Tvůrci:
David FarrScénář:
David FarrKamera:
Michael SnymanHudba:
Víctor ReyesHrají:
Tom Hiddleston, Olivia Colman, Hugh Laurie, Elizabeth Debicki, Tom Hollander, Michael Nardone, Alistair Petrie, David Harewood, Katherine Kelly (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(12)
Obsahy(2)
Jonathan Pine (Tom Hiddleston) je hotelový recepční, který dříve sloužil v armádě. Důstojnice britské tajné služby, agentka Burrová (Olivia Colman) ho přiměje ke spolupráci. Má za úkol zjistit, co má anglická a americká tajná služba společného s ilegálním obchodem se zbraněmi. Jako krytý agent se musí dostat do co nejtěsnější blízkosti mocného obchodníka se zbraněmi Richarda Onslowa Ropera (Hugh Laurie), jeho přítelkyně Jed (Elizabeth Debicki) a jeho společníka Corcorana (Tom Hollander). (AMC Czech)
(více)Videa (10)
Recenze (239)
Jediné, co mi z téhle špionážní minisérie zůstalo v hlavě, je naprosto nevhodně obsazená postava Jonathana Pinea. Hiddleston v roli okolnostmi zmítaného agenta v utajení působí zkrátka jako pěst na oko a kvůli té jeho nekonečné přehlídce široce sladkých úsměvů ho od nynějška nejspíš budu mít problém akceptovat v jakékoliv vážné roli. Le Carrého knihu neznám a nedokážu tedy posoudit, nakolik je nezáživnost propírané látky vinou předlohy, co ale vím určitě je to, že většina přednesených hereckých výkonů (včetně Laurieho) je někde na úrovni ochotnického spolku. Britské televizní produkci to občas prostě ustřelí do neskrývaného teatrálna a to je potom peklo. Škoda, na tuhle chuťovku jsem se docela těšil. ()
Ja nie som až takým veľkým fanúšikom seriálov, ako som filmovým nadšencom, no občas sa pritrafí niečo, čo ma zaujme a rozhodnem sa na to pozrieť. A presne do tejto kategórie spadal seriál "The Night Manager". Veľmi dobrá thrillerová atmosféra, fantastický výber hercov do týchto rol a vynikajúca charizma, ktorú majú tak ako Laurie, rovnako aj Hiddleston. Okrem toho vedia perfektne spolupracovať a veľmi dobre fungujú spolu. Je radosť ich oboch sledovať. Má to vynikajúce otvorenie, ktoré človeka navnadí a absolútne dokonalý záver, ktorý si užijete podľa mňa náramne a budete od radosti kričať - "Paráda!" Atmosféra seriálu je skvelá a neustále človeka fascinuje. Titulky sú podľa mňa jedny z najlepších, čo som mal možnosť vidieť a to je čo povedať. Plus veľmi dobrý thriller s príbehom, ktorý sa neustále posúva dopredu a dopredu a len človek čaká ako to dopadne. Pretože stať sa môže čokoľvek. A máme tu aj skutočne efektnú šou plnú výbuchov, ktoré pôsobia oveľa lepšie, než väčšina výbuchov, ktoré je vidno v seriáloch. Ak ste fanúšikom krimi a thrillerov, tento seriál náležite oceníte a rovnako ho tak oceňujem aj ja. Hodnotenie: A+ ()
Série spadá do žánru, který mám rád, a jméno autora předlohy mělo být když ne zárukou, tak aspoň předpokladem pro solidní zábavu. Měl bych být natěšený, k projektu jsem nicméně přistupoval s nedůvěrou spojenou se jménem Susanne Bier. Přezdívám ji ironicky Rosamunde Pilcher festivalové scény a považuji ji ve světovém měřítku za přeceňovanější než je v malém českém rybníčku Alice Nelis. Nočního recepčního bych si představoval jako špionážně kriminální drama s dobrodružnými prvky o krtkovi nasazeném do ilegální organizace. Umím si představit, že by to skvěle fungovala pod taktovkou Kathryn Bigelow, obstojně v režii Agnieszky Holland, ale se Susanne Bier to jde do háje. Seriál není strhující ani působivý a už vůbec není přesvědčivý. Poslední, co bych mu vyčítal, je nedostatek akce a upovídanost seriálu. Problém mám ale se stylem, výrazovými prostředky a emocemi, na které sází. Bier režíruje nikoliv kriminálku, ale romantickou minisérii natáčenou ženou pro ženy, kde hlavní hrdina působí spíš jako sexuální objekt než tajný agent. Motorem jeho činů jsou milostná vzplanutí a obecně emoce. Zdánlivě nepochopitelná srovnávání s Jamesem Bondem mají svá opodstatnění, jakkoliv akční prvky byste v seriálu hledali marně. Rozdíl je v tom, že bondovská série je sexistická, natáčená z pohledu dominantního alfasamce, kdežto Noční recepční působí genderově obráceně. Středobodem není sex a akce, ale vztahy. Nejen milostná vzplanutí hrdiny, ale i třeba jeho vztah k synovi hlavního padoucha. Sérií nemusím nic měnit na odmítavém postoji k tvorbě Susanne Bier, nesedí mi její práce s postavami, ani její podání příběhu. Celkový dojem: 45 %. ()
Veliké překvápko a totálně podmanivá minisérie, ve které se toho popravdě zas tolik nestane (a nebo jo, jen to při naprosté absenci jakékoli akce není moc vidět) s fantastickým hereckým obsazením. Hugh Laurie je lepší, než kdykoliv dřív a absolutně zastiňuje všechny – snad jen kromě Toma Hiddlestona, jejich koncert je neuvěřitelný, fantastický a všechny tři zlaté glóby (protože Olivia Colman taky) jsou naprosto zasloužené. Další britské zlato, ve kterém je úžasné úplně všechno a špatného vůbec nic. Herci, zápletka, finále, napětí od začátku do konce, perfektní exteriéry, úžasná atmosféra... Asi k tomu není moc co dalšího dodávat, Noční recepční je prostě kvalitka nejvyššího řádu a povinnost... no, pro všechny. 100%. ()
Night Manager má skvělou zápletku, kterou kazí fakt, že postavám jsou vnucovaná rozhodnutí ne na základě logického vývoje, ale opravdu jen proto, že to zápletka přesně takhle vyžaduje. Příkladem budiž chování Roperovy metresy Jed, která dlouhé roky žije ve vztahu, ze kterého se snaží dost zoufale utéct ve stylu týrané manželky (což není), nebo zásadní rozhodnutí hlavní postavy se do celé akce zapojit. Ano, dostanete jakási vysvětlení, ale příliš realistická nejsou. A přitom tohle téma propojení politiky a špinavého byznysu by si realističtější zpracování tolik zasloužilo... Nepřidá tomu ani fakt, že je zbytečně primitivně dál potvrzovaná divácká averze vůči obchodníkovi se zbraněmi Roperovi (je rasista, třeba), čímž tvůrci zbytečně couvají z šedých odstínu postavy do černé. Jako celek je ale tenhle seriál lepší než soubor mých výtek, už díky pomalu budované atmosféře a skvělému Lauriemu, jehož obsazení byl vynikající castingový tah. ()
Galerie (146)
Zajímavosti (20)
- Ve scéně v přímořské restauraci, kde ztropí Corky (Tom Hollander) skandál a Jonathan (Tom Hiddleston) se musí omlouvat u vedlejšího stolu, si zahrál starého muže samotný autor předlohy, John Le Carré. (honajz)
- Noviny Telegraph informovali, že: „Podľa dohliadajúceho lokačného manažéra Toma Howarda boli hostia ubytovaní v rezorte Es Saadi Resort v Marakéši v Maroku počas natáčania tak zmätení zmenami v interiéroch, ktoré vykonal produkčný štáb, že sa mnohí hostia vracali z jednodňovej prehliadky s otázkami, či sa nachádzajú v správnom hoteli.“ (Arsenal83)
- Podľa článku uverejneného v The Guardian 15. júla 2016 herec Tom Hiddleston v rámci prípravy na rolu nočného manažéra Jonathana Pinea trávil noci tieňovaním nočného manažéra päťhviezdičkového hotela Rosewood v Londýne. (Arsenal83)
Reklama