě, touží především po místě, kde by znovu našel vnitřní klid. Stane se strážcem majáku na Janusově ostrově u západního pobřeží Austrálie kde si najde i milující ženu (Alicia Vikander), jež je ochotná snášet s ním drsné podmínky, které s sebou život na majáku přináší. Bohužel po čase zjistí, že není schopna donosit jejich dítě, což obrátí jejich svět v tichém přistavu naruby. Až jednou moře na břeh vyplaví člun s mrtvým mužem a miminkem na palubě... Tom je nucen volit mezi láskou a povinností a rozhodnutí, které učiní, bude mít nedozírné následky nejen pro ně dva. (Magic Box)
(více)Videa (6)
Recenze (241)
Asi hodinku jsem si říkal, že výsledek zaostává za papírovým očekáváním. Nakonec jsem se naštěstí docela zmýlil. Režisér Derek Cianfrance oslnil i naštval už svým syrovým a odtažitým debutem Blue Valentine. „Naštval“ proto, že to zdaleka nebyl stravitelný film, na druhou stranu oceňme, že si šel svou vlastní cestou, a stejně jako v druhém dítku (Za borovicovým hájem) ukázal svůj cit pro pohlcující atmosféru. A jelikož tehdy nechal Ryana Goslinga a Michelle Williams projít bolestivým vztahovým rozkladem, můžeme předvídat, že se tentokrát dočkáme něčeho podobného. Zajímavý rukopis tedy pokračuje, doba se změnila. Po válce není nic jako dřív, takže samota správce majáku bude pro Michaela Fassbendera tou správnou cestou pro vyčištění vzpomínek. Nová příležitost mu přivane i Aliciu Vikander, která má sice půvabnou tvář, ale dítě donosit nedokáže. Pomůže kojenecký pláč vycházející od oceánu. Dá se nicméně očekávat, že to tak snadné nebude, bohužel některým motivacím a volbám hlavních hrdinů jsem příliš nevěřil. A ač Cianfrance mistrně vede každého herce a začíná platit za černého režijního koně, až příliš spoléhá na náhodu. Nejde jenom o obsah člunu, ale i o návštěvu hřbitova, setkání na výročí, „správná“ matka v obchodě. Možná rýpu, ale je to tak. Vnitřní hloubku mu ale upřít nelze. Jeden výhružný pohled Vikander nebo vyhaslost v očích Fassbendera a hned víme. K tomu skrumáž zvuků, emotivní obrazová stránka, zvolená hudba. To je radost. 70% ()
Pro někoho je tento film romantická epopej, ale pro mě ta absolutní doslovnost ve všech ohledech, která zároveň způsobuje abnormální délku, byla neuvěřitelně ubíjející. Samozřejmě uznávám, že herecké výkony jsou skvělé a námět není vůbec špatný. Do toho prostředí je jedna velká pecka, protože jsem vůbec neměl pocit, jak kdybych byl v Austrálii. Spíš jak kdyby mě vítr zavál na Severní Hebridy. Tudíž musím uznat, že atmosféru tento film opravdu měl. Vztah Michaela a Alicie mi ale na druhou stranu přišel hodně přitažený za vlasy. Respektive neříkám, že ne nepravdivý, jen mám pocit, že film si hodně upravoval, aby z něj vymáčknul maximum. To, že ani jeden z nich nejedná racionálně, bylo zřejmý už od počátku. Jenže jak se pak k tomu stavěli, to mě vysloveně udivovalo. No a jak se k tomu ještě připletla Rachel Weisz, tak bylo jasné, že tenhle film pod dvě hodiny prostě nepůjde. A i když jsem byl hrozně zvědavý na závěr, tak musím říct, že tak dlouhé romantické drama jsem dlouho neviděl. Jak doslovně, tak vjemově. ()
Krásně natočené, skvělí herci, popravdě nic jsem nečekala a bylo to velké překvapení. Pomalé tempo filmu by mi nevadilo, ale trochu zkrátit by bylo ku prospěchu věci. po pravdě, Příběh jako takový mě dost iritoval a postava Alicie štvala, i když jsem ji částečně chápala. Michael byl ve své mlčenlivosti skvělý. ()
Strážiť maják kdesi na konci sveta je vysnená práca pre nejedného introverta. Nikdy som nechápala, v čom ale spočíva oná "náročnosť" tej práce (okrem neustáleho súboja s vlastnou psyché v snahe nescvoknúť sa). Vo dvojici sa to ale už ťahá lepšie. Technická poznámka spočíva v tom, že každá rozumná žena by po prvom potrate išla v tehotenstve radšej asi na pevninu. To nič nemení na tom, že tento film je zjavenie, aké sa vyskytne len raz za čas. ()
Nepopiratelně úžasné, bezchybné herecké výkony hlavních představitelů Michaela a Alicie, doplněna vstupy Rachel. To podtrhávám dvakrát ! Pomalé tempo, lehký pel romantiky, která je už malinko přes čáru, obzvlášť v závěru příběhu a mně to vůbec nerušilo, ačkoli jindy bych možná připomínky měla. Věřila jsem slzám Isabel, vyhaslosti v očích Toma, pohlazení po tváři jsem cítila i já na té své. Pohledy do očí, do jejich nitra a svědomí, která tolik bojovala, žel každý jinak. A s Desplatovou hudbou nemohu jinak. Jen ten vítr bych malinko utlumila, přece jen ho bylo až příliš, silný, mohutný, asi jako jejich vzájemná láska. Derek umí a ví jak zapůsobit na naše city. ()
Galerie (95)
Zajímavosti (14)
- Je to posledný film, ktorý vydala produkčná spoločnosť Touchstone Pictures predtým, než zanikla. (Arsenal83)
- Obyvatelia ostrova Tasmánia, kde prebiehala časť natáčania, priznali, že si vďaka tomu na ich ostrov nájde cestu viac turistov. (MikaelSVK)
- Zatiaľ čo scéna, v ktorej je použitý rušeň, sa odohráva v roku 1918, tento typ lokomotívy sa začal vyrábať až v roku 1947. (Arsenal83)
Reklama