Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Z dílny produkčních společností Artactive production a Blackout production přichází dokument, který vás jako pomyslný DeLorean vezme zpět do časů, kdy našim videím vládly rychlodabingy, filmy se nakupovaly na černých burzách a hromadně se pořádaly domácí videoprojekce. Pojďte se podívat, jak na svoji dobu vzpomínají tehdejší piráti, dabéři, distributoři a vůbec všichni ti, díky kterým jsme měli čím naše videa krmit. (Artactive Production / Blackout Production)

(více)

Videa (7)

Trailer 5

Recenze (218)

castor 

všechny recenze uživatele

„Dillone, ty hajzle jeden!“ Kamarádův táta jezdil s kamionem a ze Západu kromě videopřehrávače vozil skvosty. Kamarádova matka si vedle v kuchyni vychutnávala vodku a z krabičky vytahovala jednu cigaretu za druhou. A my v tom kouřovém oparu sledovali všechna ta legendární béčka. A objevili žánrové filmy. Přelom osmdesátých a devadesátých let. Úžasná doba, ač mladší ročníky nemůžou chápat. Filmy coby jediný záblesk světla uprostřed „opony“. Rambo, Terminátor, Komando. Dokument (za mě překvapivě ignorovaný ve své kategorii na Českých lvech) se věnuje celému fenoménu pirátských videokazet, včetně jejich získávání, množení a památnému rychlodabingu á la banda nadšenců se vrhne na jednohlasný dabing bez ohledu na to, zda na to má techniku či jazykové schopnosti. Ano, stejně jako špatně namluvený kus i s okolními zvuky (manželka se diví, že muž ještě nevynesl koš) navíc v mizerné obrazové kvalitě, má i tenhle dokument své mouchy. Nejdříve je krapet uskákaný a až později se zaměří na zajímavé historky, jasnou dramaturgickou strukturu přesto nemá, určitě bych uvítal víc souvislejších postřehů od pánů, kteří danou dobu formovali (Šaroch, Fuka, Hejma). Tvůrci si mohli odpustit i rádoby domácí videozáznamy, kterak se famílie chystají na hromadné sledování filmových pokladů. Přesto je to dělané s láskou. Hříšný tanec aneb Přisprostlé tancování. Láska k filmu je věčná. Okouzlující vzpomínka, díky za ni. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Určite dokument, ktorý nie je na škodu. Pamätníkov poteší a nepamätníkov, možno zarazí do sedačky (ne)kvalita dabingu. Sám som mal zopár filmov s rychlodabingom, pamätám si na dvojku Predatora a Votrelcov. Vtedy to bolo to najlepšie na trhu a boli sme radi, že tomu rozumieme aspoň s polovice a môžeme si užiť kvalitné americké filmy. Čo sa týka samotného dokumentu, je tu hromada informácii o tom, ako sa to dabovalo, predávalo, zháňalo, prekladalo, nahrávalo a podobne. Zopár informácii ma skutočne pobavilo, hlavne tie preklady čo boli mimo (Terminator - Dokončovatel), no nemôžem povedať, že by ma to nejako vo veľkom zaujalo. Každopádne som rád zaspomínal, na dávne časy minulé. 70% - 3* ()

Reklama

evapetra 

všechny recenze uživatele

Nejzábavnější na sledování filmu o fanoušcích amatérsky zkopírovaných videokazet s rychlodabingem mi přišly právě ty pasáže o dabování. Jak tomu dabující občas více či méně nerozuměli a vytvářeli tak svým pohotovým vymýšlením vlastní obsah. A hlavně jak Ondřej Neff vyprávěl, že u jakési britské akční komedie nerozuměl vůbec nářečnímu dialektu a celý ten dabing si vlastně vymyslel. Docela ráda bych se zrovna na toto vylepšené dílko podívala. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

V dobách, kdy začínaly uhelnatět plavuně, kdy si jeden mohl být stoprocentně jistý svým pohlavím, kdy negři byli ještě na řetězu, kdy mezilidský kontakt probíhal výhradně v reálné realitě a striktně přes analogové konektory, kdy se Aston teprve dostával k jádru pudla a kdy nás tu všechny manipuloval pouze jediný rudý korporát, se zrodila ďábelská magnetická páska, umožňující letmo nahlédnout do dekadentního bahna prohnilé imperialistické kultury. Náhle jitra přestala být až tak tichá, TASS ztrácel plnou moc cokoliv prohlašovat, z Elektronka se přes noc stal slizký buzerant a po zrnících Rubínech v leskymem potažených maloměstských socialistických obývácích se v dýmu deseti až třiceti najednou zapálených klejek začaly prohánět ikony kapitalistického úpadku jako Onan, Rambo, Rocky, Dux a Niňja, narušenci všeho druhu typu Krúgr, Forhís nebo Majer či pestrá plejáda rozličných nežádoucích copů, například Robo, Psycho, Maniac, Beverly hills, The, Karate atp. Ovšem mělo to jeden podstatný háček. Kromě základních zdvořilostních frází jako ¨"fick mich", "ich komme" nebo "spritz in mich rein" rozuměla většina zdejších násilně porušťovaných lingvistů leda tak velký zevní genitál a byly to pro ně akorát pohyblivé obrázky. A tak se náhle vyrojila partička nadaných simultánních překladatelů (Ondřejové, baba Hábová) či tragických simultánních prznitelů (většina ostatních), aby zprostředkovala všem těm lačným socialistickým divákům alespoň trochu toho porozumění v podobě mnohdy bizarního a intonačně retardovaného tlumočení do mikrofonu, narychlo spájeného nad sporákem z růžice konve a zvonkáče. No, co si budem. Žádný disent to rozhodně nebyl, naopak, byl to angažovaný třídní boj proti vran, supů hejnům kroužícím, odporné vykořisťovatelské nadhodnotě mrzkých kapitalistických distributorů pokleslé degenerativní zábavy a prachsprostý veksl, při kterém se frajeři slušně pakovali. Ovšem zasloužili si každou korunu! Ty jedinečné a neopakovatelné zážitky ze zpitých videokvartýrů a prvních blízkých setkání se Slájem nebo Árnym, které kokotavě parodoval ňáké huhňavé Brňák či karviňski gřus, už osmdesátkové (či dříve potracené) generaci prostě nikdo nikdy nevezme. My, bi až trilinguální a jinak jazykově čiperní seveřané, jsme navíc tenkrát měli oproti ostatnímu póvlu obrovskou konkurenční výhodu. Stačilo natočit anténu na Opole, Telewizja polska se nesrala nikdy a legendarne Kina nocne nám polovinu těch slavných filmow fabularnych už tehdy vzduchem smerfowala s dokonale profesionálním čteným dabingem Lucjana Szołajskiego czy Tomasza Knapika. A to byla kurwa inna kawa, jak ve qalitě, tak v překladu. Ale i tak je třeba takový Rambo v polštině pořád velmi obskurním a až kultovním zážitkem! Obywatel Bulawa nám z velmi nadějného tvůrce amatérského porna vyrostl v naprosto profesionálního a nápaditého dokundmentaristu a splácal téměř dojivý spektákl, který nejednoho obstarožního otyloně či právě přecházející samici donutí zamáčknout slzu nostalgie a později potracené degeneraci snad odhalí i kus téměř zapomenuté historie, kdy nás ještě neprogramovaly Tytrubka a Netflusy, ale stará dobrá analogová Studená válka. () (méně) (více)

Joker Punx 

všechny recenze uživatele

Viděno včera večer v kině Aero s tátou. Jo tak to byla velká nostalgie, taky jsme měli doma po revoluci filmy s rychlodabingem. Zdeněk Troška pobavil :D A vypravěč Miroslav Táborský tam byl skvělej. Byla to taky dobrá prdel. Po filmu debata s tvůrci filmu a bylo to supr, těším se až to bude na DVD - Hned kupuju - To je jasný! Výbornej dokument :) ()

Galerie (101)

Zajímavosti (10)

  • Některé scény se natáčely v Muzeu filmových legend, které je v České republice již na 3 místech, a to konkrétně v Poděbradech, v Praze a v Kroměříži. Dohromady nabízí sbírku téměř 2 000 detailně propracovaných exponátů. (rublik05)
  • Původně skromný projekt Králové videa se časem rozrostl do té míry, že autoři museli spustit sbírku na crowdfundingovém webu. Vybrali 322 370 korun, díky kterým mohli dofinancovat především studiovou postprodukci a sehnat práva na filmové ukázky. Celý dokument nakonec vyšel na 26 000 eur (asi 683 400 korun). (SONY_)
  • Tvorcovia tri roky pátrali po rýchlodabéroch a desať z nich súhlasilo s účinkovaním vo filme. Traja odmietli, väčšinou pre obavy z represálií, pretože okrem rýchlodabingu robili aj distribúciu pirátskych videokaziet a zarobili na tom slušný balík peňazí. (krasomama)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

31.12.2020

Úbytek filmů v kinech v uplynulém roce šel bohužel ruku v ruce s nižším množstvím kvalitních celovečerních filmů obecně, především těch hollywoodských. Z prvních deseti nejlepších filmů roku dle ČSFD… (více)

Reklama

Reklama