Luděk Říha sice nedostal nakládačku od Rómů, ale „Snědá tíseň“ se stala přes noc fenoménem. Navíc majitel Severky, Eda, má špatnou náladu. Do jeho hospody přicházejí Rómové. Všechno je špatně… (Česká televize)

Recenze (92)

Mlle

Při této epizodě jsem málem usnula. Humor nucený, scénky už poněkud přehrávané a nepřirozené – jako kdyby to natáčel někdo zhulený a myslel si, jak to bude vtipné. Jen pár povedených vtípků. Orientace na linku s Dášou, kterou v seriálu vnímám jako nejslabší. Ale nevadí, „snědá vole tíseň“ jede dál :) ()

A_Shearer

Nepříjemnej sešup. Dosavadní díly tlačily děj pořád dál, do překvapivejch poloh a nebraly si servítky. V 5. díle se neposune vlastně vubec nic, vše jede v předem nalajnovaných a průhledných kolejích, nic nepřekvapí a začíná to vypadat, že mačkat v Mostě humor lze jen skrz vožíračku a přesdržku. Ale potřetí za sebou už to prostě nefunguje. Scény působí už trochu nuceně, děj se točí v kruhu a vlastně ani nezaujme. Doufám, že je to jen nádech před další pořádnou jízdou! ()

nonick1 odpad!

Nepředpokládám, že režisér má o Kolečko víc, tudíž jde o záměrný a plíživý závan předlistopadového televizního vymývání mozků, zjevně cílený na generaci, která tu dobu nezažila a podobné metody proto není schopna rozpoznat. Už to není ani zábavné... ani vtipné... dokonce už to není ani směšné. Je to už jenom trapné. Včetně té zpovykané klaky tady, nepochopitelně nadhodnocující toto (pře)výchovné "dílo" až na 90% (!) Ledaže... ledaže by se tady objevily FAKE profily, což by mě v tomto případě zas tak moc nepřekvapilo, ()

AloeB

Černý tesák, Černý panter a Černá perla; Chánov United nebo Ave Roma; a hlavně "nesmíme dopustit, aby z Tondy bylo to.. to... dítě s vlastníma názor názorama. Mít vlastní názor v dnešní době je strašně nebezpečný. Tonda musí zpátky na učňák, to jinak nejde. Víš co včera řekl? Že nesmíme všechny cigány házet do jednoho pytle." Hlášky jsou stále geniální, děj ale slábne. A jestli to povede k tomu, že gádžovský Klekí-Petra pomůže sociálně slabým Romům z Chánova, což očividně bude pointa seriálu, tak si s tím běžte někam. To už je lepší i Istenikovo dilema o jeho předsudcích k trans. ()

bubun

Tato epizoda mi naopak přišla lepší, než dvě předchozí, možná i kvůli menší míře někdy zbytečného násilí a také menší míře podbízivosti. I hudební doprovod mi přišel adekvátnější. Ale obecně vzato (i když to se může ještě ukázat, přece jen mě čekají ještě tři epizody) mi ten humor prostě není blízký. ()

• Cca v čase 16:04 připíjejí romové na Luďana (Martin Hofman), na jejich bílého otce, na Klekí-Petru. Klekí-Petra je postava z Mayových románů o Vinnetouovi, kde byl označován jako bílý otec Apačů. (Cenobita)
  • V čase 42:02 je vidět v odraze skla Luďkova auta mikrofon zvukaře. (rakovnik)