Režie:
William EubankKamera:
Bojan BazelliHrají:
Kristen Stewart, Vincent Cassel, T.J. Miller, Jessica Henwick, John Gallagher Jr., Mamoudou Athie, Gunner Wright, Fiona ReneVOD (5)
Obsahy(1)
Je to možná nejhorší a nejnebezpečnější pracoviště na Zemi. Podmořská vědecká laboratoř stojí na jednom z nejhlubších míst mořského dna. Je obklopena naprostou temnotou, svírána strašlivým tlakem, teplota okolní vody se blíží nule. Výzkumný tým provádí sondážní vrty, když přijde nečekané a ničivé zemětřesení. Do této chvíle bezpečné prostory laboratoře se stávají smrtelnou pastí. Jednotlivé části vědeckého komplexu jsou extrémními tlaky vody drceny jako papírové krabice. Jedinou šancí pro přeživší členy posádky je evakuace pomocí hlubinných skafandrů. Jenže v okamžiku, kdy se ocitnou mimo zdevastovanou stanici, zjistí, že jejich zásahy do mořského dna a následné zemětřesení probudily něco, co do této chvíle zůstávalo ukryté pod mořským dnem. Něco neznámého. Něco děsivého. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (589)
„Pod vodou” , na samom dne oceána, v totálne najhlbšom mieste zemského povrchu, to je vážení a milí, naša - Mariánska priekopa, ktorá sa so svojimi, skoro 11. kilometrami, pyšní vo všetkých podmorských tabuľkách. To, čo je Mount Everest nad morom, to je ona pod morom ! Inak, panuje v nej aj neuveriteľná tma, ktorá je zároveň spojená i s neuveriteľným tlakom - 8 ton na palec, že ešte ťažšie sa tam dolu dýcha, čiže prevláda i maximálny pocit zo stiesnenej klaustrofóbie, a tak byť priamo tam, sa vôbec neoplatí, či čo...? Ale toto absolútne neplatí pre niekoľko vrtných staníc, medzi ktorými je napríklad i Kepler 822, keď ďalšia je trebárs: Roebuck 641, (či už aj opustený Sheppard), ktoré sú tam postavené iba pre JEDINÝ účel, a to kvôli ťažbe ropy, z ktorej budú následne prúdiť nevídané, finančné zisky. Má to však jeden podstatný háčik. Z intenzívneho a zimného spánku zrejme prebudili, (alebo už boli dávno hore ?), neznáme, novoobjavené hlbokomorské druhy, pričom ich hlavnej „Kráľovnej” , sa to isto nebude pozdávať, čo to tam tí samí, blázni zištní, prospechárski, stále, vkuse, navysoko vyvrtávajú, ba ani jej mnohopočetným potomkom už vonkoncom NIE, a tak treba zakročiť, pokiaľ je ešte čas, a tak nakoniec, kto z koho ? _ Bill Eubank týmto úplne zbytočným opičením sa po legendárnom, atmosferickom Votrelcovi, či oveľa slabších Votrelcov, určite nerozbil b-a-n-k tak, ako si možno, trochu naivne, zo začiatku, myslel ? 90 filmových minút, by som rozdelil asi takto: Úvodné, charizmatické a archívne titulky, sú vskutku, naprosto majestátne, rovnako tak isto, ako prvých tridsať minút z filmu, ktoré sú jednoznačne najlepšie ! 1/3 funguje bezprostredne - strhujúco, ale s ostatnými tretinami, je to čoraz horšie. Ani mi výraznejšie neprekážalo, že imituje Aliena, ako hudobným motívom, tak i otváracou sekvenciou + so zopár ďalšími. Na chvíľu som bol normálne rád, až poctený. No, akonáhle sa snímok postupne posúval ďalej, tak moja radosť sa akosi začala vytrácať, za čo môže pravdepodobne nikto iný, než Brian Duffield, inak, typický - béčkový scenárista, ako vyšitý, keďže si nevedel dať rady, ako rozumne nadviazať na jadro a záver ! Skrátka, chceli nakrútiť podmorského Votrelca, čo sa im kompletne míňalo účinkom. Obsadenie ma nijako zvlášť neinteresovalo, aj keď v ňom dve slečinky pobehovali v spodnej bielizni. Hudba, strih a kamera celkom ušli, no pod tou vodou som väčšinou mával problém orientovať sa, kde vlastne som ? Pôvodný ALIEN môže byť stále veľmi spokojný, lebo sa mu zatiaľ nikto nepriblížil ani po päty ! ()
Můj první komentář po roce a čtvrt, tak do toho... Je super, že i dneska (i když jen velmi zřídka) nechá Hollywood zaplatit nějaké to čistokrevné béčko s vyšším rozpočtem. Underwater je totiž nostalgickým výletem do konce 80. let, kdy v kurzu byly všemožné podmořské příšery ala Leviathan či DeepStar Six. A ty já strašně rád. Proto jsem i ochoten spolknout trošku hořkou pilulku v podobě mnoha scén, kde s prominutím "fakt hovno vidíš". Na druhou stranu, příběh se neodehrává v dětském bazénku, ale v zatraceně kurevské hloubce, kde vám baterka bude nápomocna asi jako kondom v klášteře. Alespoň to více přidá už i na tak těžce klaustrofobické atmosféře. Rejža hned od první minuty sešlápne plyn, všech 6 postav hodí do nezáviděníhodné situace, a jelikož se poměrně rychle redukuje jejich počet, nečekejte psychologickou sondu do jejich duše. Na to není čas! A zrůdičky? Ty jsou sice digitální, ale hezky vystajlované a s objevem maminky (nebo tatínka?) má závěr až lovecraftovský rozměr. Ťuťu ňuňu... (80%) ()
Pamatujete na scifi Život? To byl ten lepší vetřelčí film roku 2017. Underwater mi přišel náladou hodně podobný a bohužel se dočká úplně totožného zapomnění. A já se vůbec nedivím, že spousta lidí vůbec nepostřehla, že tento film byl vůbec letos v kinech. Trailery byly mdlé, herecké obsazení asi nikoho nevytrhne (ač jsou zde samá známá jména, respektive obličeje, za mě spokojenost) a Disney si dal snad za cíl, aby kompletně pohřbil veškeré pohrobky od Foxů, jímž patří velký kudos, že to neustále zkoušeli s většími originálními filmy. A bojím se, že tyhle filmy budeme v kině potkávat méně a méně. Což o to, toto je přesně ten typ filmu, který si více užiju sám v pozdní večer doma, nicméně se bojím, aby nevymizely takto kvalitně natočené, atmosférické, nenáročné sci-fi béčka, které si vždycky pustím raději než takový Titan od Netflixu. Podle mě povinnost pro ty šťastlivce, jímž se líbil mimo jiné Reynoldsův Život. PS : bohužel asi na dlouhou dobu poslední role T.J. Millera ()
Kdyby byl v kinech přetlak podvodních monster hororů, pak bych si možná stěžoval, že má Underwater jen letmo načrtnuté postavy, občas ztíženu orientaci v prostoru a akci, a že do subžánru nic vyloženě nového nepřináší. Ale vzhledem k tomu, že poslední po všech stránkách srovnatelná konkurence je Leviathan z osumdesátýho devátýho, nebudu kretén. A budu rád, že když jsem šel na horor s mořskejma obludkama, dostal jsem řemeslně výtečně vysoustruženou žánrovku, která na nic nečeká a vrhá se do intenzivní akce v podstatě hned, jak se v kinosále setmí. Peníze jsou na tom vidět, Eubank znovu dokázal, že vizuální stránku filmařiny zvládá s přehledem. Co do ambicí je Underwater z jeho dosavadní filmografie asi nejpřízemnější, ale tady je to vyloženě ku prospěchu věci. A pro mě zásadním plusem jsou nejlíp nadesignovaný potvory široko daleko. ()
Osmdesátkový námět v moderním audiovizuálním pojetí rozhodně neurazí a až překvapivě mu pomáhá i castingová trefa Kristen Stewart, která není v 'Ripleyovské' poloze, s klučičím sestřihem a občas i ve spodním prádle vůbec marná. Potěší také absence expozice a okamžité dravé tempo, slibující možná nejpoctivější sci-fi horor od Horizontu události, tentokráte však v lákavém a neméně atmosférickém podmořském prostředí. Pod vodou se ale posléze dějí věci, které nejsou úplně na facku, ale divák z nich kvůli samé tmě a divokému střihu zřetelně rozezná možná 60% záběrů a po nejakčnější pasáži přichází utrum, který všechno napětí nenávratně stlačí pod úroveň výborného úvodu. A opravdu vtipná je místy totální dehonestace jinak jasně načrtnutých fyzikálních zákonů, ale to bych v rámci námětu i rád odpustil. Příšera je creepy, i když až moc sci-fi (v 11 kilometrech přeci jen může žít něco děsivého, ale více realistického), zakončení je ok. Jako promítání na večer s přáteli ideální, větší pochvalu ale navzdory mnoha pozitivům vytáhnout nemohu. 65% ()
Galerie (20)
Zajímavosti (9)
- Film byl natočen v New Orleans v Louisianě. (ČSFD)
- Herečka Kristen Stewart sa v rozhovore pre ET Canada vyjadrila, že nakrúcanie rozhodne nebolo úplne jednoduché. Režisér totiž chcel využívať digitálne triky čo najmenej a viac sa spoliehal na praktické triky a kaskadérske efekty. „Mnoho vecí, ktoré sme robili, boli praktické triky,“ prezradila herečka. „Bolo to ťažké, pretože to bolo strašidelné a bolo to skutočné!“ dodala s tým, že sa im podarilo vyhodiť do povetria niekoľko rekvizít. Pre Kristen to bolo jedno z najťažších nakrúcaní v kariére. (Zdroj: Emefka.sk)
- Paul (T.J. Miller) nosí ve filmu hodinky Rolex Submariner. (Roland Sands)
Reklama