Reklama

Reklama

Mamon

(seriál)
Trailer 3
Česko, 2015, 5 h 25 min (Minutáž: 50–58 min)

Kamera:

Martin Štrba

Hrají:

Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hof, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková, Pavel Gajdoš (více)
(další profese)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (211)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nebudu si brát servítky, norskou předlohu jsem svého času považoval za políček do tváře fanouška severské detektivky. Stala se pro mě důkazem, že seveřané v touze najít nové náměty a zavděčit se mezinárodnímu publiku vytvářejí krkolomné, nerealistické zápletky a zabředávají do mysteriózního světa, který ztrácí kontakt s realitou. Dostávají se tak na zcestí a první sérii norského Mamonu jsem proto dokoukal jen s vypětím všech sil. Od české verze jsem neočekával nic, vlastně mě spíš zajímalo, jestli se dá tak špatně uchopená látka tradičně mizernou českou produkcí ještě více zkazit. Naštěstí za projektem stála ambiciózní HBO, přesto výsledek považuju za svého druhu malý zázrak. Zasazením příběhu do českých reálií divokého kapitalismu 90. let se za vlasy přitažené prvky staly přijatelnějšími. Výhrou bylo angažování Vladimíra Michálka, který má cit pro výběr lokací a vytříbenou vizuální stránku. Významně upozadil mysteriózní linii příběhu - opět ku prospěchu věci. Pokud přesto výsledek něco sráží, pak je to právě dědictví norské předlohy. Nelze si nepovšimnout absurdní hry na náhody, kdy je hrdina příběhu postupně svědkem sebevražd tří významných manažerů. Vytknout se dá i herecký výkon Terezy Hofové, která svou prokurátorku přehrává do podoby karikatury. Klady nicméně výrazně převažují. Dokonce i akční scéna nevypadá jako pokus o parodii západní produkce. Objektivně vzato by to bylo spíš za tři hvězdičky, ale s ohledem na dlouhodobý stav české produkce je to jednoznačně úspěch. Za výpravu a nasazení Matěje Hádka dávám 70 % celkového dojmu. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Štefane, musím říct, žes mě překvapil. Nejen tím, jak dobrou věc jsi napsal, ale i tím, jak rychle ses v branži prosadil. K seriálu mám sice výhrady, ale jen vůči některým hereckým výkonům a celkově trochu úsměvné kombinaci českých reálií, nižšího rozpočtu a snaze o moderní temnou atmosféru (a Michálek není Fincher), ale i tak na české poměry výrazný nadprůměr. Už si tu zasloužíš mít seriózní biografii:) Tak hodně štěstí na Českých lvech, ty televizní kategorie letos určitě přidali kvůli tobě:) ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak mohli ti Norové vědět o českých 90. letech, o naší velké privatizaci, o Václavu Klausovi, o JUDr. Vlastimilu Rampulovi, o Bakalovi, Topolánkovi, Nečasovi, Kalouskovi, Babišovi, Grossovi, o Lence Bradáčové, jak mohli vědět, jak to tady v Česku ve skutečnosti chodí?! No, asi to chodí všude stejně. Západní společnost je jenom hra, zdání svobody. A Vladimír Michálek tuhletu jejich zprávu o stavu Česka neuvěřitelně přesně domestikoval... Seriál Mamon je jedna z nejpřesnějších zpráv o tom, co se tady tehdy dělo a na jakých základech stojí současná demokracie, z čeho vznikly dnešní ekonomicko-politické elity a jakou hru tady s námi hrály a hrají. Je až neuvěřitelné, že přes onu uměleckou licenci a zjevný fikční námětový konstrukt je tahle zpráva tak přesná a pravdivá - Ukradená privatizace...neexistují čisté a špinavé peníze...jsou jenom peníze... ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

MINISÉRIE: Kdyby se v Mamonovi neřešily mocenské pletichy, politika, a občas se v něm nevystřelilo, nerozpoznal bych jej ve mnoha faktorech od podprůměrné seriálové tvorby Primy či Novy. Absurdní finále bolelo nejvíc, skoro nedokoukáno. Nepochopitelně nadhodnocená exhibice legračních hereckých výkonů, šestákové zápletky a uširvoucích dialogů v kolosálním failu HBO Europe, které už dnes bez Hulíka (Pustina, Hořící keř) neudělá doufejme ani krok. Držte si toho kluka! ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Zřejmě tomu nebude tak, že v českých televizních podmínkách nemůže vzniknout kvalitní dílo, které kdyby nepromlouvalo naším jazykem, mohlo by být klidně zaměněno za nějakou zahraniční produkci, jak se naši tvůrci často zaklínají. Musí nám to však opět dokázat importovaná kabelovka HBO, jejíž Mamon vypadá na první pohled jako něco z jiného filmového světa. Nejde o přehánění, zcela jiná úroveň kvality nad ryze tuzemskou produkcí je nepopiratelná po pár záběrech, kdy obraz vypadá filmověji než u většiny filmů, zvuk postrádá pachuť studiových postsynchronů a generická dramatická hudba nedoplňuje 100 % stopáže i u těch nejnudnějších dialogů, aby vzniklo drama tam, kde prostě není. Mimo jiné proto, že tu nudné dialogy nejsou. Po dvou dílech. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (9)

  • Číslo občanského průkazu Samuela Plevy (Jiří Vyorálek) uvedené v policejní databázi je 147821337. To ale není možné, čísla občanských průkazů staršího vzoru začínala nejvýše čísly 113 a nové průkazy v rozměru platební karty mají na začátku vždy dvojku. (Martin_L)
  • Filmovalo se také v Újezdu nad Lesy. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Související novinky

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

14.08.2016

Tam, kde ulice končí, tam, mezi náhrobními kameny, se v noci, ve které přišel ďábel, ve víru scházejí králové ulice. Tam, ve středověkém hradě, sídlí posedlá královna Alžběta, jejíž rozdvojená duše… (více)

23. Český lev - výsledky

23. Český lev - výsledky

05.03.2016

Filmovým králem Českých lvů za rok 2015 se stává film Kobry a užovky. Film si přímo z vyhlašování ocenění odnesl šest sošek Českých lvů. Za nejlepší film si cenu převzali producenti Jan Prušinovský a… (více)

Reklama

Reklama