Recenze (50)

TheEvilTwin

Celkem slušná "retro" verze I spit on your grave, kterou nečekaně natočila žena a dost dobře to funguje. Revenge movie o jedné služebné, které kapitán zabije rodinu a znásilní ji, no a další děj si asi domyslíte. Vizuálně hezky temné, drsné a naturalistické (znásilnění, zabíjení dětí), i když většímu gore bych se vůbec nebránil. Postavy jsou solidní a uvěřitelné, hlavní představitelka si emoční stránku zahrála na jedničku a záporák byl pěkně hnusný zmrd. Tempo a putování přírodou bylo první půlku svižnější a napínavější, no ve druhé půlce se to bohužel zpomalilo, s tím mám největší problém a je to hlavní důvod, proč nedám 4*. I tak jde o atmosfericky a emočně vysilující australský film, který pro fanoušky revenge žánru stojí za zkouknutí a vybočuje z podobných amerických filmů svojí syrovostí a zručným vizuálním i sociálním zpracování tehdejší doby. ()

Radek99

Syrový australský demýtizační (revizionistický) antiwestern s mimikry irsko-aboridžinského revenge filmu - o pomstu tu totiž vlastně ani nejde...jako spíše o pojmenování bolavých míst kolektivní paměti a národní minulosti...navíc tu (jako bonus) silně probleskují oživené vzpomínky na Jane Campion... ()

misterz

Podľa môjho názoru tu ani tak o odplatu a pomstu nešlo. V prvom rade je tu pekne poukázané na to, ako to mali kedysi Briti s tou toleranciou, ako zaberali nové teritória, ako sa správali v kolóniách a čo to všetko znamenalo pre domorodé obyvateľstvo. Na to posledné je ľahká odpoveď - poväčšine jedine smrť. Takže z tohto pohľadu nemám čo by som filmu vytkol, páčila sa mi aj výprava a herci boli tiež dobre vybratí. Jediné čo vadilo bol uťahaný nízkoenergetický dej, ktorý mal často tendenciu skĺzavať do nudy. Chcelo to viac života a možno aj nápadov. Ale aj tak, u mňa nadpriemer. Hlavne vďaka myšlienkovému presahu filmu. 75/100 ()

honajz

Autorka Babadooka natočila syrové drama z historie Austrálie, které je špinavé, depresivní, beznadějné a hnusné, všichni se chovají jak hajzlové. Oprášila historku z Bronsonova Přání smrti (nebo z westernů), jen místo chlapa se mstí baba. Hnusná, s křivými zuby a pěkně vyžraná. Na feministické revenge filmy fakt nemám náladu, a pokud filmu ještě navíc chybí nadhled a ještě má zbytečně přestřelenou stopáž, zaujme mne na něm maximálně australská příroda. Nelíbí se mi ten film a nemám ho rád. ()

xxmartinxx

Tenhle film chce oboje. Chce být intimní a tvrdý, chce podvracet očekávání a odkrývat nějaké hlubší pravdy... a pak chce být taky brutálním murder pornem s karikovaným padouchem. Nakonec leda další variace na I Spit On Your Grave, po relativně brzkém odkrytí karet jen naplnění konceptu. A co do snahy o probírání "woke témat" mi to přišlo... řekněme... neohrabané. (Neni dobrý, když se film doslova zastaví proto, aby si mohly dvě postavy povídat o tom, jak to mají na světě těžký. Zvlášť když by to z toho filmu celkem snadno vyplývalo. A to, jak se nakonec černý sluha obětuje za ženu, která k němu byla prakticky celý film naprosto nesnesitelná, lhala mu a zneužívala ho, a je to prezentováno jako nějaké naplnění smyslu pro toho černocha, mi taky nepřišlo, že asi bylo, co to mělo být.) ()

• Jazyk kterým mluví Tasmánský domorodci ve filmu, je Palawa Kani. Jazyk je téměř zaniklý a je to vůbec poprvé, co se tímto jazykem mluví ve filmu. (MarLin)
  • Kliničtí psychologové museli být přivedeni na natáčení, aby pomohli hercům vypořádat se s brutálnějšími, traumatickými scénami. (MarLin)