Režie:
Michal KollárKamera:
Kacper FertaczHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Maciej Stuhr, Oldřich Kaiser, Marián Geišberg, Martin Finger, Michal Suchánek, Zuzana Kronerová, Helena Krajčiová, Ladislav Chudík, Timka Csiziová (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v horkém létě roku 1992, půl roku před rozdělením Československa. Mladý detektiv Richard Krauz se dostává k novému případu – na hřbitově byla vykopána mrtvola kostelníka Kloknera s hřebíkem v hlavě. Krauz zjišťuje, že za jeho umučením stojí bývalá StB a nikdy nenalezený spis zachycující zločiny kněží, na jehož základě StB církev vydírala. Případem posedlý Krauz se vydává napříč rozpadajícím se Československem hledat muže, ke kterému vedou všechny stopy: Rudého kapitána, specialistu na „konečné" výslechy. Krauz však není sám, kdo ho hledá... (A-Company CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (406)
V našich končinách málokdy vídaná atmosferická žánrovka s upomínkou k temné náladě Schulhoffových černobílých kriminálek... Dokonalé herecké výkony (pozor, nutno vidět v původním slovenském znění, český dabing je tristní), vynalézavá kamera, sugestivní pokus o retro atmosféru. Velká škoda některých scenáristických lapsů a nelogičností, neboť jinak zbytek díla vykazoval velkou dávku realističnosti a i když nikde nezazní zprofanovaná formule ,,natočeno podle skutečné události", mám za to, že takhle nějak se to klidně mohlo stát... ()
Scény se Suchánkem dobré. Scény s Kaiserem dobré. Celkově, z odstupu, to skutečně připomíná nějakou severskou detektivku, která má drive, ale nemůžu si pomoct, ten příběh mi přišel takový nějaký zvláštní, velká bublina pro nic, kdy finále je pro mě slabé, ač scéna na nádražích se hodně povedla. Detaily dobré, celek nic moc. ()
Summer-Noir s hutnou atmosférou, zalievajúci detektívnu zápletku olovnatými slnečnými lúčmi a neprehliadnuteľne sa odvolávajúci na staré zvyky a obyčaje ukážkovej hard-boiled školy. Žánrovka na Slovensku ožíva vo viac než len slušnej podobe. Aj keď pri demonštrovaní svojej vizuálnej charizmy neraz upadá do samoúčelnosti, vnútorný labyrint plní svoje ciele spoľahlivo. ()
Ok, kamera, výprava, fajn. Víc už vadí komiksová stylizace jednotlivých obrazů - vážně, jako byste četli komiks. Nemám rád grafické romány, jak se tomu vznosně říká. Příběh nezajímavý a nudný, bez přesahů a ozvláštnění. Estébáci byli svině, pokud jste to ještě neslyšeli. Trhali mouchám křidýlka a lidem nehty - a do hlavy vráželi hřebíky. Fuj fuj, ti zlí estébáci. Jo, a církevníci taky fuj fuj. Herecky je to taky mimo, hlavně Stuhr se sem se svým andělským xichtem nehodí. Suchánek jako drsný bývalý StB agent? Ale no tak! ()
Scénář si nezaslouží tak dobrý vizuál, leč zákeřně mu přeji některé herecké výkony. Akční scény jsou na hranici geniality, pokud se rozhodnete je přijmout jako komedii. K témuž se nezadržitelně blíží i rozuzlení celého případu točícího se kolem překvapivého faktu, že na hřbitově dělníci vykopali mrtvolu. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (28)
- Natáčanie scény, v ktorej na Richarda Krauza zaútočí rozzúrený pes, museli prerušiť z nezvyklého dôvodu – pes už nevládal. (patrik1177)
- V čase premiéry sa jednalo o jeden z najvýpravnejších a produkčne najnáročnejších snímok novodobej slovenskej kinematografie s rekordným počtom 360 vizuálnych efektov. Tvorcovia uvádzajú, že vo filme je o 10 trikov viac než v prvej časti Pána prsteňov. Pritom ide o tzv. "neviditeľné triky" - podľa dobových fotografií upravovali reálie Bratislavy tak, ako vyzerala v roku 1992. V súčasnosti je v prvej desiatke európskych miest, ktoré majú najviac reklamného smogu. (martincba)
- Režisér si vybral do filmu poľského herca Macieja Stuhra, pretože chcel do hlavnej úlohy obsadiť niekoho, koho nepoznajú diváci na Slovensku a v Česku. Tento výber schválil aj autor predlohy, Dominik Dán. (patrik1177)
Reklama