Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Legendární hrdinové, které dobře znáte, přicházejí v animované komedii pro celou rodinu. Filmový příběh Hurvínek a kouzelné muzeum nabízí zcela nové, původní dobrodružství. Pan Spejbl pracuje jako hlídač Muzea loutek, kterému však hrozí zbourání. Hurvínek zase jednou neposlouchá a podaří se mu proniknout do uzavřených prostor muzea, kde objeví svět, skrytý před zraky návštěvníků. A právě v podzemí je ukryto nejen tajemství kouzelného muzea, ale i klíč k jeho záchraně. Hurvínka čeká největší dobrodružství v životě, při němž musí prokázat chytrost, šikovnost, odvahu a smysl pro přátelství, aby zachránil ´taťuldu´, ale i kouzelné muzeum a celé město z nadvlády zločinného Pána loutek. (Cinemart)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (111)

Siegmund 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem se vypravil dokonce do kina, abych ho viděl ve 3D. Ale ani 3D z tohoto paskvilu nedokázalo udělat pěkný film. Tu jednu hvězdičku dávám za animaci. Věřím, že nebylo pro tvůrce filmu snadné rozpohybovat postavy, které jsou snad celému světu známé jen jako loutky s namalovanými výrazy v obličeji. Nyní se musely usmívat, mračit, musely jim být vidět i zuby atp. To se povedlo docela dobře. Nevadilo mi, že měl Hurvínek místo dřeváků tenisky. Má-li být Hurvínek blízký i dnešním dětem, je dobře, že se „modernizuje“. Také mi nevadilo, že příběh je založen na počítačové hře. Zvykl jsem si i na dosti odlišný hlas Spejbla. Konec konců i Miloš Kirschner dal Spejblovi jiný hlas než jeho tvůrce Josef Skupa. Co jsem však nedokázal přenést přes srdce bylo to, že se z děje úplně vytratilo to, co dělalo Spejbla Spejblem a Hurvínka Hurvínkem. Chyběly mi dialogy Hurvínka s taťuldou, kdy Spejbl napřed neví, ale pak se chytí a dělá moudrého a Hurvínka poučuje a nejednou si vzájemně nerozumí. Jako příklad uvedu třeba to, jak Hurvínek „jedl u Žofky“ a Spejbl si jeho sdělení vykládá tak, že jedl „užovky“. Tento humor, tato nedorozumění, tak typická pro Spejbla s Hurvínkem, prostě chyběla. Tvůrci vytvořili zcela podprůměrný příběh, tolik podobný stovkám jiných. Děj je v mnoha částech neskonale nudný, protože se ve filmu dlouhé minuty neděje nic jiného, než že postavy narážejí do věcí, samy do sebe a ničí vše, co jim stojí v cestě. Kam se podělo Hurvínkovo ryze české šibalství? Podle mě by děj příběhu postačil na večerníčka nebo nějaký krátký předfilm. Nepotěšila mě ani hudba – tedy pokud se u tohoto filmu dá o hudbě vůbec hovořit, neboť film je v podstatě jedno burácení. Skutečná hudba, a to dokonce pěkná a milá, se ve filmu objevuje jen na několika málo místech a vždy bohužel jen na chvíli. Proč třeba neexistují hudební motivy pro jednotlivé postavy? Podle mě se první pokus o „modernizaci“ Spejbla a Hurvínka hodně nepovedl, což je škoda. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Animace je zdařilá ale v podstatě ničí toho Hurvínka kterého jsme milovali. CGI vzhled Hurvínkovi prostě nesluší ale on a Spejbl alespoň připomínají původní podobu loutek. To se nedá říct o Žerykovi, Máničce a Kateřině kteří vypadají totálně jinak. Přesto jsem však překvapen. Místo totálně očekavaného pekla jsem obdržel podprůměrný animáček který ale není totální peklo. Jenom znásilnil nejslavnější české loutky! ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

Musím moc pochválit animaci, která byla pěkná, líbivá, nápaditá a propracována (věci v pozadí) Ano. Takhle má skutečně vypadat kvalitní animace. Tománek by se měl a svůj Kozí příběh v porovnání s Hurvínkem stydět. Byl dobrý nápad ji nedělat v Česku a nechat si pomoct od Rusů v zahraničním studiu. Docela se kritizoval dabing, ten se mi ale taky moc líbil. Sice občas nebylo doladěné otvírání úst postaviček, ale všichni dabéři dokázali předvést dobrou práci s hlasem. Obdivuji to nejvíc u Martina Kláska, který dokáže výborně rozeznat Hurvínka se Spejblem. Velmi slabým článkem filmu je ale příběh a scénář celkově, který je prostě hrozně nehurvínkovský a postrádá jakékoliv prvky Hurvínkovského humoru. Ono se ani není čemu divit, když ho dělali lidi, co nikdy neměli s divadlem Spejbla a Hurvínka nic společného. Ve výsledku je tedy jediný typ humoru ve filmu ten, ve kterém něco na někoho padá apod. Ale ani se s ním vůbec nepracuje. Je tak zde podán tak suše a monotónně, že nepobaví i samotné malé děti. Příběh na tom taky není o nic líp, protože je neoriginální a špatně vyprávěný. Nedrží pohromadě, chybí mu lepší dramaturgie. Něco se vlastně pořádně začne dít až dvacet minut před koncem. Zápletka se nedrží žádnými pravidly, má viditelné logické chyby. Každá další scéna, jako by popírala tu předchozí. Tohle všechno jsou obrovské chyby, které moc zamrzí. Protože animace se společně s dabingem moc povedla. Bylo by mi líto, kdybych musel jít kvůli těmto kladům pod 3 hvězdy. Takže tak neučiním a film trochu nadhodnotím. ()

Gig 

všechny recenze uživatele

Mnoho zemí má své národní postavičky - v Americe třeba Mickey Mouse, ve Francii Asterix atd... Každé znovuzrození, nové postupy, nová forma, vzhled poté bolí, protože funguje nostalgie a člověk má vžité to původní. Mi nevadí, že nový Hurvínek je digitální, mě vadí, že se nezachoval duch Hurvínka. Tj. když už se rozhodlo jít digitální cestou, tak měl Hurvínek zůstat loutka jen s animovanými vylepšením pomrkáváním apd., prostě třeba něco jako Pinokio, ač je živý, tak není živý. Co ještě víc mi osobně bije do očí je to, že Hurvínek , Spejibl,... nosí dřeváky a tady Hurvajs má tenisky, proto se Hurvínek nehodí modernizovat, a pokud ho chtěli udělat, měli ho dát do starší doby nebo to hold vymyslet jinak. O vykradení příběhu ani nemluvím. Ještě k těm dřevákům. Je to stejně do očí bijící jako seriýlový kreslený Ferda a jeho tenisky. To že loutka nemá prvázky mi nevadí. Apropos i sá skupa při spolupráci s Trnkou udělalí Hurvínka v cirkusu bez provázků. Když sleduju tento film, mozek uvažuje, dívám se na Noc v muzeu, Barta Simpsona, Hurvínka.... No nevím. Chce to jiný restart, jak se dnes moderně říká. Nebo se hold vrátit k původnímu. Ještě jednou k evoluci Hurvínka. Kdysi velice dávno ho vymyslel spolu se Speijblem pan Skupa. Přeskočím hodně let. Vznikly dva skvělé večerníčky v šedesátých, sedmesátých letech. Divadlo, filmy přeskakuji. \v devadesátých letech vznikl ještě jeden výborný seriál o vzducholetci. Pak se snažilo modernizovat a Hurvínek dostal moderní vybavení, vtip se vív vytratil - mluvím o Hurvínkovém roku. No a jak vidno, tvůrci se nepoučili a šli dál. Hurvínek má co nabídnout. Navíc ho znají nejen u nás, ale i v zahraničí. Jen je třeba někoho, kdo má Hurvínka v krvi a má nápady a umí skloubit moderní animační postupy s Hurvínkovou poetikou, vtipem a pocitu loutek. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Hurvínek je slavná a vlastně už legendární postavička. Ovšem loutková a ne animovaná. A tak dostává nejen Hurvajz, ale i další známé postavy, nový rozměr, na který je třeba si ovšem zvyknout. A aby Hurvínek potěšil všechny rodiče, stává se prakticky závislým na počítačové hře. Pak se vinou lumpárny nezúčastní školního výletu, možná by celý děj byl lepší, kdyby právě o tom film byl, ale dostane se do muzea, kde se dějí věci. Okamžitě mě napadla trilogie Noc v muzeu. A tam pomocí ovladače spustí magické události. Bohužel si naše nejznámější loutková postava pořád myslí, že jde o počítačovou hru a tak tedy i k vývoji událostí přistupuje. Bohužel, nutno dodat. Tvůrci si vůbec pohráli s myšlenkou loutek. Hurvínek je běžný člověk, zatímco oživuje loutky a pokud situaci nezvládne, stane se z něj také loutka. Cokoli by bylo lepší (výlet, duchové na hradě apod.) než naprosto nesmyslný protivník, který chvílemi připomíná variaci na Robocopa a chvílemi Vetřelce, jež se snaží ovládnout svět a udělat ze všech lidí loutky. Muzeum vzlétá, má více pater a závěrečný boj se odehrává také tam. Hrdinové se nepohnou z místa a to je zase na škodu. Všechny klasické motivy z Hurvínka, Máničky a Spejbla prakticky zmizely (bábinka ve filmu hraje minimálně). Místo toho je tu starosta jako zloun, který ale na konci filmu převrací kabát, i když si zahrál jen na začátku. Grafika, příběh, dialogy a dokonce i některé drobnosti (starosta má na poznávací značce auta napsáno anglicky Major) jsou dělané tak, aby se animovaný film prodal do zahraničí. Vždyť tam je to momentálně trendy. Jenže to co Čech, nejen dítě, přijme od Američanů nepřijme od Čechů. Ostatně, jak může tak ambiciózní projekt vést jako režisér člověk, který má na svém kontě filmy jako Pánská jízda? Petr Nepovím jako jeden ze scénáristů  dělal tutéž komedii. A lidi ze zahraničí snad netřeba komentovat. Ti nepochopí a neznají českou mentalitu, takže výsledek je zde a opravdu se nedivím, že podobná patlanina se stala finančním propadákem. Mě se trochu líbila snad jen hudba. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (13)

  • V době uvedení filmu šlo o největší animovaný film realizovaný ve střední a východní Evropě. (Zdroj: hurvinek3d.cz)
  • Film nebyl finančně úspěšný. Z rozpočtu 167 milionů korun si film vydělal „jenom“ 48 milionů korun. (petr.koca)
  • Film byl úspěšně distribuován skoro ve 100 zemích po celém světě a byl představen na 26 festivalech. [Zdroj: Tyden.cz] (mar48)

Související novinky

Odstartovala zimní přehlídka BEST FILM FEST

Odstartovala zimní přehlídka BEST FILM FEST

16.12.2017

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. prosince tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama