• USA Look for the Light
TV spot

Těhotná Anna vkládá důvěru do celoživotního přítele. Joel a Ellie dojdou na konec své cesty. (HBO Max)

TV spot

Recenze (125)

filmfanouch

Vyvrcholení hry Last of Us velmi přispělo kultovnímu statusu, který si hra vydobyla. Tragický nádech, pravděpodobnost rozdělení diváků na dva tábory, nečernobílost a odveta světu. A přesně toto vše se vyvrcholení 1. série daří napodobit. Navrátivší režisér z minulé epizody, Ali Abbasi, zvládá všechny důležité momenty využít, výsledkem je intenzivní finále, které nepostrádá sílu původní hry. Už na samotném počátku se objeví videoherní Ellie. Ashley Johnson se tentokrát představuje v roli Anny, matky Ennie, kdy úvod s ní ukazuje, že i v krutém a zničeném světě může docházet k momentům radosti, které jsou ovšem často zastíněné dalším kopancem (jde o další důkaz toho, jak seriál zdárně rozšiřuje mytologii původního světa). Už úvod více vykresluje naznačené pouto mezi dvěma stěžejními postavami v rámci celé série, finále poté definitivně skáče do vyvrcholení cesty Joela a Ellieho, které nechybí téměř nic. Žirafy, šokující zjištění, bod zlomu, jedna stěžejní otázka, na kterou navazuje jedna odpověď a úderná tečka. Tvůrci seriálu se nevydávají kdovíjak výraznějším odklonem, nadále se snaží o maximální věrnost v rámci výpravy a známého příběhu. Těžit ovšem mohou především z Pedra Pascala. Ten již v první a šesté epizodě zvládl díky nadstavbě více prozkoumat Joela, budování jeho zbičované osobnosti poté vede k tomu, že je v jeho podání Joela vidět cílevědomost, díky předchozímu traumatu absence jakýkoliv zábran, někdo, kdo nerozlišuje oběť za vyšší dobro. Pedro Pascal finálem definitivně dokazuje, že lepší castingová trefa snad nemohla existovat. Posledních pár minut prakticky nejde vydechnout, síla konce původní hry přetrvává. Hudba Gustava Santaolally tomu celému samotná hodně přidává, nejdůležitější ovšem je, že příběh Joela a Ellieho dochází k po všech stránkách fungujícímu vyvrcholení. Alespoň prozatím.... ()

BROKEN_

Ano mohlo by to mít delší stopáž, ale bylo to úderný. Úvod s Ashley Johnson (herní Ellie) byl super. Jsem rád, že Ashley dostala tuhle roli. Byla skvělá. Joel a Ellie mají zde úžasnou chemii před pasáží v nemocnici. Žirafy potěšily. No a pak přijde pasáž v nemocnici a ty bláho. Vždycky při hraní mě finále dostane a jsem rád, že to bylo i zde. Slyšet skladbu No Escape, která je moje nejoblíbenější z videohry, no přiznám se, že jsem se u toho rozbrečel. Pěkně věrná adaptace závěru hry. Tady zkrátka tvůci nemohli ucuknout a udělat něco jinak. A poslední scéna mě jako vždy rozsekala. "Swear to me. Swear to me that everything you said about the Fireflies is true ........I swear.......... Ok." ()

JamesConnorG

9/10. - A máme tu vyvrcholení první série. Moc mě potěšila účast herečky Anny, která v původní hře ztvárnila právě Ellie. Z celkového vyvrcholení příběhů a z adaptování hry jsem naprosto spokojen, jen jsem se u epizody nemohl zbavit pocitu, že je to poněkud uspěchané, ale tenhle díl shrnul takřka vše co šlo, takže jde jen o můj pocit. Pevně věřím, že spousta lidí, co neznala konec, budou buď potěšení nebo naštvaní, což plně chápu, ale to měl být také záměrem, holt ne každému se Joelovo rozhodnutí zamlouvá, ale udělal prostě to, co uznal za vhodný. Příští série bude opět a i více emoční jízda, takže se máme na co těšit a zároveň bát. Po konci seriálu jsou mí Pondělky o poznání smutnější. Moc jsem si to užil a uvidíme se u druhé sérky! ()

Pharao20

Píše sa o tom ako je neľahké dostať herný námet do filmovej ci seriálovej podoby bez toho aby tvorcovia nemuseli robiť odbočky a vypĺňať tak čas. Čo je pochopiteľné a logické. Pokiaľ má ale seriál 9 časti a pozostáva hlavne z tých odbočiek a hlavná dejová línia sa ultra rýchlo zhrnie, tak to je fušerina.Tu sa to dalo spraviť oveľa lepšie. ()

castor

Precizní a řemeslně solidní zakončení videoherní adaptace. Stačí to? Emocionálně to prostě silné nebylo. Ani díl předtím, ani třeba další dva předtím. Tvůrci prostě podali finále tak, jak v průběhu celé série. Pár vrcholů, ale znovu i zpomalování vyprávění, dialogové prázdno, průměrná atmosféra. Respektuju, že se tvůrci víc než mašírováním hlav rozhodli vydat spíše cestou psychologického dramatu, ale i prozatímní vyústění samotného stěžejního vztahu mezi Joelem s Elliem prostě nějak skončí. Ano, v průběhu posledních epizod jsme mohli odhalit hloubku jeho vztahu ke své chráněnkyni, ale stačí to? Emocionální investice do jejich pouta prostě měla být od začátku pečlivější. Průměrný prožitek. ()

Zajímavosti (3)

• V epizodě se objevila Laura Bailey jako zdravotní sestra, která svůj hlas propůjčila Abby, hlavní záporačce videohry „The Last of Us Part II“. (mikki089)
  • Žirafu v této epizodě si zahrála skutečná žirafa jménem Nabu. (mikki089)