Reklama

Reklama

Nibelungové: Smrt bohatýra

  • Česko Synové mlhy (více)

Obsahy(1)

Siegfried (Paul Richter), syn kráľa Sigmunda, sa dopočul, že Gunter (Theodor Loos), kráľ Wormsu, má nádhernú sestru Kriemhildu (Margarete Schön). Preto sa Siegfried vydáva na cestu do Wormsu, počas ktorej zabije draka a nájde poklad... (matriosa)

Recenze (15)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Komentoval by som to ako celok, ale dobre. Prvá časť je z rodu klasických fantasy, monumentálna, trikovo úchvatná a nákladná. Je nepopierateľné koľko fantasy filmov sa inšpirovalo jeho dizajnom a vlastne aj spôsobom vyrozprávania príbehu. Na vašom mieste by som si nenechal újsť túto nemú lahôdku. Celá sága totižto patrí k najväčším nemým filmom vôbec. ()

Artran 

všechny recenze uživatele

Nám divné o tom hlásí se zkazky z doby dávné, / co útrap a co strastí kdys stihlo reky slavné. / Boj hrdin smělých mnohý, až zázračný, a ston / a nářek chceme líčit, též slavnosti a ve hrách shon. // Zem burgundská je známa, tam rostla děva kdys, / kraj světa hledal by se tak krásný tváře rys; / jí jméno bylo Kriemhild a pro ten její vab / rek mnohý prohráv život, měl k předčasnému hrobu kvap. // Jí slušelo být v lásce, vzhled zdobil mládí pel. / Rek mnohý po ní toužil, ji každý náviděl. / Též její krásné tahy div v oči nebily / a mnohou jinou paní by její ctnosti zdobily. // Tři urození králi, ctní, mocní bohatstvím, / svou péči o ni měli, neb sestrou byla jim. / Měl jeden jméno Gunther a druhý Gernot byl / a Giselher slul třetí; a všichni byli mužných sil. ..... atd. atd. atd. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Režisérsky štýl Fritza Langa bol trochu iný, ako jeho expresionistických kolegov a v Nibelungoch je to značne cítiť. Osová symetria skoro v každom zábere (v každom, kde sú stavby) je rozdiel najväčší. Maximálne statické, ale vizuálne utriedené, držiace pokope s ucelenou atmosférou, s jasným príbehom a niekoľkými úchvatnými davovými scénami. Príťažlivosť filmu je daná aj témou, ale Langovi treba kvitovať, že pred 90timi rokmi natočil príťažlivejší film ako mnoho dnešných historických a fantasy snímok s omnoho prepracovanejšími trikmi. Jemu sa to podarilo bez jedinej bojovej scény. ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Expresionistcká báj o hrdinovi Siegfriedovi - od chvíle kdy se vydal do světa po jeho smrt. Fritz Lang, původním povoláním architekt, navrhl pro tento film úžasné kostými i architekturu. Film jsem viděla na Letni filmové škole až po shlédnutí Ivana Hrozného a neubránila jsem se srovnávání. Lang nepracuje s kamerou tak zajímavě jako Eizenstein a nevytváří zdaleka tak působivé záběry. Srovnání je to však nespravedlivé, protože oba filmy dělí dvacet let. Ale i tak si myslím, že Lang dosáhl na svůj vrchol až filmem Metropolis. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Hollywoodsky se tvářící jízda v německém duchu s ďábelskými FX a překvapivou „outdoor“ výpravou, je bohužel nudnou heroickou fantasy, která dokazuje, že tenhle druh velkovýroby je vlastní spíše zámořským tvůrcům (i když se k nim Lang po emigraci připojil) než našim pedantským sousedům. Pokud nejste extrémní milovníci árijských svalnatců a germánských legend, doporučuji raději zabrousit do arabských končin za jedním potutelným a mnohem více charismatickým zlodějíčkem z Bagdádu. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (4)

  • François Berge, francúzsky filmový kritik, prehlásil o diele: „Kompozícia je základom všetkého. Akýkoľvek obraz tohto filmu by mohol byť zastavený a bola by to úžasne vyvážená maľba vytvorená formou a svetlom. Tiež je to jeden z filmov, ktorý v našej pamäti zanechá jasné predstavy dokonalej a trochu statickej krásy. Avšak ide o niečo viac než o maľbu, je to animovaná architektúra.“ (Biopler)
  • Drak Fafnir byla osmnáct metrů dlouhá loutka, kterou při natáčení obsluhovalo 17 lidí. (Terva)

Reklama

Reklama