Když globální pandemie zničí civilizaci, přeživší Joel se ujme čtrnáctileté dívky, která může být poslední nadějí lidstva. (HBO Max)

Z natáčení

Recenze (322)

maddy

The Last of Us (game) meets The Walking Dead (series). Famózny začiatok, ktorý v prvých 40 minútach predstaví presne tú silnú, napínavú a emočnú scénu z úvodu hry, a ešte ju aj mierne obzvláštni a rozvinie, strieda pomerne obyčajná druhá polovica, ktorá mi skôr pripomenula sériu The Walking Dead. A to v tomto prípade nemyslím ako pochvalu, ale skôr narážam na tie neskoršie sezóny, kde sa riešili nezaujímavé vzťahy ako v telenovele. The Last of Us má síce vynikajúci casting (Pedro Pascal), hudbu po vzore hry, aj pomerne veľkú vernosť hernej predlohe čo sa týka jednotlivých scén a prostredia, no vo výsledku vzbudzuje skôr rozporuplné pocity, pretože mám zatiaľ pocit, že ten seriál sa minimálne v prvej epizóde nevie rozhodnúť pre koho chce vlastne byť a snaží sa zavďačiť všetkým, čo nikdy nie je dobrá cesta. A tak tu je niečo pre hororových fanúšikov, niečo pre casual TV viewers, niečo pre fanúšikov hry, niečo pre divákov hrou nedotknutých. No fanúšikovia hry si budú len odškrtávať povinné položky a žiadne prekvapenie, napr. prečo je Ellie taká dôležitá, na nich nebude fungovať ako moment prekvapania a seriál im logicky nemôže ponúknuť taký adrenalínový zážitok ako hra, a tí hrou nepolíbení sa mám pocit budú v prvej epizóde vo všetkých tých postavách, vzťahoch a fungovaní sveta o 20 rokov neskôr skôr strácať, nežby sa zžili s nejakou konkrétnou postavou alebo nepotrpezlivo čakali na ďalšie epizódy. Vo výsledku fajn, ale žiaden WOW moment sa nekoná a nateraz sa trochu obávam kam sa to posunie v ďalších epizódach. Craigh Mazin je možno skúsený tvorca a scenárista (Chernobyl), ale čo sa týka réžie, tak bohužiaľ režisér filmu Superhero Movie ... a je to poznať. CELKOVO: 7/10 ()

Bauer

The Last of Us part 1 a part 2 jsou jedny z mých nejoblíbenějších her a nestává se tak často, abych si tyto (zatím) dva díly jednou za rok na Playstationu 5 nezahrál. Seriálu jsem se bál. Přece jen ty filmy/seriály podle her nejsou vždy povedené. Tohle je absolutní bomba!!! Věrné své předloze, o čemž vypovídá i skvělé video, ve kterém je srovnáván seriál a hra. Velmi se mi líbí herecké obsazení, kterému jsem byl ze začátku ohlášení skeptický. Pedro Pascal jako Joel je výborná volba. Bella Ramsey mi vůbec nevadí (zatím tedy nevadí). Atmosféru to má prvotřídní. První díl měl 80 minut a já si přál, aby to pokračovalo. Velká škoda, že HBO MAX nevypustí celý seriál v jeden den, jako to dělá NETFLIX. Myslím, že tento seriál bych dal klidně na jeden zátah. Jediné, čeho se bojím, že jsou zatím dva herní díly. První díl má herní dobu cca 10 hodin, což krásně vystačí na první řadu. Druhý díl má kolem 20-ti hodin. A teď je otázkou, jestli si autoři vystačí s tím, co zatím existuje v herním světě, a nebo z toho udělají nějakou zbytečnou kravinu v podobě třetí, čtvrté, páté.....řady. Za mě je první díl luxusní záležitost a uvidíme, co přinesou další díly! ()

Marcos22

Klasický úvodní seznamovací díl, ve kterém si divák buduje vazbu k ústředním postavám a získává představu o postapokaliptickém světě z blízké budoucnosti. Tvůrci The Last of Us nezapomínají ani na motivy postav, aby si snáze našly cestu k divákovi. Pro samotné vtáhnutí diváka do děje napomáhá využití POV kamery, tak jak ji dobře znají milovníci počítačových a konzolových her. Pilotní díl nejvíce trpí absencí kvalitního budování akce a napětí skrz svoji depresivně laděnou atmosféru. Ve srovnání s tématicky obdobným Tichým místem ztrácí The Last of Us právě v budování atmosféry prozatím několik délek, a pevně věřím, že v tomto ohledu další díly přinesou změnu. Čtyři hvězdy. 👍 (16.01.2023) ()

Cappuccino

Slabší rozjazd, ako som po vrelej pozitívnej odozve čakal, ale dostatočne zaujímavý na to, aby som si pozrel ďalšiu časť. Pacal je ako Joel skvelý a už teraz som zvedavý na to, čo sa o jeho postave dozvieme v ďalších častiach. To však nemôžem tvrdiť o ostatných hrdinoch, ktorí mi zatiaľ prišli mierne nevýrazní – vrátane Ellie. Fungovanie sveta po pandémii neznámeho vírusu je v prvej epizóde objasnené na môj vkus trochu  nedostatočne, ale verím, že sa k tomu ešte v nasledujúcich častiach dostaneme. Už len načrtnutie sporov medzi FEDRA a odbojom však vo mne vzbudilo zvedavosť a pokiaľ sa ukáže svet za bránami mesta z pilotnej časti dostatočne pestrý a plný napätia, môže byť The Last of Us celkom zábava. ()

sugythesugar

Seriálovú adaptáciu populárnej hernej série sledujem od oznámenia showrunnera, ktorý má za sebou geniálny Chernobyl. A nesklamal ani pri tejto náročnej výzve. Úvodný diel je plný emócií a opulentného vizuálu. Ja ako divák som sa postavám ľahko dostal pod kožu a cítil každý ich šrám. Ako človek, ktorý má povedomie o hre, ale nikdy ju nehral musím veľmi pochváliť soundtrack a sounddesign, ktoré sú geniálne previazané a šponuju atmosféru. Celkovo musím pochváliť aj herecké obsadenie, ktoré v čele s Pedrom Pascalom a Bellou Ramsey dotvárajú tento svet plný beznádeje! The Last of Us je veľká namotavka a teším sa na ďalší diel. 8/10 ()

Zajímavosti (12)

• Epizóda sa začína 26. septembra 2003, presne štyri dni pred narodením herečky Belly Ramsey, ktorá hrá Ellie. (molcan2)
  • V čase 00:04:50 můžeme na stole u Sarah (Nico Parker) v pokoji spatřit přání k narozeninám. Jedná se o téměř stejné přání s dinosaurem, které Sarah zapomněla dát Joelovi (Pedro Pascal) ve hře. Dinosaurus je na přání, protože Sarah v něm píše, že Joel ještě není fosilie. (DavidSe)
  • Keď Joel (Pedro Pascal) kráča sám ulicami bostonskej karanténnej zóny, na soundtracku zaznie niekoľko akustických tónov piesne "Future Days" od Pearl Jam. Túto pieseň Joel hrá Ellie na gitare v úvode hry "The Last of Us Part 2". (molcan2)