Anihilace

• Velká Británie Annihilation (více)
Trailer 4

Na Zemi se objevil nový, neznámý ekosystém. Každý, kdo se ho rozhodl prozkoumat, v něm nenávratně zmizí. Až na manžela mladé bioložky, která se teď vydává v jeho stopách, aby pochopila, proč se tak změnil. (Cinemart)

Videa (13)

Trailer 4

Recenze (746)

sniper18

Na Annihilation som sa veľmi tešil do kina, po dlhšej dobe to zase vyzeralo na nejaký zaujímavý sci-fi film, kino sa síce nakoniec kvôli nečakaným distribučným zmenám nekonalo a to ma nakoniec veľmi mrzí, lebo film je to výborný a v kine by to vyniklo ešte viac. Nehovorím, že by to bolo výraznejšie originálne, na prvý pohľad to pripomína viacero známych filmov a dejovo to aj je väčšinu času pomerne priamočiare, ale rozhodne sa nejedná len o nejaké vyvražďovacie béčko, ako to v určitých častiach vyzerá, ale veľmi zaujímavý a aj tak netradičný film. Už od samotného začiatku som vedel, že ma to bude veľmi baviť, tu ešte nie je netradičné absolútne nič, ale spracované je to prvotriedne a atmosféra je správne podmanivá, len by to chcelo trochu lepšie zloženie postáv. Natalie Portman je výborná, vlastne ako vždy, s ňou nemám ani najmenší problém, ale tie ostatné sú úplne nevýrazné, chémia medzi nimi je nulová a pri ich občasných strátach som musel chvíľu premýšľať, koho práve hľadajú. Ale inak tu nemám moc čo vytknúť, mňa to jednoducho bavilo stále, ale hlavne ma tu nadchla táto úplne nezvyčajná kombinácia krásy a prakticky až takej brutálnej morbídnosti. Celé to prostredie je nádherné a atmosférou pohlcujúce, že to pripomína také tie mierumilovnejšie, poetickejšie žánrovky, ale to v tomto prípade nehrozí ani omylom, tu je to prevedenie poriadne morbídne, nejde len o úmrtia, ktoré sú síce tiež krvavé, no nie je ich zase tak moc, ale hlavne o to všetko okolo toho, nachádzanie mŕtvych, prechod krvilačného zvieraťa s jeho nečakaným hlasom a viacero iných. A k tomu celé to skvelé finále, z ktorého som sa síce tiež moc nedozvedel, ale mne sa to mimoriadne páčilo a tak mi už bolo úplne jedno, že tá úplne posledná scéna je už len mnohokrát videné klišé. Takže akčných, prípadne hororových scén tu moc nie je, ale sú celkom obstojné, no toto mi vôbec nevadí, aj tak sa mi tu páčilo úplne všetko. A režijne je to dokonalé, tu som si vychutnával každý záber, nie len to pekné prostredie a množstvo nádherne vyzerajúcich momentov, ale aj tie najcivilnejšie scény tu vyzerajú veľmi dobre. A ešte aj tá hudba sa vydarila. Takže na plné hodnotenie to asi nie je, na to by to potrebovalo byť trochu originálnejšie a pár zložiek, ako postavy predsa len za špičkou zaostávajú, ale inak sa to mimoriadne vydarilo, skvelý film, ktorý si určite ešte čoskoro zopakujem. 81% ()

lamps

První tři čtvrtiny mrazivá, pečlivě gradovaná sci-fi s funkčním psychologickým přesahem a parádně zneklidňujícím prostředím, jehož poodhalování mě moc bavilo. Posledních cca 20 minut filozofický mindfuck, který vůbec neuspokojí. Garland je šikovnej tvůrce, který drží divákovu pozornost pevně ve svěráku a umí ho utáhnout trpělivým vývojem jednotlivých motivů či znepokojivým násilím. Škoda, že ve finále vůbec nevím, co si z filmu odnést. Především asi to, že určitě patřil do kin, stejně jako výborná Natálka. Slabší 4*. ()

filmfanouch

Rád bych vysvětlil proč mám s tím filmem takový vážný problém: Tváří se totiž sice jako super komplexní dílo o všem, nakonec se však stane jen pouhým velkým načančaným hovnem, které samo obnaží svoji banalitu. Garland se příliš nechal unést svými ambicemi, ukousl si příliš velké sousto a z několika motivů a zápletek, ani k jednomu neřekne zhola nic. Celkový výsledný produkt je otravný,sázící pouze na nádherné záběry, perfektní obsazení a občas slušnou atmosféru. Jinak se jedná o opravdu načančaný výkal bez kterého by se vlastně všichni obešli. Věc, která se prezentuje jako hrozně chytrá věc, když je ve skutečnosti banální a ne tak chytrá jak si Garland za scénáristickým stolem myslel. A je pak úplně jedno, že kamera (a s ní spojené barvy) , zvuk a solidní casting fungují. Garland mi v tomhle vlastně přijde, že se hrozně opájí sám sebou přesvědčený o své scénáristické dokonalosti a doslova nad ní onanuje, i přesto, že se výrazně nedaří posouvat děj, není bohužel dostatečně zajímavý, dostatečně nevykreslí postavy a téměř vůbec ve svém závěru nedává smysl. A řeči o tom jak se jedná o geniální dílo a vůbec jsem ho nepochopil si prosím narvěte tam, kam já posílám tento film :) ()

Gemini

Alex Garland asi neumí točit jiné než pomalé filmy - aspoň pokud si k nim píše scénář;) Po Ex Machina přichází další sci-fi zabývající se otázkami individuality a vědomí, i když tentokrát výrazně jinak, za což může románová předloha. Ta údajně jde jinými cestami než film, a jelikož má tři díly, a filmová Annihilation navzdory konci s určitým náznakem možnosti pokračování přece jen působí uzavřeně, docela bych tomu i věřil. Filmu se nedá upřít tísnivá atmosféra, ostře kontrastující s barevností světa uvnitř "Záře", ze které občas máte pocit, že se natáčí přes vitrážové okno:) Zajímavé kulisy ale ještě poutavý film nedělají. Garland se chytil do pasti prvního dílu trilogie, a využití nosného tématu - proměny všech živých forem na světě a toho, jestli je to dobře či špatně a zda tomu vůbec rozumíme - se vlastně uzavírá jen v nejasných náznacích. Těžištěm filmu jsou duševní stavy hlavních hrdinek, a nutno říct, že jejich osudy, resp. vyrovnávání se s tím, co se děje, jsou docela nečekané. S posledním záběrem si sice říkám, co asi bude dál, ale je mi to upřímně řečeno docela jedno, protože tato místy celkem krvavá depka mě za skoro dvě hodiny s ní strávené moc neodměnila, a při představě pokračování v tomtéž duchu rád uzavřu svoji známost se světem Záře v okamžiku udělení závěrečního hodnocení. A to zní 60%, protože Ex Machina byla výrazně stravitelnější. Ale pokud chcete přemýšlivou, ne moc příběhovou, sci-fi s výrazným vizuálem i hudbou, jste tu správně. ()

Cervenak

Béčko, ktoré veľmi chce byť nové Arrival, ale nemá to takú silnú tému a nenatočil to Villeneuve. Všetky tie "vzťahové" flashbacky, ktoré to majú akože prehlbovať, sú celkom prázdne, zbytočné a otravné. Rakovinové podobenstvá jalové. Rozuzlenie celého problému v rámci sci-fi žánru banálne. Akčno-hororové scény vytrhávajú z letargie, ale (tak ako celý film) potrebovali by výrazne lepšie triky a celkovo štýlovejší vizuál. Žánrová udalosť roka sa nekoná, vlastne je to nanajvýš priemerný film. Pokusy robiť z toho film, ktorý potrebuje nejakú interpretáciu či dokonca opakované pozeranie za účelom pochopenia myšlienkovej vrstevnatosti, sú úplne na smiech. 5/10 ()

Zajímavosti (16)

• Kromě intelektuální náročnosti bylo Garlandovu snímku vyčítáno, že nerespektuje rasové zařazení některých postav, odpovídající knižní předloze. Režisér se bránil tím, že četl pouze první část, se kterou se volně nakládat a v ní ještě nejsou postavy konkrétně vyhraněny. (ČSFD)
  • Společnost Paramount Pictures si myslela, že film by byl pro diváky příliš složitý a intelektuální, a tak David Ellison požadoval zjednodušení scénáře ve prospěch větší sledovanosti. Producent Scott Rudin se s režisérem Alexem Garlandem za každou cenu snažili scénář ponechat, což jim nakonec vyšlo. (dan4815)